דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג לאתרי אינטרנט - לא כל קופירייטר יכול 

מאת    [ 22/06/2008 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2793 פעמים ]

האם קופירייטינג לאתרי אינטרנט מצריך כישורים יוצאי דופן? תלוי את מי שואלים

האם קופירייטינג לאתרי אינטרנט מצריך איזה שהם כישורים יוצאי דופן? ידע ייחודי? או שאולי מספיק להיות קופירייטר מעולה שיודע לכתוב כתיבה שיווקית קולחת? תלוי את מי שואלים. אם תשאלו קופירייטר שאינו מתמחה בכתיבת אתרים, כנראה הוא ישיב לכם שהכל אותו דבר. שבסה"כ מדובר בכתיבה יצירתית, שיווקית וקולחת. אם תשאלו קופירייטר שמתמחה בכתיבת אתרים הוא יענה לכם שזו תורה בפני עצמה.

אם תשאלו אותי, הרי שזהו המקרה הקלאסי שבו כששני בעלי הפלוגתא מתייצבים בפני הרב, אין הוא יכול לומר להם ששניהם צודקים. בסוגייה הזו יש הבחנה ברורה.

קופירייטינג כמו בתחום הרפואה

האם מומחה לאורתופדיה יכול לטפל בבעיות קארדיולוגיות? כך בערך נשמעת השאלה על קופירייטינג לאתרי אינטרנט כאשר מסבים אותה לתחום הרפואה. נכון שבעיקרו של דבר קופירייטר טוב, צריך להיות רהוט, יצירתי ובעל הבנה בסביבה העסקית שבה פועל הלקוח. כתיבה לציבור חרדי אינה דומה לכתיבה לציבור חילוני. כתיבה לציבור מקצועי אינה דומה לכתיבה המיועדת לציבור הרחב. כתיבה לצרכי תדמית אינה דומה לכתיבה שמטרתה הנעה לפעולה וכן הלאה.

אילו מיומנויות צריך בשביל לייצר קופירייטינג איכותי לאתר?

סוגי כתיבה שונים או כתיבה לקהלי יעד שונים מחייבים מיומנויות כתיבה שונות. אבל כתיבה לאתרי אינטרנט מצריכה יותר מזה. היא מחייבת הבנה מצויינת של מדיית האינטרנט, ידע והבנה בלוגיקת החיפוש באינטרנט, יכולת כתיבה יצירתית, רהוטה וקולחת בתוך מרחב מילולי המוגבל מתכתיבי לוגיקת החיפוש ברשת ואצבע מתמדת על הדופק של עולם ה- online, המתפתח בקצב מסחרר.

על תחקיר מתחרים ברשת

קופירייטינג לאתרי אינטרנט דורש מהקופירייטר להזיז את ישבנו המטאפורי ולבצע תחקיר יסודי באינטרנט. עליו ללמוד את הסביבה העסקית של הלקוח ברשת, ללמוד את המתחרים שלו, את האתרים שלהם, את קהלי היעד שלו ואת ההרגלים שלהם, לזהות ולאתר את מילות החיפוש שבהן עליו להתמקד על מנת לקדם את האתר, לחשוב שני צעדים קדימה ברמת התוכן: לא רק תוכן מעניין ומניע לפעולה, אלא גם תוכן שעומד היטב במשימה של קידום האתר בגוגל.

על שימוש מושכל במילות מפתח

ולהיפך, אסור לו ליפול במלכודת קידום האתר בגוגל על חשבון העניין שיעורר האתר. קופירייטר לאתרי אינטרנט צריך להיות רוקח מצויין שלא רק יזהה היטב את מילות המפתח שיביאו את הגולש לאתר, אלא גם יעריך במדוייק את המינון הנכון של שימוש במילות המפתח.

מה אמור להשיג קופירייטינג איכותי לאתר?

כי מה אנחנו מבקשים מאתר אינטרנט? קודם כל שיהיה נגיש לגולשים, שהם יגיעו אליו, שיהיה ממוקם טוב בגוגל, אבל יחד עם זאת, גם שיהיה מעניין ויניע לפעולה. שהגולשים לא יברחו ממנו אחרי שנייה. שיהיה מזמין מספיק כדי לבלות בו, ואפילו לחזור אליו מדי פעם.

יכולת כזו היא מעבר לקופירייטינג "רגיל". היא קיימת בעיקר אצל מי שנושמים וחיים אינטרנט, שהאינטרנט עיקר עיסוקם, ומרכז עולמם ושמבלים שעות ארוכות מול המחשב בתחקיר באינטרנט ובלימוד העכביש של גוגל.

שרה טיקטינסקי היא בעלת משרד תיקשורים יחסי ציבור | קופירייטינג | קופירייטינג לאתרי אינטרנט נייד: 050-5528935




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב