דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעות אירוסין עם חריטה 

מאת    [ 07/01/2011 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 4723 פעמים ]

חריטה, כרסומים, מקדחים, מסורים ודיסקים להשחזה הם הכלים לשימוש לביצוע סגנונות החריטה.
המקובלת והמוכרת מכולן היא שיטת הצריבה. בדרך זו, כשמה של השיטה, נעשית צריבה על ידי חומצה על פני שטח משוחים בלכה. היא מקובלת ביותר כיוון שהיא קלה ליישום ומפיקה תוצאה מרהיבה.


השיטה השנייה שנסקור היא שיטת החריטה בלייזר. היא מוכרת בעיקר מחריטה של הקדשות על טבעות אירוסין ותכשיטים אחרים בכלל. העיצוב בשיטה זו נעשה באמצעות קרן לייזר. השימוש בקרן לייזר הוא הליך פשוט לכן גם המחיר נמוך באופן יחסי לשאר הטבעות בהתאם. אך חריטה זו גם חד גונית, כיוון שעומק קרן הלייזר הוא קבוע.


החריטה הידנית, לעומת זאת, מספקת עיצוב של טבעות אירוסין בעל עומקים משתנים ועל כן בעל מראה עשיר יותר. טכניקת ניקוב וחריטה ידנית נעשית בעזרת ניקוב וגילוף. בשיטה זו מכינים את הדוגמה הרצויה על רצועת מתכת החופפת לעיצוב הרצוי, לאחר מכן, בעזרת מסורים ומקדחים מעבירים את העיצוב לטבעת. בסוף התהליך מלטשים בלהב מסור.


סגנון אחר, שונה לחלוטין מטכניקות החריטה היא יציקה. זוהי שיטה מוכרת בה קיימת תבנית מוכנה מראש, מעין תבליט, ועל כן גם העיצוב כאן מוגבל מבחינת מקוריות או מגוון. לפיה יוצרים חלל פנימי ומעטפת שתעטוף אותו וביניהם יש רווח קטן. בתוך הרווח יוצקים את החומר. לאחר שמסיימים ממתינים עד להתייבשות החומר והתגבשות התכשיט לצורה הרצויה, במקרה שלנו טבעות אירוסין.


הסגנון העתיק ביותר שקיים וגם מוכר משטחים אחרים הוא סגנון התחריט. שיטה זו שימשה במשך אלפי שנים אמני צורפות שנעשו בעלי שם באמנותם זו. השיטה נעשית כך שהעיטור הרצוי נחרט על לוח הדפסה. לרוב לוח הדפסה זה עשוי נחושת.
הכלי שמשמש לחריטה הוא חרט, אתו חורטים על לוח ההדפסה את החריצים. ניתן ליצוק אל החריצים צבע, ולאחר ניקוי השאריות נותר רק הצבע שבחריצים שמבליט את הדימוי. בטכניקה זו, מלבד השימוש בתכשיטים, גם מייצרים שטרות כסף, לדוגמה.


חריטה של טבעות אירוסין בצורה קווית, היא סגנון מוכר ופשוט גם כן. שמה מעיד על אופיה. בשיטה זו נחרטים קווים מקבילים במרווחים שווים. כאן כל עומק העיצוב תלוי בעומק הדימוי, במורכבות הקווים. 


ונחתום במנהג מקובל והוא חריטת מסר אישי. טבעות אירוסין מעוצבות יכולות להכיל מסר אישי כלפי מושאן. מומלץ לחרוט על צדה הפנימי של הטבעת אם מדובר במסר פרטי. לעיתים קרובות מילות החריטה לקוחות משיר השירים או מתהילים או משיר חילוני מוכר. חשוב לציין לטובת המקפידים שההלכה אומרת שעל טבעות נישואין להיות ריקוע מתכת או זהב או כל חומר אחר פשוט ונטול קישוטים. לכן עליכם לתת את דעת לפרט זה במידה ובכוונתכם לעשות שימוש בטבעות אירוסין גם כטבעות נישואין. מגבלה זו אינה חלה על טבעות אירוסין מעוצבות. טבעות אירוסין מעוצבות יכולות לקבל איזה קישוט שרק תחפצו.

בסקירה זו הכרנו את הסגנונות הפופולריים יותר שקיימים. עם זאת, חריטה היא טכניקה עתיקה שנמצאת בשימוש מזה מאות שנים ועברה התפתחות ושינויים במהלך השנים.

השימוש בסגנון של חריטה על טבעות אירוסין הוא רק אחד מהסגנונות הרבים. ניתן לשלב כמה סגנונות יחד, ניתן לשלב עם החריטה גם יהלומים ופנינים, ולמעשה, ככל שהפנטזיות שלכם יהיו גדולות יותר כך טבעות אירוסין יהיו מרשימות יותר.

הוד מקבילי - מעצב טבעות אירוסין וטבעות נישואין, בעל גלרייה בכפר ויתקין, כתב טיפים לרכישת טבעות אירוסין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב