דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ערב גיבוש לעובדים - פסיפס צבעוני של הפעלות 

מאת    [ 24/04/2012 ]

מילים במאמר: 1127   [ נצפה 3620 פעמים ]

הניסיון כן קובע !!

כתבה זאת חושפת ניסיון עשיר של משחקים והפעלות באירועים לעובדים בימי גיבוש, ערבי צוותים, פעילות פרידה, מסיבות סיום ועוד. אספנו מגוון משחקים שיעזרו לכם לשדרג ערב גיבוש לעובדים בלי עזרה של מפעיל/ה. (כך גם תחסכו כסף).  אפשר לנסות לאתר בצוות העובדים מי היה מדריך בתנועת נוער, בצבא ושיוכל לקחת על עצמו את הנחיית הפעילות.

 

מגע כדרך לקרבה

אחת מהדרכים לזהות אינטראקציה חיובית בין חברי הצוות היא לבדוק את תכיפות המגע. בספרות המחקרית מדובר הרבה על מגע כמקדם תקשורת בין אישית. מגע לדוגמא יכול לשפר את האמון בין איש המכירות ללקוח. מחקרים הראו כי מלצריות שנגעו באופן אקראי בלקוח כשהביאו את החשבון קיבלו טיפ גדול יותר. מגע משמש לנו ככלי לקבלת ביטחון עצמי. מול קהל נחזיק טוש, כשיש ערב גיבוש לעובדים נחזיק כוס יין כגיבוי. בדרך כלל בקשת טובה, התלהבות, דאגה, שיחה רצינית, נתינת עצה תלווה בסוג של מגע. גברים מול גברים נוגעים פחות מאשר נשים מול נשים.

 

הפעלות המעודדות מגע ותקשורת

1.."בעיניים קשורות" - בנדנה" לכל זוג. אחד מהם מכסה את עיניו של השני ומתחיל להוליך אותו בחדר כשהוא מכוון אותו בחלל החדר כשכפות הידיים מונחים על השכמות, לאחר שתי דקות מתחלפים ואז המוביל הופך להיות מובל. בסוף המשחק על המוביל להושיב במקומות חדשים. כך גם תדאגו שסדר הישיבה ישתנה.

2."ליפול" – משחק הילדות שהפך לפופולארי בקרב סדנאות למנהלים/ות. אחת עומדת בעיניים סגורות וצריכה "ליפול" על הגב כשהפרטנרית תופסת אותה. ניתן לעשות זאת לאט ואז כשיש ביטחון לעשות זאת מהר. המטרה לשפר את היכולת לסמך על הצד השני.

3."מס'ג בכתפיים" – תרגיל שטוב לסיים ערב גיבוש לעובדים. מעמידים במעגל את העובדים ומבקשים מהם לעשות עיסוי אחד לשני. הם צריכים לשאול עם העיסוי חזק או חלש. לאחר מכן יש לבקש מהם להתחיל ללכת, אפשר להוסיף מוזיקה, לבקש מהם שישירו שיר.

4."קרב תרנגולים" – עוד משחק מהילדות. כיוון שהתרבות לא עודדה מגע בין גברים המשחק נועד לעקוף איסור זה. עומדים בזוגות משלבים ידיים עם רגל אחד. המטרה לגרום לצד השני ליפול. ניתן להתחיל את האירוע במשחק הזה שמיד משחרר אנדורפינים ומשחרר.

5."שמש" – מבקשים מהעובדים לשכב על הדשא או על סמיכה כשהראשים של כולם נוגעים אחד בשני ויוצרים שמש. מבקשים להצמיד את הרגלים האחד לשני ולעצום את העיניים. אחרי דקה כל אחד/ת צריך לשתף בתחושה שמתגבשת באותו רגע.

 

פעילות הכרות לצוות חדש

כשנכנס עובד/ת חדשה לצוות לוקח זמן להכיר ולהתרגל זה לשיגעונות של זה. ההפעלות הבאות מתמקדות בהכרות בין העובדים, בהחלט שאפשר להכניס אחת מההפעלות גם כשיש ערב גיבוש לעובדים חדשים וותיקים.  

א."סיפור חיים" – כל אחד ואחת צריך/ה לספר על אירוע משמעותי שקרה במהלך החיים.

ב."הצגה עצמית" – מתחלקים לזוגות, לכל אחד/ת יש שלוש דקות לספר על עצמו כמה שיותר פרטים לאחר מכן מתחלפים. הזוגות עולים "לבמה" וכל אחד מספר איזה דברים חדשים הכירו ולמדו.

ג."סיפור של חפץ" – על כל אחד/ת להביא חפץ שמאחוריו מסתתר סיפור אישי.

ד."של מי זה" – כשמגיעים לאירוע יש לשים בתוך שקית אטומה  ארנק, מפתחות, טבעת, לאחר מכן צריך על הצוות לזהות של מי זה.

ה."סיפור אמיתי ושקרי" – על כל אחד/ת לעלות ולספר שני סיפורים. האחד אמיתי והאחר מזויף. על הצוות לנסות ולזהות מה האמיתי ומה המזויף.

ו."השם שלי" – כל אחד/ת מספר/ת מה פירוש השם שלו ואיך השם מאפיין אותו /אותה.

ז."כדור במצוקה"- אומרים שם ומחמאה וזורקים כדור זה שתופס צריך להגיד שם פלוס מחמאה. אסור להגיד שם של מישהו פעמים. חייבים להגיב תוך חמש שניות. אחרת נפסלים.

ח."מה אני משדר" – מחלקים דפים ועטים. כל אחד/ת כותב/ת לזה שליד מה הצד השני משדר/ת ומקפלים את הדף ומעבירים לזה שליד עד שכולם כותבים על כולם. הפעלה מרתקת,מסקרנת ומרגשת. כי היא נותנת תובנות מאוד חזקות מה אנו משדרים.

 

הפעלות מאתגרות לצוות וותיק

כשעורכים ערב גיבוש לעובדים וותיקים שראו הכול קודם כל כתאי לבדוק מה נערך בעבור. לפניכם מספר הפעלות ומשחקים שמתמקדות גם בשחרור מלחצים ומתחים.

1."משחק הכיסאות המוזיקה" – כל אחד מקבל שם "תפוס" או "אשכולית". מוציאים כיסא. זה שעומד צריך להגיד "תפוז" ואז מי שתפוז צריך להחליף מקום. אם הוא אומר "אשכולית" כל מי "שאשכולית" מתחלף, אם נאמר "סלט פירות" כולם מתחלפים. מי שלא מצליח למצוא כיסא הופך להיות "הסדרן".

2 "לפרגן לפרגן לפרגן" – עומדים בזוגות לכל אחד/ת יש שלושים שניות להגיד כמה שיותר דברים טובים על הצד השני. לאחר שלושים שניות מתחלפים. הצד שמקשיב אסור לו לדבר.

3."של מי כפות הידיים" מכסים עיניים למתנדב/ת. צריך לזהות על פי מישוש ידיים מי זה / זאת. אם לא אפשר לעבור למישוש פנים.

4."הלקוח המקסים" –  מתחילים משפט לדוגמא "הלקוחות שלנו הם מקסימים כי..".. אחריו כל אחד/ת צריכה להמשיך את הסיפור במשפט נוסף.

5."מעגל כוח" – מוציאים שניים עד שלושה מתנדבים החוצה. עומדים במעגל ומחזיקים ידיים. לכל אחד/ת שמגיע מותר להיכנס למעגל אם הוא אומר " מה אני צריך לעשות כדי להיכנס". המשחק מלווה בפיתרונות יצירתיים בכדי להיכנס פנימה.

6."אמונות טפלות"- לוקחים פתק ורושמים אמונה תפלה ומכנסים לקופסת פלסטיק. מישהו צריך להוציא ועל הצוות לחשוב למי מתאימה האמונה הטפלה".

7."מלחמת כריות" – מבקשים מכל אחד/ת להביא כרית. ברגע הישמע הגונג מרביצים עם הכריות על הכתף, הישבן, הרגלים..

8."שפיכה מוקדמת" – עומדים האחד מול השני. מדמיינים שיש שני קנקנים עושים "כאילו" מעבירים מים מהאחד לשני. ברגע נתון "שופכים" את המים על הראש של בן או בת הזוג, לאחר מכן מתחלפים.

 

הפעלות למשחקי קבוצה

מוטיבציה של העובדים היא פנימית וחיצונית. אחד מהדרכים לעורר מוטיבציה חיצונית היא דרך תחרויות, משחקים והרבה הנאה. לפניכם מספר הפעלות.

1."להסתדר בשורה" – מחלקים לשתי קבוצות. על כל קבוצה להסתדר כרונולוגית על פי אורך שיער, מידת נעלים, חודש לידה, ציפורנים, גובה, משקל...

2."אי בודד" – מפזרים דפי עיתון מרכזים על הרצפה. מחלקים למספר קבוצות. ברגע שאומרים "אי" על הקבוצות לעמוד על הדפים. בסיבוב השני תנו להם זמן להתכונן.

3."מכינים מראש פתקים ועליהם נושאים כמו תוכניות טלוויזיה, "האח הגדול", "דה וויוס" אישיות, פתגמים, סרטים. מחלקים לשתי קבוצות. כל נציג בוחר באקראי פתק שאותו הוא צריך להדגים בפנטומימה. על הקבוצה שלו לזהות תוך שתי דקות מה זה.

4."משיכת חבל" – משחק הילדות המפורסם. שתי קבוצות אחת מול השני וחבל באמצע.

5."יצירתיות" – מכינים מראש חפצים כמו סיר, אטב, עט. לוקחים בין שניים ועד חמישה נציגים מכל קבוצה. עליהם להציג בפנטומימה מה ניתן לעשות עם המוצר. על הקבוצה לזהות אחרת באת פסילה.

6."שיחה בג'יבריש" – כל קבוצה צריכה לתרגם בצורה המצחיקה ביותר הוו אומר. אחד מדבר בג'יבריש, השנייה מתרגמת, השלישי מדבר בג'יבריש, הרביעי מתרגם. המטרה ליצור סיפור הגיוני או מצחיק במיוחד.

7."להעביר בקבוק" – כל קבוצה מקבלת בקבוק. המטרה להעביר אותו כמה שיותר מהר בלי שימוש בכפות ידיים, בסיבוב השני בלי שימוש בידיים כלל.

8."להוריד את המטבע" – כל אחד/ת מקבל/ת מטבע בין עשר אגורות לשים על גב היד.. המטרה היא לנסות להוריד כמה שיותר מטבעות מכל קבוצה תוך דקה אחת.

 להמשך קבלת עצות, רעיונות להפעלות וסדנאות לחצו על ערב גיבוש לעובדים

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב