דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש עבודה מתחיל בראש 

מאת    [ 17/02/2011 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 1859 פעמים ]

חיפוש עבודה הוא מצב לא פשוט עבור כל אחד מאיתנו, ובמיוחד עבור מי שאין לו "קשרים במקומות הנכונים". אנחנו שולחים את קורות החיים שלנו, עם קצת מזל מוזמנים לראיונות, ועם הזמן מתקדמים בתהליך וסוגרים חוזה. אבל, לאורך התהליך יכולות ללוות אותנו תחושות לא פשוטות של פגיעה בביטחון העצמי ואפילו ייאוש, וכדי שלא נגיע לראיונות "טעונים" כדאי לפעמים להסתכל רגע מבחוץ ולעשות חשיבה מחדש על כל התהליך. כאמור בכותרת- הכל מתחיל בראש, בגישה שלנו, ומה זה אומר בפועל?

  חפשו פתרונות, לא בעיות קשיים לא חסרים בתהליך חיפוש העבודה, בדרך כלל. אבל התמקדות בקשיים לא מובילה למקום חיובי. במקום לשאול את עצמכם שאלות כמו "למה אני לא מוצא עבודה?" תשאלו "איך אני יכול לשפר את מיומנויות הראיון שלי?", "האם אני שולח קורות חיים למשרות המתאימות?", "איך אני צריך לפעול כדי לקבל יותר זימונים לראיונות?". אם אתם מבינים שיש קושי נקודתי בתהליך, לדוג'- שלחתם קו"ח ולא חוזרים אליכם (כלומר ייתכן שצריך לשפר את קורות החיים או שאתם שולחים למשרות לא מתאימות), או שאתם לא מצליחים לעבור ראיונות בהצלחה, וכד', חשבו כיצד ניתן לפתור את הקושי הזה. אחת האפשרויות היא לקבל ייעוץ מקצועי, אפשרות נוספת היא להיעזר בחברים (אפשר להסתייע בהם ולעשות יחד סימולציה לראיון) ולגבי קורות החיים- חברת השמה מקצועית ואיכותית תוכל לכוון אתכם בשליחה למשרות המתאימות ובשינויים נדרשים על מנת שקורות החיים יהיו כתובים בצורה מוצלחת.   רכשו מומחיות אם אתם מעוניינים ללמוד תחום חדש, להרשים בראיונות למשרות שמאד מעניינות אתכם וכו'- התחילו ללמוד. הרשת מלאה מידע בכל תחום, העשירו את הידע שלכם ותוכלו להפוך מקצועיים יותר. חשבו מה בתפקיד שלכם היום אתם מאד אוהבים או במה אתם מאד רוצים לעסוק כחלק מהתפקיד הבא, והתחילו לחקור. היכן מקורות המידע המתאימים? האם יש פורומים מקצועיים בנושא? מיהם אנשי המפתח מהם תוכלו ללמוד? מומחיות תאפשר לכם למתג ולמצב את עצמכם במקום גבוה ביחס למועמדים אחרים.   חדדו את הכישורים הבינאישיים שלכם זומנתם לראיון? כתבו לכם את שם המראיין וזכרו אותו. חייכו אל המראיין, גם אם הוא לא האדם החם ביותר שפגשתם. כשהמראיין מדבר איתכם, נסו להיות קשובים, על אף הסיטואציה המלחיצה. חשוב שתענו באופן ענייני, ותהיו כנים. בסיום הראיון הודו לו על שהקדיש זמן לפגוש אתכם ואם פיזית זה מתאפשר- לחצו את ידו לפרידה. אם המראיין יתרשם מכם באופן חיובי, גם אם לא תתאימו בול למשרה שהוא מגייס אליה, יש סיכוי סביר שהוא יזכור אתכם לטובה. אם בעוד זמן מה ייפתח אצלו תפקיד שכן יהלום את ניסיונכם, אולי הוא ייזכר בכם ויזמן אתכם לראיון נוסף.   הציבו לעצמכם מטרות אתם יודעים מה אתם רוצים לעשות בתפקיד הבא שלכם? יודעים מתי אתם רוצים להתחיל? סימנתם לעצמכם את המטרה הבאה שלכם בקריירה? מרגע שעשיתם את זה, עליכם להתמיד. להתמיד בשליחת קורות חיים, בנטוורקינג, ברכישת ידע שיועיל לכם ויבדל אתכם ממועמדים אחרים לתפקיד, למעשה בכל דבר שיוביל אתכם לעבר השגת המטרות שלכם. תהליך חיפוש עבודה יכול להיות תהליך מייגע, אך אם תשמרו על גישה חיובית, תאמינו בעצמכם ותשתמשו באמצעים העומדים לרשותכם (קשרים, חברות השמה, רשתות חברתיות, וכו'), תעברו אותו בהצלחה.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב