דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תחליטו על תחפושת לפורים? 

מאת    [ 17/02/2011 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2303 פעמים ]

כחודש לפני פורים מתחילים לעלות ברבים מהבתים בארץ תהיות באשר לסוגיית תחפושות לפורים. מדי שנה מתמודדים הילדים עם הדילמה וניצבים בפני החלטה על תחפושת, כאשר פעמים רבות ניצבים גם ההורים בפני התלבטות קשה הקשורה לאופי התחפושת אותה בחרו הילדים.

מאמר זה ינסה לתרום להורים המתמודדים מדי שנה עם חג פורים ומתקשים בסוגיית התחפושת. מצד אחד, סביב ההחלטה של הילד ובחירתו בתחפושת ניצבת העובדה שהוא זה שבחר אותה והוא זה שקיבל את הבחירה ומדובר בהפעלת מנגנון החלטה עצמאי. מן הצד השני, כיום רבים הפיתויים אליהם נחשפים הילדים ולכן ישנה בעייתיות חינוכית ברבות מהתחפושות, לפחות בעיניי ההורים.

לעיתים קרובות נתקלים הורים רבים במצב בו הילד בחר בתחפושת אך בעיניי ההורה היא אינה חינוכית וחוטאת לערכים עליהם מגדלים ההורים את ילדיהם. כך למשל עשויות תחפושות אלימות להוות בעיה עבור הורים מסוימים בעוד שאחרים דווקא ישימו את הדגש על רמיזות מיניות שייתכנו בלבוש של ילדיהם בפורים.

החג ידוע, הרבה בזכות המצווה לשתות עדלאידע, בגבולות שנפרצים בו וברצון של כל מתחפש "להיות משהו אחר". את המצווה הזו רבים הילדים שמפנים אל תלבושות שאינם מורשים ללבוש בשאר ימי השנה. נערות בגיל ההתבגרות עשויות לבחור בתחפושת פרובוקטיבית וחשופה מדי, שאמנם מייצגת נאמנה את הדמות אותה היא מגלמת, אך מייצגת אמות מוסר שלא מתאימות לגילה.

בעיה נוספת הקשורה למסגרות וגבולות וניכרת דווקא בפורים היא תופעת החזיזים שילדים נוטים לעשות בהם שימוש במהלך החג וסביבו. השימוש בחזיזים ונפצים הוא למעשה גלגול מתקדם של מנהג יצירת הרעש בבית הכנסת בעת הזכרת שמו של המן בקריאת המגילה. הרעשן המסורתי התקדם עם השנים והחליף את פניו לכדי אמצעים שונים ליצירת רעש ובהם גם החזיזים, הטומנים בחובם לא מעט סכנות בטיחותיות.

 

לאור כל האמור לעיל, רצוי וכדאי להורה אחראי לתת את דעתו על החג עוד לפני שהוא מתקרב ובא. הכנה ראויה של ההורה את ילדיו לקראת החגיגות ולפני ההחלטה על תחפושות לפורים תסייע לו מאוד. כך, מומלץ:

לשבת עם הילד כחודש לפני פורים ולחשוב יחדיו על רעיונות לתחפושות.

חשוב לתת דגש לילד על כך שהבחירה היא שלו ובכך לתרום ליכולת קבלת ההחלטות שלו אך בד בבד לנתב ולכוון אותו לכיוונים שההורה רואה בהם כנכונים.

כדאי לשוחח עם הילד אודות גבולות ופריצתם. ראוי להעלות לדיון את הסוגיה: "האם הכל מותר?", "האם מותר לעשות הכל תחת תירוץ של חגיגה?". נסו לקחת את השיחה למקומות חיוביים ולעבוד באמצעות דוגמאות מצחיקות, כאלה שלא ייצרו מתח ביניכם לבין הילד אך עם זאת יעבירו את המסר הנחוץ.

הדגישו בפני ילדיכם את הוראות הבטיחות הנחוצות באשר למשחק עם אש ועם חזיזים בפורים ובכלל. למדו אותם להגיב למקרים כאלה, במידה וייתקלו בהם, ולהתמודד עם לחץ חברתי שעשוי להיות מופעל עליהם בנושא.

 

ולבסוף, זכרו שמדובר בחג ובשמחה. אם לא הצלחתם השנה, הרי שתמיד ישנה השנה הבאה ולעיתים תהליך חינוכי אורך יותר משנה אחת. ייתכן ובחג הבא כבר תראו את תוצאות מאמציכם בתחפושות לילדים.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב