דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום, לפני הכל 

מאת    [ 02/09/2009 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 3368 פעמים ]

כל פרוייקט בנייה באשר הוא, בין שמדובר במבנה מגורים, בניין משרדים, מבנה תעשייה וכו', חייב להסתיים בעבודות איטום ובידוד באמצעות בעלי מקצוע מיוחדים.

 

איטום המבנה מבטיח בידוד שלו מפני רטיבות, רעש, קור וחום והוא חיוני לשמירה על שלמות תשתיות המבנה וכדי להבטיח לנו סביבת מגורים בריאה, בטוחה וגם נעימה יותר.

 

מבחינים בין בידוד תרמי, בידוד אקוסטי ובידוד או איטום נגד רטיבות. בידוד תרמי נועד להגן עלינו טוב יותר מפגעי מזג האוויר ולשמור על פנים המבנה חם יותר בחורף וקריר יותר במהלך הקיץ. כשהוא יעיל, יש צורך בפחות פעולת מזגן.

 

בידוד אקוסטי מקטין משמעותית חדירת רעשים. הוא חיוני יותר ככל שמדובר באזור רועש יותר אבל אתם תברכו עליו גם אם יש לכם מתנ"ס או סניף של תנועת נוער בסמוך לבית. וכמובן, זהו "מאסט" בדירות חזיתיות. בידוד מפני רטיבות מונע חדירה וחלחול מים דרך קירות המבנה והגג. זהו הליך חיוני ביותר שיגן על תשתיות המבנה.

 

את עבודות האיטום מבצעים באמצעות אוטמים מומחים, בשלב מתקדם של הבנייה. במהלך מחזור החיים של המבנה יש לבצע תחזוקה על-ידי בעלי מקצוע, כדי להתמודד עם השחיקה הטבעית.

 

איזה איטום דרוש לכם

לעבודות האיטום שמתבצעות בהקמת בית חדש קוראים "איטום חיובי", ומאפייני האיטום הזה צריכים להיות כלולים בתכנון של הבניין. איטום חיצוני כולל טיפול בקירות, חלונות, מרפסות ואילו איטום פנימי, בתוך הדירות והחדרים.

 

מרכיב מרכזי בתהליך איטום פנימי הוא האיטום של חדרים רטובים, כגון מטבחים, חדרי אמבטיה ושירותים. בחדרים אלה מקובלים סטנדרטים מיוחדים, פרקטיים ואסתטיים, וישנם גם חומרים ייעודיים שמגיעים עם תקינה מיוחדת שמבטיחה שהם "ירוקים" ובריאים.

 

לאורך מחזור החיים של המבנה עולה חשיבותו של "איטום שלילי", תחזוקה שכוללת תיקוני איטום למבנה ולדירה, ופותרת בעיות שנוצרו כתוצאה משחיקה ובלאי טבעי.

 

בענף האיטום ישנן חברות קבלניות שמתמחות בביצוע איטום חיובי חיצוני ו/או פנימי שלישי, וישנם הרבה בעלי מקצוע "קטנים" שמתמחים בביצוע איטום שלילי פנימי לדירה קיימת, עם או בלי שיפוצים כלליים. ישנם כמובן גם הזפתים, שמציעי שירותי זיפות גגות בשיטה דומה ביסודה לזו ששימשה לפני מאות שנים.

 

עבודות איטום מקצועיות מתבססות כיום על מגוון רחב מאד של חומרי איטום ופרוצדורות איטום, ביניהם אפשר להזכיר:


    • כיסוי באמצעות הלחמת יריעות ביטומניות
    • איטום באמצעות סיליקון
    • שימוש בחומרים אקריליים ופוליארטניים
    • איטום צמנטי
    • איטום מתקדם בחומרים אורגניים ירוקים

ועוד.

בידוד/איטום שלילי (תיקונים במבנה קיים) הוא עבודת תחזוקה חיונית ומשתלמת, שיש לבצע תקופתית. בידוד תרמי פגום, למשל, פוגע ביעילות המיזוג, גורם בריחת חום/קור, גורם למזגן להתאמץ ולבזבז חשמל וכו' וכו'.

 

באותו אופן, בידוד או איטום נגד רטיבות שאינם תקינים, יגרמו לחדירת רטיבות והתפשטות לחות בקירות הבית, נזק לצבע, טיח, צנרת, התפתחות פטריות ועובשים מסוכנים לבריאות  - בעיות שכרוכות גם בנזק כספי, גם חלילה בנזק בריאותי וגם פוגעות בערך הנכס.

 

לכן, השקעה בביקורת תקופתית ובתיקוני איטום או בידוד היא גם השקעה כלכלית טובה, גם משפיעה על הבריאות ואיכות החיים, ומומלצת אחת לשנה עד שנתיים בהתאם לגיל הבניין. הזמן הטוב ביותר הוא במהלך הקיץ או הסתיו, לפני הנזקים הצפויים בחורף. אז שיהיה לכם חורף אטום!

 

 

המאמר מוגש באדיבות המקצוענים - בעלי מקצוע, מדריך מסווג לחיפוש בעלי מקצוע מומלצים. בסיווג איטום תוכלו למצוא מקצועני איטום, מאמרים וטיפים בנושא איטום וגם מחירון איטום יחיד מסוגו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב