דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי סדנת צחוק? 

מאת    [ 20/02/2011 ]

מילים במאמר: 350   [ נצפה 2416 פעמים ]

לא תמיד ישנם דברים המשותפים לעורכי דין ונהגי משאיות. גם לא לגברים ונשים. בטח לא לאוהדי בית"ר והפועל. אבל משהו אחד למרות הכל קיים. כולם יגידו לכם שאין יותר מדהים בעולם הזה ממדי פעם כמה דקות של צחוק.

יוגה צחוק לקחה את האמונה הרווחת הזאת מעבר למה שנתפס בעבר. מדובר בסוג של יוגה שנוצרה ע"י ד"ר קטריה מדן, שהאמין כי הצחוק הוא התרופה המעולה ביותר ואף עשה רבות על מנת להצדיק את טענתו.

השיטה נפוצה ונחלה הצלחה רבה ומשתמשים רבים. כאשר לפני קצת יותר מ6 שנים עברה גם לארץ ישראל, ומאז ניתן לראות (ולשמוע) מועדוני סדנאות צחוק במקומות שונים בארץ.

למעשה, סדנת צחוק היא קבוצה של אנשים שפוצחת בצחוק מתגלגל, ממושך ומשחרר, לא כתוצאה מבדיחה שמישהו סיפר או דגדוג של חברי הקבוצה, אלא ככה סתם, כשחרור לרפלקס הצחוק.

הרעיון מאחורי סדנת הצחוק הוא לשחרר את רפלקס הצחוק לא כתוצאה מהמוח (השתעשעות) אלא בדרך פיזית. פעולה זאת גורמת לנו לא לשלוט על הצחוק שלנו. דבר מרכזי מאוד הוא הסחף הקבוצתי. כשמאה איש צוחקים ביחד, הדבר שווה ערך לכדור שלג שלעולם לא ניתן לעצור את הידרדרותו המהירה במדרון.

ההשלכה שנמצאה בבחינה של אנשים שונים שקיימו באופן שכיח את השיטה המצליחה יוגה צחוק הייתה מקסימה. התגלה שהאנשים שהשתתפו בניסויים הללו הפכו אנשים חדים הרבה יותר, אמיצים,נחמדים יותר לסביבה שלהם. והכול בזכות הצחוק. כיום, יוגה צחוק מוכרת כדרך להפגת דברים שונים כגון: מתחים, הורדת לחץ הדם, שחרור מלחצים ועוד דברים. ישנם רופאים רבים הממליצים על קיום סדנאות צחוק לאנשים הסובלים מבעיות שונות של מחלות לב,תחילת הריון, טחורים ועוד.

חשוב לדעת - סדנת צחוק אינה דומה לקונוטציה שמרחפת במוחכם כשאתם שומעים את המילה הרחבה yoga. לא מדובר בקבוצה קטנה של גברים ונשים שיושבים בישיבה מזרחית לבושים לבן ושומעים את השקט שמסביב. שיטת "יוגה" היא איחוד, ואיזה איחוד גדול יותר מזה של אנשים רבים צוחקים יחד?

נכון לימים אלו תוכלו למצוא ברחבי העולם כ-5000 מועדונים המציעים לכל אחד לבוא ופשוט לצחוק בלי סיבה. אז אם גם לכם יש עכשיו את החשק לצחוק על העולם וליהנות מההנאה הייחודית שהוא גורם לגוף שלנו, הצטרפו גם אתם לקבוצת יוגה צחוק הקרובה לביתכם. אתם תצאו מזה רק מרווחים.

גיא קרני, מצוות האתר www.hahaha.co.il - יוגה צחוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב