דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופניים חשמליים להיט! 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 4006 פעמים ]

אופניים חשמליים

מול כלי רכב קונבנציונלים (אוטו ואופניים רגילים)

בדיקה של אידיאליות לנסיעה בעיר

 

במאמר נדגיש את היתרונות של אופניים חשמליים מבחינת היותם אופניים, יחסית זולים בהשוואה לכלי רכב אחרים, נוחיות שימוש והשגה, איכות הסביבה, בריאות,  יעילות, חסכוניות, מוגנות מפני גניבה, מתאימות לכל גיל וסגנון, מהירות נסיעה ועוד.

אופניים חשמליים מול אופניים רגילים

אין כאן בכלל תחרות. העובדה שאפשר להפוך כל זוג אופניים לאופניים חשמליים עושים את האופניים החשמליים למנצח בין השניים. מנוע העזר והסוללה של האופניים הממונעים בידי חשמל שוקלים יחד פחות משני קילו וייקחו את הנוסע למרחקים של עד 50 ק"מ במהירות נסיעה מירבית של 50 קמ"ש. ניתן להפוך כמו שאמרנו קודם כל סוג של אופניים לאופניים חשמליים, זה תלוי רק בסגנון שלכם. מנוע העזר והסוללה ניתנים לקנייה בנפרד במחיר של אלף ש"ח פלוס מינוס. אין כאן בכלל על מה לדבר, האופניים החשמליות עוקפות את האופניים הרגילות בסיבוב.

בנוסף אם עוד לא הבנתם, כשהסוללה נגמרת וגם לפני שהיא נגמרת ניתן להשתמש במערכת הפידול הרגילה של האופניים.

מחירים - אופניים חשמליים מול כלי רכב אחרים

גם כאן המנצח הבולט הוא האופניים החשמליים. נכון שזה אלף שקל יותר מאופניים רגילים אבל זה יחסוך לנוסע עירוני אלפי שקלים בשנה אם יבחר בהם במקום אוטו ומאות שקלים בשנה אם יבחר בהם במקום תחבורה ציבורית. שלא לדבר על חנייה ודוחות. אופניים עולים פחות אבל גם עושים עבודה פחות טובה ככלי רכב אידאלי.

נוחיות שימוש והשגה מול כלי רכב אחרים

מרגע ההחלטה ועד רגע הקנייה זה כל כך פשוט. אין רשיונות רכב או נהיגה. קיים סיכוי קלוש שייגנבו (אפשר לעלות איתם במעלית או לנעול אותם), אם יש תקלה לא נתקעים כי אפשר להמשיך לפדל, כל אחד יכול להרשות לקנות זוג כשאוטו זה סיפור שונה לגמרי. אין פקקים ולא צריך להתאמץ למצוא חנייה. רק טווח הנסיעה מוגבל. אופניים חשמליים מנצחים גם פה.

איכות הסביבה

אופניים רגילים מנצחים כאן. הסוללה הנטענת של האופניים החשמליים אכן מבזבזת חשמל וחשמל יוצרים עם חומרים שמזהמים את האוויר אבל היחס מול אוטו הוא חלקיק של הזיהום היומי. למרות זאת, האופניים הרגילים יותר ירוקים.

בריאות

יש כאן טקו מכיוון שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו לפדל בתוך העיר קילומטרים ביום מבחינה בריאותית במיוחד בקיץ החם. האופניים החשמליים ואופניים הרגילים עומדים בטקו כשזה מדובר בזווית הבריאותית. עם אופניים חשמליות נוסעים באוויר הפתוח, מרגישים את השמש ומזיזים את הגוף, ניתן גם לפדל, מגיעים לאן שצריכים להגיע בלי לאמץ את הגוף יותר מידי ובלי לפתוח בזיעה.

מוגנות מפני גניבה

גם כאן יש טקו בין שלושת כלי הרכב. גנב טוב ומתוכנן יכול לגנוב אוטו, אופניים או אופניים חשמליות מבלי שמישהו ישים לב. באוטו יש את עניין המכ"מ והעזאקה, באופניים החשמליות והרגילות ניתן לעלות איתם לדירה או לנעול עם מנעול טוב, למרות זאת, גנב טוב מכיר את העבודה שלו. בסופו של דבר הסיכויים שייגנבו אחד מהשלושה שווים פחות או יותר.

התאמה לגילאים וסגנון

ברור שהאופניים הרגילים מנצחים כאן מבחינת גיל אבל אופניים חשמליות מתאימות לכל סגנון ועוד בדרך כלל משופצרות יותר. כך שגם כאן יש טקו בין השניים. עם אוטו קונים מה שבתקציב בדרך כלל ומתפשרים על סגנון, אך ורק לעשירים ואין מה לדבר על גיל בכלל. שני סוגי האופניים מתאימים לשני המינים כמו גם רוב המכוניות.

מהירות נסיעה

כאן המנצח הוא אופניים חשמליים. אוטו מנצח במרחקים ארוכים אבל בכל מצב של מרחקים קצרים האוטו כמו עומד במקום. אופניים רגילים מגיעים כמעט למהירות הנסיעה של אופניים חשמליות אבל זה דורש פידול תמידי מה שלא אפשרי לאורך קילומטרים רבים מבלי לצאת ממצב הנוחיות של כלי רכב אידאלי.

סיכום

מתוך שמונה נקודות השוואה האופניים החשמליים מנצחים ב4 נקודות ככלי רכב אידאלי, ומקבלת טקו ב3 נקודות ומפסידה בנקודה אחת. אוטו לא מקבל פה אף נקודה אחת וטקו אחד לזכותו ואופניים רגילים מנצחים באיכות הסביבה וטקו ב3 נקודות. ניתן להגיד שהאופניים החשמליות הן הכלי רכב האולטימטיבי בגלל פשטות השימוש והנוחיות שלהן בנוסף למחיר, אוטו עם כל נפלאתו בכל המצבים הנתונים העירוניים הוא גוש ברזל מסריח איטי ויקר.

יונתן זהבי בנושא אופניים חשמליים 17.7.2011 .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב