דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים- הסיפור שלנו 

מאת    [ 19/02/2011 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 3940 פעמים ]

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מביעים עניין בכל הקשור לתחום עיצוב הבית ומרחב המגורים. כשם שתוכניות בישול השתלטו על מסך הטלוויזיה שלנו בסביבות שנות התשעים, התחום הלוהט כיום הוא תחום  עיצוב הבית. בטלוויזיה יש יותר ויותר תוכניות על קבוצת אדריכלים שעושה רידקורייטינג לזוגות או משפחות שאין בידיהם התקציב לעשות זאת לבד, במגזינים ישנם מדורים שבועיים של אנשים המכניסים אותנו לביתם הפרטי ומסבירים לנו בפרוטרוט על העיצוב האישי שהם בחרו לביתם, ועוד.  מדוע תחום זה תפס מקום כה מכובד, לצד תחום הקולינריה ותחומים "חמים" אחרים?

כמו רוב התופעות, גם כאן יש יותר מתשובה אחת, בעיני אחת הסיבות העיקריות היא שהבית יותר ויותר הופך למקום מפלט, גבול ברור בין הטירוף שמתחולל בחוץ לשקט ושלווה שאנו שואפים לקבל בפנים- בתוך הבית. אנו חיים היום בעידן לחוץ ותובעני. כולם רצים, ממהרים, עובדים ותמיד ברקע יש יעדים שצריך לעמוד בהם. בתוך כל הטירוף הזה נולד הצורך להשקיע בעיצוב הבית כדי להפוך את הבית למקום שינתק אותנו מכל הרעש וההמולה שקורים  שם בחוץ. אמנם הבית של כל אחד ואחת מאיתנו תמיד היה מפלט מפני סכנות וגורמים חיצוניים, אבל כיום יותר מתמיד נדמה כי כל אדם צריך שקט ושלווה, פינה משלו בה יוכל להירגע ולהיות עצמו. עבור כל אחד מאיתנו הפינה הזו היא פינה שונה בבית, יש כאלו שמעדיפים לשבת בסלון עם ספר טוב, ויש כאלו שמעדיפים להימלט לחדר האישי שלהם, ויש כאלה שאוהבים יותר מכל את הפינה הקטנה והחמה שלהם במטבח.

אני נמנית עם אותם אנשים שמוצאים את השקט והשלווה שלהם בפינה שבמטבח עם כוס קפה ביד אחת ומגזין ביד השנייה. במיוחד מאז עיצבנו מחדש את המטבח ובחרנו מטבח בסגנון של מטבחים כפריים, השהייה במטבח נעימה  במיוחד. אולי זה העץ החום שמאפיין מטבחים כפריים ואולי זה האופן בו הם מעוצבים ... אינני יודעת, אך מה שבטוח המטבח אצלנו הפך לחדר רגיעה מחד, והתרחשות מאידך מאז עיצבנו אותו מחדש בסגנון של מטבחים כפרים. בטרם החלטנו על עיצוב מטבח בסגנון זה התלבטנו לא מעט- מחירם של מטבחים כפריים אינו סכום מבוטל ואנחנו היססנו ושאלנו את עצמנו האם לא כדאי לקנות מטבח דמוי עץ זול?    

אך לאחר שראינו במו עינינו בחנות את היופי והפונקציונאליות של מטבחים כפריים הבנו שהתשובה היא חד משמעית – לא. כאן זה המקום להשקיע ולא לקמץ. עדיף לקנות מוצר איכותי שנהנה ממנו לשנים ארוכות מאשר לעצב מחדש כל כמה שנים, בשל איכות ירודה של חומרי גלם.

כאמור, חומר הגלם של מטבחים כפריים הוא בעיקר עץ אם כי ניתן  לשלב בעיצוב המטבח אריחים וחמרים כמו ברזל כדי לתת למטבח "טאצ'" מודרני. סוגי העץ המוצעים בחנויות של מטבחים כפריים הם רבים- יש את עץ הלבנה הבהיר, או את עץ האגוז הכהה, וביניהם ניתן למצוא את העצים עם הגוונים הצהבהבים כמו אורן או דובדבן. כל אחד והטעם שלו. אנחנו בחרנו בעץ אורן שהוא גם יפה, גם מתאים לאקלים הישראלי, וגם לא יקר מדי. מהתוצאות היינו מאוד מרוצים- קיבלנו מטבח עץ בסגנון כפרי עם נגיעות מודרניות (בזכות האריחים שבחרתי) עם הרבה מקום לאחסון, ויחידה נפרדת לבישול וגם אחסון. לא התחרטנו לרגע שבחרנו לעצב את מטבחנו בסגנון של מטבחים כפריים.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב