דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיגריות - כרוניקה של התמכרות 

מאת    [ 05/02/2012 ]

מילים במאמר: 784   [ נצפה 2685 פעמים ]

עישון סיגריות משפיע על הגוף בשלושה אופנים, כל אחד מהם פועל כסם שהופך את הגמילה לקשה. זה לא אומר שאי אפשר להפסיק

ה-FDA , מנהל המזון והתרופות, גוף חזק מאוד שלו סמכויות נרחבות,  גילה שעישון סיגריות ממכר כמו הרואין!

הסגריות הממכרות והמסוכנות נמצאות בכל מקום, ובאחוז גבוהה מאד של בתי אב.  מדוע עישון ממכר כל כך? האם אפשר בכלל להיגמל ממנו?

 

כל שאיפה של עשן טבק נושאת עמה כ כ-400 כימיקלים מסוכנים.  המוביל בניהם מוכר כניקוטין. אופן פעולתו  של הניקוטין הולך על שלושה מישורים/מחזורים ממכרים.

מחזור האדרנלין,

2)מחזור האנדורפינים ו

3)מחזור  הדופאמין,

מחזור האדרנלין

הגוף מגיב לעישון בהעלאת  רמת האדרנלין בגוף, ובכך מתחילה שרשרת ארוכה של תגובות הורמונליות. בעקבות עליית רמת האדרנלין יש יותר אנרגיה בגוף, כי בימים עברו בעת סכנה כאשר עלתה רמת האדרנלין הפעלנו שרירים וברחנו למקום בטוח. בעקבות עליית האדרנלין בא מתחילה ירידה באינסולין, ועלייה של קורטיזול, הורמון אשר מגביר את כמות הסוכר בדם, דבר אשר גורם לתחושת שובע. תהליך זה מספק את התירוץ להשמנה מ בעקבות הפסקת עישון. לדעתי התהליך שמתואר בהמשך הוא התירוץ להשמנה, זהו תירוץ  קלוש למדי. כאמור, הניקוטין גם מוריד זמנית את ייצור האינסולין, התהליך שבו עישון סיגריה מעלה את רמת האדרנלין  מוריד את רמת האינסולין, מה שמביא לעלייה ברמת הסוכר בדם, גורם בהמשך לעלייה גבוהה יותר באינסולין, לירידה מהירה ברמת הסוכר בדם,ולהתגברות הצורך לאכול פחמימות. כאשר המעשן מוסיף כוס קפה לסיפור, מצד אחד הניקוטין מוריד את רמת האינסולין ומצד שני הקפה מעלה את רמתו, לא ברור לי מי כאן מנציח, אבל ברור  מי מפסיד.

מחזור האנדורפינים

אחד האנדורפינים הפועלים בגופנו הוא דופאמין אשר אני אתייחס בהמשך.

נראה שעישון סיגריות מעלה את רמת האנדורפינים בדם. זוהי אולי הסיבה העיקרית במישור הגופני להתמכרות.  לפני שנים הקולטנים של האנדורפינים בקצות העצבים נקראו "קולטני אופיודים”, כי הם התגלו בעקבות מחקרים על מורפיום, והרואין, החומרים הממכרים ביותר עלי אדמות. די להשתמש בהם פעמים שלוש או אפילו פעם אחת כדי להיות מכור.

אנדורפינים מעוררים תחושה טובה , כול-כך טובה שגורמת לרצות עוד ממנה.

לאנדורפינים יש תפקיד חשוב בגוף: בלי אנדורפינים האדם עלול להיכנס לדיכאון, והמערכת החיסונית גם היא לא תהיה מאוזנת. הפסקת עישון ללא ליווי עלולה לגרום לקריז בעקבות "הרעבת" תאים ואיברים שונים לרמת האנדורפינים שאליה הורגלו. זה אותו תהליך שגורם  לריצה, התעמלות, והרואין להיות ממכרים. (שימו לב שיש גם דרכים טובות להשיג אנדורפינים) מסיבה זאת זמן מה אחרי עישון סיגריה המעשן רוצה עוד אחת,   כך מעמיקה ההתמכרות!

מחזור הדופאמין

הניקוטין גורם לגוף להאיץ את ייצור דופאמין. דופאמין הוא אנדורפין רחב פעולה אשר מרגיע גירויים חיצונים, ולכן משפר ריכוז.

הסיגריה גם נותנת לנו הרגשה טובה,  הרגשה הדומה  לזו שעולה כאשר אנחנו מקבלים הערכה חיובית, ומגיעים להישגים.  את ההרגשה הטובה שמתעוררת בעקבות הפרשת  דופאמין אפשר להשיג על ידי עשייה או הגעה להישגים, על ידי עישון. לכן הסיגריה רואים בידיהם של אנשים אשר לא התקדמו בחייהם, לעתים קרובות אצל כאלה הסובלים ממחלות נפש, או הסובלים מגורל מר של הזנחה, או התעללות. זהו סוג של "רפואה עצמית".

 

הפסקת עישון

כ-93% מהאנשים אשר מפסיקים לעשן ללא ליווי מקצועי, חוזרים לעשן תוך שנה.  לכן בהפסקת עישון כדי לקבל עזרה.

בטיפול שאני מציע בעזרת מכשיר הביקום ובעזרת EFT (Emotional Freedom Technique), אני מנתק את הקשר בין האנדורפינים, (כולל דופאמין) לבין הסיגריה. עם מכשיר הביקום, בתוספת  תדרים של פרחי באך אני נותן תמיכה רגשית חזקה יותר כדי אפשר כדי לאפשר למטופל  להחליט באמת לא לעשן.

EFT – היא טכניקה לחופש רגשי שמאפשרת לאדם להעלות את רמת הדופאמין למשל כתוצאה מהערכה חיובית עצמית מהפסקת עישון,  ניתן כמובן לנצל את השיטה למטרות חיוניות אחרות.

כול שלבי הטיפול עדינים, לא חודרניים וללא תופעות לווי. 


תהליך הטיפול

ביקום

שלב א' - המעשן מקבל מאפרה מיוחדת, מותאמת לביקום. מעשן מחוץ לקליניקה כחצי סיגריה ומשתמש במאפרה. לאחר מכן אני מחבר את הביקר ואת האדם למכשיר הביקום. בשלב ראשון אני משדר גלים אלקטרומגנטיים עדינים ביותר, אשר גורמים לגוף להתחיל בתהליך פינוי רעלי העישון. תהליך זה יכול להימשך בין 15 דקות ל-30 דקות, תלוי בחומרת ההתמכרות.  

שלב ב' - אני מחבר את האדם לעוד כמה אלקטרודות לצורך יישום פעולות מורכבות יותר של פינוי רעלנים, כולל מחשבות רעילות. באמצעות תוכנת הביקומד אני מוסיף לטיפול תדרים של פרחי באך, המאפשרים למטופל להפחית פחדים וחרדות, להשיג איזון רגשי, גישה עניינית יותר לגמילה, שלווה פנימית ואת הכוח לחשוב אם חשוב לו הסיגריה עכשיו ולהגיד לעישון "לא!".

 

EFT 

בזמן הטיפול במכשיר הביקום, אני מלמד את המטופל את שיטת EFT. זוהי דרך לעזרה עצמית המבוססת על ההבנה שטראומה נפשית גורמת להיווצרותן של מחלות. לי באופן אישי השיטה נראתה פשוטה מכדי להיות אמיתית, אבל תוצאותיה הוכיחו את עצמן. על ידי טפיחה קלה על מספר נקודות במערכת המרידיאנים ואמירת היגדים של חיזוק וקבלת העצמי, האדם שובר עוד נדבך בהתמכרותו לסיגריות.

 

 

 עם שיטתי למעלה מ-80% נגמלים עם טיפול אחת פלוס שני מפגשי חיזוק. 

 

לקביעת תור מיד דרך האינטרנט         טלפון לקבעית תורים 073-2100666    לדף הפייסבוק

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב