דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יזמים ויזמות עסקית 

מאת    [ 16/11/2010 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 5068 פעמים ]

יזמים רבים העוברים תהליכי יזמיות עסקית לרוב הולכים לאיבוד בערפל הקיים בעולם היזמות, או לחילופין ביזמות עסקית, או לחילופין ביזמות. היזם כיזם מתחיל את תהליך היזמות העסקית לרוב ללא ידע קודם וככל שיש לו פחות ידע, כך חששותיו לגבי התהליך גדולים יותר.

הבעיה המרכזית שבגינה יזמות/ פיתוח מוצר/ פיתוח פטנט יזמות עסקית נכשלת תלוייה במספר רב של גורמים. בנוסף, וחשוב לא פחות, על מנת לבצע תהליך של יזמות ו/או יזמות עסקית חשוב לדעת לא רק איזה תהליכים דרושים על מנת לבנות ערך לפטנט או לרעיון שיש ליזם, אלא גם איזה תהליכים לעשות ומתי.

הנקודה החשובה והדגש שאותו יזם צריך לשים בתהליך היזמות העסקית היא לא רק איזה תהליכים לבצע, אלא מתי לבצע כל תהליך ומה הפידבקים החשובים יותר והחשובים פחות בכל תהליך ואיך אותם פידבקים משפיעים על תהליך היזמות ותהליכי היזמות העסקית.

לפני שאמשיך לתאר מהו להערכתי התהליך הנכון בתהליך היזמות העסקית, או לחילופין בתהליכי פיתוח מוצר, או לחילופין בתהליכי פיתוח פטנט, או עיצוב של פטנט או עיצוב של מוצר, תעיפו מבט באתר של B-focus תחת הכותרת – 'תהליכים', 'תהליכים ליזמים'. ניתן להסתכל תבכנית בטא' על מנת לראות סכמה המתארת את התהליכים הדרושים על מנת לפתח פטנט או מוצר ולבנות לו ערך כספי. הייחודיות בתהליך שהוא משלב כבר משלב הרעיון את שתי מחלקות החברה – מחלקה עסקית ומחלקת העיצוב ופיתוח ובכך מאפשרת סנכרון והעברת דגשים ממחלקה למחלקה על מנת להגיע למוצר שיענה על דרישות הלקוח המיועד בצורה מכסימאלית.

כפי שמתואר בסכמות תהליכי היזמות העסקית ותהליכי היזמות כוללים בתוכם מספר רב של תהליכים, בינייהם ישנם תהליכי חיפושי ורישומי פטנטים, ניתוח תוצאות, פיתוח מוצר או פיתוח פטנט בהתאם למה שנמצא ויותר חשוב פיתוח הפטנט בהתאם למה שלא נמצא, כמובן שיש לאחר מכאן להגן על אותו פיתוח. בנוסף התהליכים משלבים סקרי שוק וחוות דעת קהל, ואיסוף ואיגוד כל האנפורמציה תחת כותרת אחת – הלא היא התכנית העסקית.

היזם בתהליך היזמות העסקית צריך כל הזמן לשאוף להשגתה של אותה תכנית עסקית (כמובן בתנאי שבנוייה כמו שצריך). התכנית העסקית בתהליכי היזמות העסקית היא מסמך הכרחי, שבלעדיו ימצא עצמו היזם מול המשקיע ללא תשובות מדוייקות ומבוססות, ובהתאם סיכויי הצלחת הגיוס ירדו.

על מנת להזביר טוב יותר את הנקודה אותה העלתי למעלה, ברצוני להדגיש שהתהליך שאותו יעבור היזם, בתהליך היזמות העסקית כולל מספר רב של תהליכים שישלבו חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק, פיתוח מוצר, איסוף אנפורמציה עסקית ושיווקית ועד סיום התכנית העסקית. חשיבות התהליכים היא הכרחית, למשל: אין טעם לרשום פטנט, עד שלא נעשה חיפוש פטנטים וניתוח של דוח הפטנטים על מנת לאבחן מה קיים ומה לא, בדיוק כמו שאין טעם לרשום פטנט עד שלא נעשה פיתוח של המוצר המיועד ובדיקת היכנות שלו – אחרת למה לרשום פטנט?, בנוסף כפי שלא ניתן לבצע תכנית עסקית ללא פיתוח של המוצר והערכת עלויות לייצור המוני, לוחות זמנים לסיום פיתוח והערכת עלות לצרכן הסופי. הדבר מקביל לסקרי השוק שאין טעם לבצע אותם עד שלא התבצע פיתוח ראשוני, אבחון קהל היעד, רישום הפטנט וכ"ו. כמובן שבנושא זה חשוב לציין שהדבר נכון אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל!!.

בכל מקרה – שיהיה בהצלחה בפיתוח הפטנט, ברעיון, במוצר או בהמצאה אותה אתם מעוניינים ליישם.

כותב המאמר הוא אמיר לניאדו – יזם ומנהל המחלקה העסקית ב: B-focus

B-focus, רקע כללי: חברת B-focus מתמחה בפיתוח ועיצוב מוצרים, פטנטים ורעיונות משלב הרעיון ועד מכירת המוצר ללקוח הסופי.

החברה בנויה משתי מחלקות מרכזיות – מחלקת הפיתוח והעיצוב והמחלקה העסקית. לקוחות החברה נהנים מעבודה משותפת של שתי מחלקות שונות אך משלימות בכל הקשור לעיצוב ופיתוח מוצרים, לייצור ולשיווק מוצרים ולתהליכים שונים בשרשרת שבין הרעיון, פיתוח ועיצוב המוצר (הן בפן הטכני והן בפן העסקי) וייצור ושיווק המוצר בשווקי היעד.

בהצלחה לכולם.

אמיר.

 **.        אין להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.

 

 

התמדה!!!
אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus
/>amir@b-focus.com
www.b-focus.com
0525449558
0775508737




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב