Community marketing - לגעת בלקוח עמוק בפנים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

Community marketing - לגעת בלקוח עמוק בפנים 

מאת    [ 27/01/2011 ]
מילים במאמר: 566   [ נצפה 2994 פעמים ]

 
 

Community marketing לגעת בלקוח עמוק בפנים

 משברים גלובליים הובילו את חטיבות השיווק על אנשיהם לעמוד באור הזרקורים ולזכות לעדנה תקציבית, והכרה בחשיבותם. מהלך זה סייע להתפתחות הענף אשר מכיל כיום מגוון רחב של סוגי התמחות, עד כי לעיתים הגבול בין ההתמחויות השונות מטשטש.

במקביל למהלך המתואר הפכה התחרות על ליבו של הלקוח מאתגרת יותר ויותר עד כי תודעת הצרכנים למהלכים שיווקיים הפכה לא פעם שקופה, ובניגוד לימים עברו החלה ליצור התנגדות. תופעת ההתנגדות, עודף השקיפות, וכמותיות המהלכים השיווקיים להם נחשף הצרכן הממוצע, העמידה את אנשי השיווק מול אתגר חדש ולא פשוט. 

Community marketing ככלי למהלכי שיווק מיטביים

שיטת ה Community marketing עושה שימוש בכל פלטפורמות השיווק והפרסום הקיימות, אולם ייחודה נעוץ במספר עקרונות, ויתרונות מבדלים. היתרון הבולט הראשון של Community marketing הוא הערך והחוויה הרגשית לה זוכה הלקוח.

לטובת ההמחשה אספר לכם סיפור דמיוני על חווית ערך רגשית שעושה בונדינג אמיתי.

בכל בוקר אני קמה אוספת את העיתון היומי שלי וקופצת לבית הקפה. בניגוד למגוון בתי הקפה בעיר בית הקפה שלי תורם 5% ממחזורו לקהילה, מעסיק 3 עובדים מאותגרים, רוכש את מוצריו מעמותות המקדמות תעסוקה ורווחה בקהילה המקומית שלי, וכמובן שאת עיתון הבוקר שלי, כמו כל דבר בעל כושר מחזור המגיע לבית הקפה, דואג הבעלים לתת למחזור - וההכנסות קודש לקהילה.

אישית כלקוח אני נהנית לא רק מבית הקפה והשירות המדהים, אלא שכלקוחה אני נהנית מחוויית שותפות במהלך חברתי, ובכל חשבון שאני משלמת לבית הקפה אני זוכה לחוויית עילוי רגשי שמקורה בנתינה אלטרואיסטית - הלוא יכולתי לשבת לשתות את הקפה בסתם בית קפה רגיל.  

כמובן שכל פלטפורמות השיווק משאירות אותי מעורבת 24/7 (או בכל הקף זמן אחר) בלי לנסות למכור לי בכלל קפה או איזה ארוחה עסקית, ומיותר לציין שאני נהנית לשתף את חברי - ובכך הפכתי לשגרירה של רצון טוב של בית הקפה השכונתי.

ואם לא שמתם לב עד כה ייתכן וזה המקום להזכיר שבכל המהלך לא נוצרת אינטראקציה עם הצרכן במרחב של התנגדות, ולו מהסיבה הפשוטה ש Community marketing מטפל בהתנגדות בדרך של מניעה.

אתיקה ב Community marketing

על מנת שלא להוציא את דברי מהקשרם, ולמנוע שימוש ציני בקהילה לטובת הצלחה עסקית אדגיש כי על הפעילות להיות מאוזנת והוגנת בערך החליפין המתקיים בין העסק לקהילה, וכי שימוש שלא בדרך זו יוביל במהרה לנזקים תדמתיים קשים לריפוי.

גילוי נאות

סדרת פוסטים זו מספקת עקרונות יסוד חלקיים של שיטת ה Community marketing, ואין לראות ביישום של הדברים שימוש בטכנולוגית be wise.

להתראות בפוסט הבא !

חגית

 

ייזום, ניהול וייעוץ בטכנולוגיית be wise - ניהול, שיווק ופרסום בר קיימא


4201821 - 054


למידע עדכני על התחום לחץ על הקישור


http://www.facebook.com/pages/Be-wise-nyhwl-sywwq-prswm/119634494771786?v=info

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב