דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכמי חלוקה בעת גירושין 

מאת    [ 30/11/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2015 פעמים ]

הסדרי ראיה, מזונות וכן חלוקת רכוש הינם חלק מן העניינים אשר יש לטפל בהם בזהירות רבה על ידי עורך דין מומחה כאשר עוברים תהליך של גירושין. הנושאים הללו נחשבים כנושאים בעייתיים ביותר משום שמדובר כאן על שני תחומים מרכזיים בחיי הנישואין וכן לאחר סיום תהליך הגירושין בין בני הזוג והם ילדים משותפים- מזונות וכן הסדרי ראיה ורכוש משותף- חלוקת רכוש.

מזונות הינו תחום אשר מתחלק לשניים- מזונות אישה וכן מזונות ילדים. כאשר עוסקים בנושא של תשלום דמי מזונות ילדים הינו בעצם פעולה של העברת כספים מידי חודש לחשבון הבנק של האישה לשם כל מטרה אשר קשורה לילדים המשותפים.

על ידי תשלום דמי מזונות, כאשר המחיר והתאריך נקבעים מראש, האישה יכולה להמשיך לממן את הילדים המשותפים ולהמשיך להעניק להם את כל אשר התרגלו אליו בזמן שההורים שלהם היו נשואים. אם זה כולל צרכים הכרחיים, כמו לדוגמא: קורת גג, מזון ושתייה, הלבשה והנעלה, חינוך, שיעורי עזר, בייביסיטר וצרכים רפואיים, לצד צרכים אשר האם והאב חולקים במימון, כמו לדוגמא: חוגים, פעילויות העשרה, מתנות, צרכים רפואיים נוספים, טיולים ועוד.

המטרה המרכזית כאן היא לא לפגוע בשגרה היום יומית של הילד ולהקנות לו ביטחון בחיי היום יום. הנושא של הסדרי ראיה הוא למען לשמור על קשר בין האב לילדים שלו. הסדרי ראיה בעצם נקבעים לאחר שהוסכם כי האב כשיר לגדל את הילדים וישנה הבנה כי חשוב מאוד לא להפריד את הילדים מהאבא שלהם. הסדרי ראיה כוללים הסכמים של פגישות במהלך השבוע, בסוף השבוע, בחגים ובחופש הגדול.

לעיתים הפגישות מפוקחות ולעיתים לאב ישנה יד חופשית בנוגע לשעות שלו עם הילדים. לעיתים קיימים מקרים בהם האב אף מקבל אישור להוציא את הילדים לחופשה בחוץ לארץ. התחום האחרון הינו חלוקת רכוש. קיים חוק חלוקת רכוש אשר נכנס לתוקף כאשר לא נחתם הסכם ממון בטרם עת.

חלוקת רכוש נועדה לחלק את הרכוש המשותף של בני הזוג לפי שווי הרכוש. בדרך כלל כאשר יש ילדים האישה תקבל את הבית בכדי לא להוציא את הילדים מאיזון אך בכל שאר הרכוש המשותף, חלוקת רכוש תיקבע על ידי פגישות עם עורכי דין של שני הצדדים ולעיתים בבית משפט.

אלי גולדמן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב