דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך אל האושר - הבנת היסודות דרך כפות הרגליים 

מאת    [ 22/09/2007 ]

מילים במאמר: 1390   [ נצפה 4789 פעמים ]

הדרך אל האושר - הבנת ארבעת היסודות

אושר זו מילת מפתח שאוצרת בתוכה מכלול שלם של תחושות, כשאני שואלת מישהו האם אתה מאושר לוקח לו זמן מה לענות לי ואני יכולה לראות איך הגלגל בראשו מסתובב והוא מתחיל לפרש ולבחון את משמעות המילה.
ככל שאנו מתעסקים יותר באינטרפטציה של המילה ובניסיון להבין אותה ככה אנו מתרחקים מהתחושה האמיתית של האושר.

לאחדים מאיתנו אושר מתבטא ברמת חיים חומרית גבוהה, כסף בבנק, בטחון כלכלי, ובכלל כל מה שאפשר לפתור בכסף. זה משרה עליהם שקט נפשי ומבחינתם זה אושר. אצל אחרים אושר יכול להתבטא בבריאות טובה גם אם חשבון הבנק לא תפוח הידיעה שאתה בריא ויכול לתפקד משרה עליך תחושה של אושר. ורצון ליצור, סקרנות לדעת , ידע ואינפורמציה.

לאחרים אושר היא מסגרת משפחתית , ארוחות שבת וחג, התאספות משפחתית ושמחה. ולאחרים אושר הוא הצבת מטרה בחיים וההגעה על היעד.

אם ניקח את כולם ונחבר אותם אנו מקבלים אדם בריא, שיכול לאפשר לעצמו לחיות בנחת כי רמת החיים שלו גבוהה, יש באפשרותו ללמוד, ליצור, לגלות עולמות והוא מוקף בסביבה אוהבת ותומכת.
אלה הם ארבעת היסודות שהיקום בנוי מהם ,אלמנט האדמה, אלמנט המים, אלמנט האש ואלמנט האוויר.

כאשר כל האלמנטים חוברים יחדיו אנו יכולים לחוות את מלוא המשמעות של האושר, של הקיום שלנו בעולם. כשיש הרמוניה בין כל ארבעת היסודות אותו אדם יכול לחוות תחושה של אושר, שקט נפשי בטחון כלכלי אהבה ובריאות.

אלמנט האדמה שנמצא בבסיס כף הרגל שלנו, בעקב, הוא המשכו של עמוד השדרה , אותו עמוד שהגוף נאחז בו כדי שנוכל ללכת זקופים ואשר נותן את התמיכה לכל הגוף.
עקב כף הרגל - אלמנט האדמה, מדבר על הבסיס הראשוני של החיים שלנו, העקב מכיל בתוכו גם את האגן, מפרקי הירך, הרחם והערמונית ומכאן שזה גם המקום שאנו מביאים את יצירת חיינו לעולם, את דור ההמשך שלנו. ואת האחריות לדאוג להם.
ככל שנתהלך על העקב בביטחון, בנחת ,בשלווה ובידיעה שיש בכוחנו לדאוג לילדינו נקבל אגן גמיש, מפרקי הירך והרגליים יהיו קלילים ועמוד השדרה יהיה זקוף וללא מתח .

אלמנט האדמה מכיל בתוכו את כל הידע הקדום של הבריאה, ההנאה שבמיניות והיצירה . שם בעצם נפגשים שני עולמות שונים כוח גברי וכוח נשי וחוברים יחד להביא את דור ההמשך.
אנשים עם פחדים של קיום כלכלי יעבדו מאוד קשה כי נמצא בהם פחד קדום שהם חייבים להביא כסף כדי שיהיה להם שקט נפשי. אותם אנשים עלולים להפוך לאובססיביים כשהמטרה שמנחה אותם היא אגירה של רכוש, ועוד רכוש . הפחד שלא יהיה להם לא מאפשר להם לראות את הסביבה הקרובה שלהם שבגללה בעצם המעגל האובססיבי התחיל.
אותם אנשים יכולים להיות מאוד אובססיביים לסדר, לנקיון, למיניות, הם אנשים יצריים החייבים לבוא על סיפוקם המיני, לעיתים אפילו אלימים.
אנו יכולים לראות בכפות הרגליים עקב גדול, בצבע אדום, חום , קשה למגע, חמים, וחריצים עמוקים חורצים בבסיסו או מצידיו.

למעשה אותו אדם שהוא אלמנט אדמה מובהק הוא עבד של כסף ורכוש וכל יצירת החיים שלו אותו זרע שנלכד עם הביצית של האישה ויצר את דור ההמשך הוא רק המאיץ- הקטליזטור של המכונה שלא יכולה להפסיק מהמרדף אחרי עוד ועוד .
אצל אדם כזה עם הזמן יהיו כאבי גב תחתונים ועליונים , אגן תפוס, זרימת דם לקויה, כאבי רגליים וכבדות, רגליים נפוחות, יצר מיני מוגבר ולא לשם הנאה אלא לשם פורקן המתחים.

אם תשאלו אותו אדם האם אתה מאושר - תשובתו תהיה כן, כי מבחינתו האושר הוא בחשבון הבנק, ככל שהחשבון יותר תפוח כך יגבר אושרו.

אלמנט המים - אלמנט המדבר על רגשות, על פחדים ותסכולים, פחדים עמוקים הנמצאים בתוך ה-DNA פחדים קדומים לעיתים ממלחמות, מאלימות, פחד מנטישה, פחד של אדם לא נאהב.
פחד שעובר איתנו מגלגול קודם.

אלמנט המים נמצא בקשת של כף הרגל אחרי העקב ומגיע עד לאזור הסרעפת וכריות כפות הרגליים, אותו גשר משמש גם כגשר צר וארוך בין עברינו (העקב) לבין ההווה שממשיך איתנו אל העתיד.

פחדים הם כמו אבנים שנמצאים בין הזרמים ומעכבים את הזרימה הטבעית של החיים. תפקיד המים לשטוף ולנקות וברגע שיש פחד מכל סוג שהוא הפחד גורם לחסימה. עם הזמן תהפוך לבוצית יותר ויותר, המים יהיו מלוכלכים, בוציים, חמים ולעיתים מסריחים.
ככה גם ברגשות ככל שהפחדים, המועקות, התסכולים שיש לנו לא יטופלו ולא ישטפו עם זרם המים הם יגרמו לחסימות רגשיות שעם הזמן יציפו אותנו בפחדים ובחרדות.
לא מעט אנשים חווים חרדות שאינם יודעים להסביר אותם או את המקור שלהם , חרדות שמשבשות להם את החיים , באמצע היום, תוקפים אותם זרמים מוזרים בגוף, לחץ הדם עולה, הדופק מואץ, וכל המערכת של הגוף משתבשת.
המקום הזה שייך לאלמנט המים. שם התחבאו הרבה מאוד רגשות ופחדים לא פתורים . יכולות לעבור שנים רבות ואם החסימה לא נפתחה ולא טופלה אותו אדם יחווה מחדש חוויית חרדה, נטישה או כל חוויה אחרת שלא באה על פתרונה. למעשה הבוץ והסירחון הם,הם הפחדים והתוצאות של הפחדים שאותם אנשים חווים.

כשיש חסימה באזור אלמנט המים- אנחנו נראה עור בצבע לבן, לעיתים מקולף,לעיתים רווי במים, או יבש.
בדרך כלל כאשר אלמנט המים נמצא באיזון אנו נראה באזור שלו בגשר עור לבן, ורוד, ללא בועות, ללא גלים ללא קילופים או יובש.
יובש יכול להעיד על יבוש ברגשות, על מחשבות רגשיות פרקטיות , אלמנט האדמה מדבר על פרקטיות לעשות כאן ועכשיו וכאשר אלמנט האדמה חודר לאלמנט המים הוא הופך את הרגשות לפרקטיות.
אדם עם עודף מים כלומר עודף רגשות יכול לסבול משלשולים, נטיה לבכי, נטיה ללכת לשרותים, טחורים בגלל יציאות מרובות. רגשנות יתר, פחד קהל,נטיה להסכים עם כל דבר, עמוד שדרה לא יציב. חוסר בחוסן נפשי. כאבי בטן, חולשה באזור מערכת העיכול והמערכת המינית.

אלמנט האש - נמצא באיזור הכריות. אלמנט זה מדבר על כוח, אגו, יצירה, עשייה, כריזמה. תחשבו על טווס שהולך עם בית החזה קדימה וחושף את כל הדרו.
כל אלמנט נמצא בדרך כלל בעודף או בחוסר.(מהסיבה הפשוטה ביותר - חיי היום יום מוציאים אותנו מאיזון) כאשר אלמנט נמצא בחוסר. אלמנט אחר תופס את מקומו, ואז יש לנו אלמנט אחד גדול המשפיע הן נפשית והן פיזית על אותם האברים שנכבשו. וכך אנו מקבלים חוסר באלמנט אחד ועודף באחר דבר שיוצר חוסר איזון באדם כולו.

אלמנט האש במיטבו מדבר על אדם פעיל, אדם בעל בטחון עצמי,כריזמטי, רצון לעשייה ויצירה. אלמנט האש הוא בצבע אדום, המגע חם , וכריות הרגליים תפוחות. אלמנט האש הוא המשכו של הגשר של אלמנט המים שמוביל את האדם מההווה אל העתיד והעתיד זה אלמנט האש זה הכאן והעכשיו.

במצבים של עודף באלמנט האש אנחנו נראה צבע אדום חזק , כריות מאוד חמות ולעיתים עור מקולף. הדבר יכול להעיד על אדם רגזן, כעסן, עם לחץ דם גבוה, אדם שחייב לומר את המילה האחרונה, שתלטן, וכל כולו מכוון למטרה אחת , עשייה , אדם כזה לא רואה כלום לא את הבית לא את הילדים ולא את חשבון הבנק שלו, האושר שלו מגיע ממקום של שליטה, של כוחניות. אדם כזה מפספס את החיים כי הוא לא חיי אותם הוא נמצא לידם. לחיות עבורו זה להיות בשליטה והוא בעצם זה שנותן לעצמו את הטפיחה על השכם. זה מקור סיפוקו ואושרו.

כאבים בחזה, לחצים , אסתטה, זרימת דם לקוייה וקוצר רוח מאפיינים אנשים עם אלמנט אש מפותח.

אלמנט האוויר - מיקומו באצבעות כף הרגל והוא אחראי על התקשורת המילולית , החזותית והקשר עם מערכת העצבים המרכזית.

במצבים של אדם מאוזן אנו נראה אצבעות רגליים לבנות, ארוכות, ישרות וחזקות.
אצבעות כף הרגליים מקבלות את האיתותים מכל הגוף ומשדרות למחשב הראשי - למוח מה קורה ביתר חלקי הגוף. במצבים של מערכת עצבים רעועה אנו יכולים לראות אצבעות מדולדלות, נוטות לצדדים, לעיתים עור מקולף או יבש.
באצבעות כף הרגל נמצאות העיניים, האוזניים , השיניים והחניכיים. באגודל אנו יכולים למצוא את הפה והגרון, תקשורת מילולית טובה יכולה להעיד על בטחון עצמי וברגע שיש פחד (מים) אותו אדם לא יוכל לומר את דברו.
להרבה מאוד אנשים יש נטייה לכאבי גרון ודלקות גרון חוזרות ונשנות, כאבי ראש ומגרנות .
עומס וחשיבה מרובה יכולה לגרום לכאבי ראש , ואפשר לראות בצידה החיצוני של הבוהן עור יבש. אנשים שלא מסוגלים לומר את מה שהם חושבים יכולים לגרום לחסימה באזור הגרון שתתבטא כאמור בדלקות וכאבי גרון חוזרים ונשנים.

אלמנט האוויר במיטבו מעיד על אדם חושב, אדם שמפנים, מעכל ומתקשר טוב עם הסביבה, אדם שרואה שומע ויודע להשיב ללא פחד, אדם חושב שמציב לו למטרה דבר מסויים שבא לאחר חשיבה ויודע להעביר את המסר לאלמנטים הנוספים כדי להביא לידי ביצועה.


לאחר שהכרנו את המאפיינים של ארבעת האלמנטים . אנו יכולים להבין כי כמו ביקום כל המאפיינים חייבים לחיות בהרמוניה כדי שהכל יתקיים. ודיסהרמוניה יוצרת מצבי רוח ומצבי אקלים שונים שיכולים ליצור הרס וחורבן, קחו למשל את הצונאמי שגרם להרס ולהרג של מאות ואלפים.
בכולנו צונאצי כזה עלול להתרחש אם לא נדאג לאזן את כל היסודות שבתוכנו.

לעבוד למען הקיום ולא למען אגירת רכוש, לפחד במידה וזה נוגע לביטחון שלנו, להביע רגשות ולשחרר כעסים, לדעת שאתה יודע ולא ממקום של שליטה אלא ממקום של שקט נפשי, לחשוב בלי להעמיס יותר מידי ולתת לידע לזרום , להביע את עצמך ללא פחד ולא מתוך ביקורת.



לחיים הרמוניים יותר
ספטמבר 2007
ליאת





מטפלת הוליסטית רב-תחומית.
"הטבע עבורי הוא מקור השראה להבין טוב יותר את החיבור לגופ-נפש"
כשמצב הרוח משתנה אני יודעת שיש שינוי אטמוספרי המשפיע באופן ישיר עלי ואני ממתינה בסבלנות ......
http//www.metaplim.co.il/liath



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב