דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גביית מזונות על פי חוק דיני משפחה ובתי המשפט 

מאת    [ 28/11/2010 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2819 פעמים ]

כיצד ניתן לגבות חוב מזונות בהליכי הוצאה לפועל ומהו ההבדל מגביית חובות אחרים .להלן מאמר העוסק בפרטים הנ"ל ונותן מענה לשאלות הבאות. כאשר אנו עוסקים בהליכי הוצאה לפועל ופשיטת רגל, ישנם חובות שמעמדם שונה מזה של חובות אחרים.

אחד מהחובות אשר זוכים למעמד מיוחד במסגרת ההליכים כאמור הוא חוב עניין מזונות ע"פ בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני שמציגות תשובות בגין השאלות  מדוע קיימות הוראות שונות לגבי חוב הנובע בכל הקשור במזונות לעומת חוב רגיל.

 

 

הסיבה העיקרית לשינוי בדינים עומדת על כך שהחוב עניין מזונות הוא חוב הדרוש לשם גידול ילדים וניהול חיי יומיום תקינים של משפחת החייב ולכן על זה בעצם עמד בית המשפט לענייני משפחה או בית המשפט הרבני ולהלן ציטוט בדבר: ""חוב מזונות כמשמעותו בחוק מתייחס לסכום הפסוק שעל החייב לשלם למחייתו ולצרכיו היום-יומיים של בן משפחתו. כאמור, לשם גביית חוב מסוג זה נקבעו בחוק הסדרים מיוחדים השונים מדרך הגבייה של חובות פסוקים אחרים".

חשוב לציין כי במקרה של אי תשלום מזונות נוקטים בכל האמצעים לרבות צווי ביניים שמטרתם היא בעצם להבטיח את התביעה וביצוע פסק הדין אשר יינתן בהקדם האפשרי על מנת כפי שכבר הוזכר שלא לגרום עוגמת נפש למשפחתו של החייב לרבות בן המשפחה שעליו מחויב החייב לשלם ולדאוג לכל מחסורו דהיינו הקטין.מכיוון שלא פעם קיים חשש כי החייב ינסה לסכל את מטרת התביעה בדרך בריחה מהארץ,העלמת מס,העלמת נכסים וכד'.

אם כן ניתן לראות  בעצם  הבדל  מכל הקשור בחוב מזונות לחוב רגיל או הליך אחר בהוצל"פ בכך שכאשר מדובר בחוב אחר בדרך כלל מוציא הרשם צו תשלומים הפורס את החוב לתקופה לעומת חוב מזונות בית המשפט כבר פרס את החוב ורק במקרים חריגים יהיה ניתן לפרוס את התשלומים באופן שונה.עניין זה קשור גם בפקודת מאסר כאשר בעניין מזונות אפשרי לאסור את החייב אף ללא חקירת יכולת.

חשוב לציין כי חוב מזונות לא ניתן לאחד במסגרת איחוד תיקים בהוצל"פ גם אם המזונות משולמים בידי ביטוח לאומי. חייב לא יוכל לבקש להיות מורכז כבעל מוגבל אמצעים במסגרת חוב מזונות ,הרציונל באיסור הנ"ל דומה לזה שבאיסור איחוד תיקים וזאת על מנת לא לפגוע במשפחת החייב ובפסיקה שנקבעה על פי בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה בנוגע לפסיקת סכום המזונות בדיוק כפי שצוין בהסכם שנערך ונחתם בפועל. דהיינו אין שינויים והחלטת בית המשפט דהיינו פסק הדין חשובה ביותר ובעלת קדימות ראשונית וגבוהה.

אלי גולדמן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב