איך כותבים מאמר שיווקי לאינטרנט?
שאלה טובה.
מזל שיש גם תשובה טובה.
לדוגמא, אני בלהיות1, מביאה את החומר המקצועי, הידע והניסיון שלי, וכותבת מאמרים עבורכם – קהל הגולשים. מאחורי הקלעים, יושב צוות כותבים, שתפקידו לערוך את המאמר כך שיהיה אטרקטיבי בעיני הקוראים ובעיני מנועי החיפוש.
בואו ואתאר בפניכם כיצד התהליך מתבצע.
בצק, מים וסוכר
אני יושבת ביני לבין עצמי, ובוחרת נושא מעניין לכתיבה בתחומי תעסוקה, דרושים, קורות חיים, ראיונות עבודה, סימולציות, מבחנים קבוצתיים או כתיבה שיווקית. הנושא יכול לעניין אותי באופן אישי, להתעורר בעקבות שיחה עם לקוח או עם איש צוות או לענות על צורך שעלה מקרב הגולשים או הלקוחות. לאחר שבחרתי את הנושא אני פשוט מלקטת את כל חומרי הגלם ויוצקת את כל התוכן המקצועי, הניסיון מהשטח, הידע מהאקדמיה, הטיפים, הטעויות הנפוצות וכולי, לתוך הדף. כל מה שיכול לסייע לגולשים או לקוראי המאמר מוצא את דרכו לדף.
חנה'לה אופה קטנה
לאחר שליקטתי את כל החומר המקצועי, אני נותנת להכל לשקוע ומכניסה לאפייה בתנור. התנור שלי הוא למעשה צוות הכותבים המוכשר שלנו. תפקידם בשלב זה הוא להפוך את בליל המילים והפסקאות הפזורות למאמר רציף, קריא ושיווקי. בשלב זה המאמר נכתב למעשה מחדש תוך הקפדה על כמה עקרונות:
א. כותרת ומילות מפתח: שיווקיות, קורצות, יוצרות עניין ומוטיבציה לקרוא מצד אחד, ומרמזות על התוכן עבור הגולשים ומנועי החיפוש מצד שני.
ב. חוק וסדר: איסוף כל החומר מהמקומות השונים בדף וארגונו באופן רציף והגיוני כך שהקריאה תהיה זורמת, קלה ואפקטיבית. תפקידם לוודא שהמאמר אכן מתאים לנושא הליבה שבחרתי ושלא סטיתי מדרך הישר תוך להט הכתיבה.
ג. עברית שפה קשה: הקפדה על שפה עשירה, על כתיב נכון, על שימוש מתאים במילים ועל דקדוק תקין. טעויות, שגיאות, סיקול אותיות או אי התאמות מסרבלות את הקריאה ואף יוצרות סלידה אצל חלק מהקוראים. המאמרים שלכם הם מעין מיני כרטיסי ביקור שמייצגים אתכם במקומות שונים ולכן חשוב שבעתיים להקפיד על נושא זה.
ד. סגנון: יצירת סגנון כתיבה אחיד למאמר. לחלק מהמאמרים מתאים טון רציני, עובדתי ויבש, לחלקם האחר מתאים טון קליל והומוריסטי יותר. חשוב לדעת להתאים את הטון לתוכן המאמר ולתוצאה הרצויה מקריאתו.
התחלתי ולכן אסיים
לאחר שלב האפייה, מגיע שלב הטעימות... בשלב זה המאמר חוזר אלי לאחר העריכה והשכתוב של צוות הכותבים לעיון ולבדיקה שלי. אני מוודאת שהמוצר הסופי אכן נאמן למקור ולמטרתו, שהוא אכן נכתב ברוח הדברים בה התכוונתי שייכתב וכי באופן כללי התוצאה הסופית לרוחי. לעיתים אני מבקשת חידודים או התאמות עד לקבלת המוצר המוגמר. זהו למעשה שלב התיאום בין איש המקצוע לבין הכותב והוא חשוב מעין כמוהו.
בואו לטעום!
חלקם של המאמרים המוגמרים מועלה לאתר שלנו באופן בלעדי, חלקם מועבר ללקוחתינו עבורם הם נכתבו וחלקם האחר מועלה לאתרי מאמרים כגון (Articles), ואז מתחילה התחרות על הקולות שלכם, על הצפיות שלכם, איזה מאמר מקבל יותר צפיות? יותר לייקים?
אנו בודקים למעשה אילו נושאים מעניינים אתכם יותר בכדי לענות על הצרכים ועל הציפיות הללו ובכדי להתאים עצמנו לדרישות ולציפיות השוק.
לקחת לקח
מדוע בעצם אני מספרת לכם על התהליך בהרחבה? כדי שגם אם אתם בוחרים לכתוב מאמרים קחו בחשבון שמדובר במשימה חשובה שאין לזלזל בה. מנועי החיפוש מקפידים כיום על מקוריות, על רלוונטיות ועל איכות.
אנו מזמינים אתכם לשלוח אלינו מאמרים לבדיקה חינם טרם פרסומם או להיעזר בנו לכתיבת מאמרים עבורכם.
בהצלחה רבה,
אילאיל פודלישבסקי לביא
להיות1
לא מוכרים רק מוצר, מוכרים תפיסה ושירות
- ייעוץ שיווקי לאתרים וכתיבת תוכן שיווקי לאתרים.
- שדרוג קורות חיים מקצועי ושיווקי, הכנה לראיונות עבודה ולסימולציות.
- ליווי אישי לבכירים, מיתוג, התאמה מקצועית של קורות החיים לדרג ולמשרה המבוקשים.
אילאיל פודלישבסקי לביא להיות1 - לא מוכרים רק מוצר, מוכרים תפיסה ושירות. www.lihiyot1.co.il
lihiyot1@gmail.com">href="http://www.lihiyot1.co.il/">lihiyot1@gmail.com