דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירועי פעילות לפורים 2013 - אומרים לא לאטרקציית נשף זורבינג 

מאת    [ 12/02/2011 ]

מילים במאמר: 922   [ נצפה 6675 פעמים ]

בכדי להפיק אירוע משמעותי לפורים עבור העובדים לא חייבים להוציא סכומי כסף על השכרה של כדור זורביניג אשר נפוץ לאחרונה בקרב תוכניות הראלטי השונות, כל מה שצריך זה תכנון נכון שיכול להוזיל את עלות מסיבת פורים כך שסמנכ"ל הכספים לא יצטרך למרוט את שערותיו...

תפקידו של זורבינג

זורבינג למי שלא יודע הוא בעצם כדור ענק שקוף שבו ניתן להכניס זוג או אדם בודד, כחלק מחווית אקסטרים בטיול.

המטייל/ת נכנסים לתוך הכדור שאותו מגלגלים מפסגת גבעה מטה במורד חלקלק במיוחד. להעלאת זרימת אדרנלין מוסיפים מים לכדור מה שיוצר תחושה של מכונות שטיפה בפעולה.

בסדרות הריאלטי כמו יורדים בגדול או משפחה חורגת פלוס, הזזת הכדור הופכת לעבודת צוות מאתגרת כאשר שני בני הזוג נכנסים לכדור וצריכים להביא אותו לנקודת היעד שיכול להיות שער של כדורגל או כל נקודה אחרת שהוסכמה מראש. דרך נוספת לפעילות היא שאחד מבני הזוג מכוון את הכדור ואילו הצד השני צריך להזיז את הכדור מבפנים אל עבר היעד. אין ספק כי ניתן להשתמש באטרקציות כזאת עבור אירוע חברה לעובדים אך המטרה שלנו במאמר זה לתת רעיונות לחיסכון בעלויות.

כיצד אם כן ניתן להפיק אירוע משמעותי בלי שסמנכ"ל הכספים ימרוט את שערותיו - לפניכם העצות אשר יעזרו לכם להפיק פעילות לפורים עבור העובדים בתקציב שפוי תוך כדי גילוי יצירתיות וחדשנות.

סוף מעשה במחשבה תחילה

1.קביעת תאריך - פתחו את לוח השנה העברי ועברו על הימים שלפני ואחרי חג פורים. בחרו מספר תאריכים למסיבת הפורים שבהם אין לחץ בעבודה ורוב העובדים יוכלו להגיע. עברו גם על היומן האישי שלכם במחשב ובדקו שאתם תוכלו להיות לאירוע. התייעצו עם כל הגורמים המתאימים, כולל העובדים, אנשי תחזוקה וההנהלה וכל מי שצריך להיות נוכח.

2.עדכון העובדים - בישיבה הקרובה, בתחילת היום כנסו את העובדים הציגו את היום הנבחר או שקבעו יחד איתם והפיצו את הבשורה במייל

3.יעדים ותוצאות - פתחו את האייפוד הלפטופ או את המחשב הנייח במשרד ורשמו מה המטרה ומה התוצאות המקוות מבחינתכם, מצד העובדים ומצד ההנהלה. רישום זה יעזור לכם לבניית האסטרטגיה ולהתמקד בדברים הנכונים עבור האירוע.

4.בירור סעיף תקציבי - אם אינכם יודעים עדין מהו התקציב המיועד למחלקה לצוות או לכלל עובדי החברה זה הזמן לבקש פגישה עם מי שאמון על כך בארגון.

5. נצלו זיכרון ארגוני - בדקו האם נעשתה מסיבת פורים בעבר, מי עשה, איזה דברים הביאו, מה עבד ומה לא, אם איזה ספקים החברה עבדה, במידה ותוכלו לקחת רעיונות זה יכול מאוד להקל עליכם.

מציאת מקום

א.אירוע במשרד- בדקן האם ניתן לערוך את האירוע במשרדי ההנהלה., נכון שלגדול המשרד יש תפקיד חשוב אבל עדין ניתן לעשות בו את האירוע תוך כדי מחשבה יצירתית. אך אם כמות העובדים גדולה אפשר לעבור לתוכנית "ב"

ב. בית פרטי - במידה ומישהו מההנהלה או העובדים יכול "להשאיל" את הבית שלו למען מסיבת פורים הדבר יתרום גם למחויבות של העובדים לבוא לאירוע.

ג. אירוע עם השכנים - במידה ואתם במתחם גדול שבו יש מספר קומות ומשרדים חשבו אולי ניתן לשלב כוחות וביחד לארגן אירוע משותף.. אולי אפילו על הצד שלהם.

ד. בקומה למטה בדקתם - אולי יש קומה שאינה מושכרת שתוכלו לקבל אותה במחיר נמוך לערב אחד.

ה- חוצפה ישראלית - חפשו אולי מישהו מהחברות בבניין מחזיקים איזה נכס שתוכלו לקבל בהסכם ברטר.

תפריט וכיבוד

1.העובדים מכינים - חשבו על תפריט כולל ובקשו מכל עובד/ת להביא דבר מה בהתאם לרשימה. כך גם העובדים ירתמו ויהיו מחויבים יותר למסיבה.

2.הסכם חליפין עם העובדים - בדקו אם אחד מהעובדים עסק בעבר בבישול ובאפיה למטרות עסקיות, פרסמו זאת במייל של הארגון, אולי מישהו/י יוכלו לקחת על עצמם בעלות שהיא הרבה יותר נמוכה.

3.עשה זאת בעצמך - אוזני המן, ירקות חתוכים,גבינה לבנה, דיפים /קרקרים, יין ושתייה קלה הוא שילוב מנצח להרבה אירועים.

4.התרמה - כל אחד מהעובדים צריך לתת סכום כסף אשר מוסכם על רוב או כל העובדים.

5.מכרז - במידה והחלטתם לקחת חברת קייטרינג ערכו מכרז בין כמה חברות כאשר אתם מבקשים תפריט זהה.

 

פעילות חברתית לפורים

א.חלוקה לזוגות - כל זוג עובדים צריך להכין פעילות אחת או משחק אחד הקשור לפורים.

ב.חלוקה לקבוצות - כל קבוצה תצטרך להכין הופעה הקשורה למסכת החג אך קשורות להווי בארגון ולסיטואציות המתקיימות מידי יום.

ג. הכנת תחרות תחפושות על פי הקריטריונים שהלקוחות היו מפנטזים. ניתן במקום מתנות יקרות ערך לתת למשל יום חופש לבחירה לאחד מהעובדים.

ד. שירה בציבור - ניתן לקחת מהאינטרנט שירים לחלק לעובדים ושהם ימחיזו את השירים האלה בהתאם למקרים משעשעים שקראו בזמן העבודה.

ה.הזמנת מנחה אורח - באם התקציב מאפשר זאת ניתן לקחת מפעיל/ה וזאת בהתאם למטרות וליעדים אשר הצבתם לאירוע. ניתן להזמין : לפניכם מספר הצעות.

סדנת גרפולוגיה שבה המסכות יפלו דרך פענוח של האותיות המילים והשורות תוך התמקדות ביצרים, בזוגיות, ובתקשורת של העובדים.

סדנת צחוק - סדנת יוגה צחוק זאת שיטה שבה אנשים צוחקים דרך ההפעלה. היא מתאימה מאוד לפורים ומשלבת את כל העובדים. מעגלי צחוק, פנטומימה, ומשחקים שיתמקדו באווירת הפורים.

סדנת שפת גוף ומשחקים - מופע על שפת גוף שבין אישה לגבר, פלרטוט, רושם ראשוני, עמידה מול קהל שבה כל עובד/ת יציגו את התחפושת אך המנחה יתמקד בשפת הגוף המוצגת, לצד משחקים לחיזוק התקשורת בצוות

סדנת אימפרוביזציה - אין כמו פורים בכדי להוציא את דמות "השחקן" של העובדים.

משחקי אסוציאציות, ג'יבריש, פנטומימה ואלתור שיעניקו רגע צחוק ואושר מסיבת פורים.

סדנה משולבת - סדנה שבה ניתן לשלב בין יוגה צחוק, שפת גוף בין נשים לגברים וגרפולוגיה כאשר הגיוון הוא שם המשחק למסיבת פורים תוססת במיוחד.

הדבר החשוב מכל זה להצטייד באופטימיות ולא פחות חשב שיהיה לכם ב-ה-צ-ל-ח-ה.

אם אהבתם את המאמר, אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו ולקבל רעיונות נוספים עבור פעילות לפורים.

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, אימפרוביזציה, יוגה צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים ותקשורת בין אישית. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160 במשרד 03-5590868




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב