דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם העגבניות באינטרנט יותר אדומות 

מאת    [ 23/06/2008 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 2516 פעמים ]

האם העגבניות באינטרנט יותר אדומות?

התשובה היא כרגיל - תלוי. אבל קודם צריך לשאול אם האינטרנט זה בכלל מקום לחפש בו עגבניות וכאן התשובה יותר פשוטה. באופן אישי אני מעדיף לחפש עגבניות בשוק הכרמל. משום מה אני יודע ששם אני אמצא את העגבניות שלי לארוחת הערב יותר מהר. באינטרנט אני אחפש דברים אחרים. בינתיים.

אולי מעניין עכשיו לשאול, כשהתרגלנו לחפש כל כך הרבה שירותים ומוצרים באינטרנט, איך שוק הכרמל שומר על היתרון שלו בתחומים מסוימים בצורה כל כך ברורה? אולי זה הזמן לשאול את אברם מהדוכן של העגבניות איך הוא עושה את זה? לאברם אין מנהל תקשורת שיווקית ואת הידע שלו בשיווק הוא קיבל מאבא שלו, סמי, שצעק לו כבר בגיל שש כשהוא היה בא אחרי בית הספר לעזור בדוכן: את היותר אדומות תשים למעלה!

גם אברם יודע שייצור ושיווק של עגבניות הוא תהליך טכנולוגי מורכב. הוא מתחיל במעבדות של המכון הוולקני שבו מהונדסים כל יום זנים חדשים והכלאות של עגבניות מקולומביה והודו. ממשיך בשיטות גידול מתקדמות בהן ישראל כנראה המובילה בעולם בניצול חכם של קרקע ומים, הדברה ביולוגית והבשלה מבוקרת. אברם גם יודע שלא כל חקלאי יכול לספק את הסחורה בזמן ובאופן שוטף לכן הוא מתכנן את הרכישות שלו לפי תחזיות של צריכה ואספקה, חגים ועונות השנה ושביתות של נהגי המשאיות. אברם באמת יודע הרבה ואני בטוח שאם היה לו זמן הוא היה יכול לספר לי על כל זה אבל אברם יודע עוד דבר אחד חשוב: מי שמחפש עגבניות, מה שמעניין אותו זה העגבניות. בגלל זה אברם עדיין שם וגם הבן שלו לירון שעזב עכשיו את המסנג'ר ובא לעזור בדוכן.

באינטרנט כמובן מחפשים דברים אחרים לגמרי. רוב אתרי האינטרנט שבהם נגלוש במשך יום העבודה תוכננו והוקמו כדי לקדם מכירות של מוצרים או שירותים עסקיים למרות שלרוב העסקאות שבין ארגונים נחתמות בסופו של דבר סביב השולחן ולא באינטרנט. תהליך ההבשלה של עסקה בין ארגונים יכול לקחת בין מספר שבועות לחדשים ואף שנים. העסקאות שאברם מבצע בדוכן שלו נחתמות תוך מספר דקות אבל יש בהן את כל המרכיבים של עסקאות ענק בין ארגונים. החלק שמעניין אותי בדיון הזה, הוא כמו בכותרת של המאמר - העגבניות האדומות יותר והנמשל שלו - אתר האינטרנט שלך. למיגדל העגבניות של אברם יש אותו תפקיד חשוב כמו לדף הבית של אתר הארגון שלך. הוא מאותת לי שמה שאני מחפש לארוחת הערב שלי נמצא כאן וגורם לי לעצור. שים לב: גולש מקדיש פחות משנייה לצפייה באתר אינטרנט חדש עד שהוא מחליט אם להישאר בו או לא. פחות מהזמן שלקוח בשוק מקדיש לסריקת הדוכנים שבהם הוא מחפש את מבוקשו.

כאשר מתכננים או מחדשים אתר אינטרנט ארגונים רבים מבקשים להציג בצורה הטובה ביותר את הארגון, השירותים והמוצרים שלהם. כמובן ששיקול חשוב ביותר יהיה בניית עמוד בית יפה ואטרקטיבי. ארגונים טכנולוגיים ידגישו את העצמה העליונות הטכנולוגית, תהליכי הפיתוח והיצור, הידע והניסיון. ארגונים פיננסיים את העוצמה הפיננסית והארגונית המומחיות הרבה,מבנה הארגון וחברי ההנהלה. מספר ארגונים אליהם גלשתי לאחרונה בחרו להציג בעמוד הבית את המבנה החדיש בו השתכנה החברה לא מזמן. מה שברור בכל מקרה הוא שאף אחד לא מכיר את הארגון טוב כמותם ויודע טוב מהם במה הם חזקים ומה הם מוכרים. ללא ספק הצגת פריטי מידע אילו תורמת למיצוב חיובי של הארגון בעיני הלקוח הפוטנציאלי, אילו הוא רק היה נשאר באתר מספיק זמן.

אז שאלתי את אברם מה צריך בשביל אתר אינטרנט טוב והוא ענה לי "אחי, מה אתה צריך? אתה לא רואה שפה יש רק עגבניות"?

לא נעלבתי. את השאלה "מה אתה צריך?" מעט מידי אתרי אינטרנט שואלים אותי. הם מספרים לי על עצמם אבל לא נעים לי להודות שבינתיים זה לא ממש מעניין אותי. אני גם מוכן להמר שאני לא היחידי. אז בפעם הבאה שאתם מתחילים לחשוב על אתר האינטרנט של הארגון שלכם ולתכנן מה יהיה בעמוד הבית, אני מבקש להציע לכם לשכוח את כל מה שרציתם לספר על הידע והעוצמה שמאחורי צוות הפיתוח, על חזון הארגון להיות המוביל העולמי בתחום, על המחויבות לשירות יוצא מהכלל ולהתחיל בלשאול את הלקוח הדמיוני שלכם, בלי להעליב, "אחי, מה אתה צריך"?

תקשיבו טוב לתשובה. היא תגיד לכם איך לבנות את מגדל העגבניות הבא שלכם.

יובל רחמים
מנכ"ל
פורמה גרופ בע"מ
http://www.formagroup.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב