דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גבר דור שלישי -קוים לדמותו -חלק שלישי 

מאת    [ 06/02/2011 ]

מילים במאמר: 665   [ נצפה 3293 פעמים ]

מעגל הגברים אתגר שיווה -התאגדות וולנטרית שהחלה לפני שמונה שנים  על ידי  רפיק קמחי שהקים את ההאשרם במדבר בשיטים שבדרום הארץ ,ורצה לעבוד על הגבריות שלו רצה לעשות פסטיבל של גברים .

אך חלומות לחוד ומציאות לחוד באותה תקופה באשרם לא הייתה היענות גדולה של הגברים ולכן הפיק רפיק פסטיבל של נשים ....

כאן ההיענות הייתה גבוהה ובשני הפסטיבלי הראשונים שנערכו באשרם במדבר (פסטיבל שקטי ) הגברים היו במטבח עסקו בשירות שמרו על הילדים והיגישו את הארוחות (תסכימו איתי שזה מפנה של 180 מעלות מהתפקיד של הגבר בחיי היום יום בו הוא מוביל ושולט ופחות עוסק בשירות .

בפסטיבל השלישי כאשר התקבצה חבורה קטנה של 10 גברים אמיצים  החליטה הקבוצה לעזוב את הנשים ולעשות פסטיבל משלהם להתבודד במדבר ולחוות אחווה גברית . כך זה נמשך עוד פסטיבל שיווה אחד (פסטיבל שיווה ארבע שנערך בפעם האחרונה  במדבר בחולות האשרם)

המפנה הגדול בתולדות גילגולו של פסטיבל הגברים אתגר שיווה התרחש כבור שנה כאשר הפסטיבל נדד לכיוון מרכז הארץ .רפיק הטילך את מלאכת ההפקה על הרוח החיה של מה שיהיה אתגר שיווה אופיר אז (זכריה ) אורן שהחל בקיבוץ הגברים .המקום שנבחר לארח את פסטיבל שיווה 5 היה המקום שלימים יהיה המקום הקבוע של פסטיבל שיווה  :החווה האקולוגית "כרם שפע" אשר בכרם מהרל שבחוף הכרמל. חבורה של שלושים גברים יושבים מסביב למדורה לומדים מה זה להיות גבר משודרג המאצו הרגשן .להתחבר לרגשות ,להיות יותר קשוב יותר מכיל אך לא לשכוח את הצד הזכרי הלוחם החד הנחוש שיודע מהי מטרה .

בשיווה 5 למדנו פרקי מתוך הספר של דיוויד דידה "דרך גבר" ,חיזקנו את הגבר הלוחם והנחוש להשיג כל מטרה בסדנת  דרך הלוחם ולמדנו להקשיב על ידי מעגל ההקשבה .באתגר שיווה האתגר הגדול הוא שהגבר גם מארגן פסטיבל גם נמצא בשירות הוא מכין את האוכל לא נזקק לאישה כדי שתספק את צרכיו ורצונותיו .

הגבר בפסטיבל אתגר שיווה לומד להנות מחברתם של אחיו הגברים לא רק למטרת יציאה לקרב אלא גם לתמיכה ,ליעוץ ,ללימוד מניסיון של גברים אחרים ,כתף תומכת .

במהלך השנה שבה אתגר שיווה עבר לכרם מהרל (שיווה 5,שיווה 6,שיווה 7,שיווה 8 )פסטיבל אתגר שיווה נערך פעמיים בשנה בחורף היום הכי קצר בשנה ,ובקיץ היום הכי ארוך בשנה הועלה חזון של אחד המנחים הגברים באתגר שיווה "אורן גני "לעשות פסטיבל שיכלול 400 גברים ויהווה אכסנייה ובית חם ותומך לגבר .

וכמובן שבקיץ 2009 לקחו צוות ההפקה הגברי של אתגר שיווה את המשימה 10 גברים נחושים בדעתם להשיג את המטרה (120 גברים)ברוח צוות והרבה שיתוף פעולה שכל פעולות ההפקה נעשות בהתנדבות הושגה המטרה ובאתגר שיווה 9 היגיעו 92 גברים שבאו לסופשבוע של חברותה גברית ,חגיגה שבטית קבלת שבת ביחד וסדנאות המסורתיות שבאתגר שיווה :קבלת שבת   ,מדיטאציית עראק ביום שישי בערב ,מעגלי הקשבה ועוד .לאחר אתגר שיווה 9 הייתה תחושה של משפחה גברית שגדלה צוות ההפקה נהיה יותר מאוחד  ובין שני האתגרים נפגש צוות ההפקה גם בסתיו ובאביב לפני ההפקה כדי לבדוק מה שלומו של כל גבר להיות אוזן קשבת שהגבר ירגיש שהוא לא לבד .בשיווה 11 בקיץ 2010 היו כבר באתגר שיווה  115 משתתפים  וצוות ההנחייה של אתגר שיווה נמהיה כבר מגוון ואפילו גדול .כל גבר רצה לשתף את חבריו הגברים במתנה שלו:פסיכודרמה,פסיכוטראפיה,מעגל הקשבה ,טנטרה ,אכילה רגשית ועוד....באתגר שיווה 12 ינואר 2011 התארגנה סדנת העומק הראשונה של שיווה סופשבוע  שבו הגבר נכנס למערה (ציטוט של ברוך רז אחראי של התכנים יחד עם צוות הציפים של אתגר שיווה )ומתעמת עם רגשותיו עם הפרצוף האמיתי שהוא רואה במראה :מקבל עיצה טובה ,הקשבה ,תמיכה ,קבלת שבת ביחד ,הגבר עולה לבמה ועושה /אומר משהו שכבר מזמן לא אמר /עשה ).בשיווה 12 נכחו 65 גברים ובמעגל הסיום היה מרגש לראות את כל ה-65  נותנים ידיים צועקים ביחד הו שיווה ובסוף הסדנה לקבל חיבוק מהלב מהגברים שהיו איתך במהלך הסדנה . ממש משפחת שיווה בכבודה ובעצמה .החזון הגדול של אתגר שיווה הוא להמשיך בעשיית הפסטיבלים פעמים בשנה  .אך גם בין הפסטיבלים לארגן מפגשי מעגל הקשבה של גברים .לצורך כך הוקמה עמותת דרך גבר שמטרתה לתת קרקע טובה ויציבה להגעה למטרה .אתגר שיווה בשבילי הוא משפחה ,פריצת דרך להשגת המטרות שאני רוצה ,המקום שאני יכול להסיר את המסכה במטרה שאני אוכל להסיר את המסכה גם בחיי היום יום ולצעוד עם דרך הגבר שלי ללא בושה להתמודד עם כל אתגר שניצב בדרך .

 

שיאצו זוגות -להרגיש את הלב דופק


שי איל


0772100347  0523646805


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב