דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סטופ לוס פסיכולוגי 

מאת    [ 02/11/2010 ]

מילים במאמר: 684   [ נצפה 2775 פעמים ]

בס"ד

לטעמי סטופ-לוס הנו מגורמי ההפסד הגדולים ביותר בשוק המט"ח. כמה פעמים הרגשתם שהשוק " מחפש" את הסטופ שלכם ואז משנה כיוון?

 

סטופ לוס שבעברית מכונה הגבלת הפסד נשמע לכאורה כמנגנון אשר אמור להגן עליכם. עקרונית כך הדבר, זהו מנגנון אשר מגביל את רמת ההפסד כפי שאתם הגדרתם לעצמכם ומרות זאת עדיין הוא נותר לטעמי גורם ההפסדים מספר אחד בשוק המט"ח.

כל חברת איתותים או מנהלי תיקים מצמידים סטופ לטרייד המומלץ שלכם, וחובה עליהם לעשות זאת אך ברמת מסחר אישי הנטיה שלי יותר לחשוב על סטופ לוס פסיכולוגי.

ישנם לא מעט מקרים בהם ראית השוק שלכם נכונה, ראיתם לאן השוק עומד לפנות בצורה הנכונה ביותר ולמרות זאת במקום להרוויח מבחירת כיווני השוק הנכונה דווקה הפסדתם כסף.

 בשוק המט"ח חשוב לבחון את הגרף היומי ולטעמי לא פעם אף את הגרף השבועי על מנת להחליט על כיוון רצוי. ברגע שמה שאתם רואים מוכר לכם ואתם רוצים לבחור כיוון לא בהכרח על בסיס תזמון וידכם כבר רוצה ללחוץ על ההדק תצטרכו כנראה לעשות זאת עם סטופ פסיכולוגי ולא סטופ אשר מוגדר במערכת המסחר.

הדרך היחידה לעשות זאת היא לעבוד על בסיס מינוף קטן ולאפשר לטרייד לעבוד ולנסות לאתר נקודות הגדלה. עליכם להתייחס לסטופ שקבעתם לעצמכם " בראש ". אי רישום הסטופ במערכת עצמה מונע מכם מקרים של ספייקים מהירים בשוק המט"ח, ספייקים אשר לא חסרים בשוק זה, ספייקים אשר " מנקים" לא מעט עסקאות של סוחרים וממשיכים בכיוון, אותו כיוון שהייתם בו מלכתחילה.

לאלו אשר מבסיסים עבודה על טווח מסחר סביר ולא טווח מסחר קצר, לאלו אשר מסחר בשוק המט"ח הנו תוספת ולא פרנסה ראשית כדאי לשקול עבודה ללא סטופים או לחילופין עם סטופים מאוד רחבים. במקרה זה תהיה עליכם החובה בכל זאת לבצע מעקב אחר תנועות השוק ואחר הטרייד שלכם ולא לומר לעצמכם יהיה בסדר. עליכם להיות אחראים מספיק על מנת להחליט מתי  הטרייד כבר לא תקין ועדיף אולי לפרוש בשלב זה.

אך עבודה על בסיס ארוך טווח וניהול הטרייד ללא סטופ ראשוני יכולה פעמים רבות "להציל" לא מעט טריידים שלכם.

כאשר הטרייד עובר לרווח סביר עליכם בשלב להתחיל לנהלו וכן למקם סטופים ולהגן על הרווח שלכם.

הגרפים ארוכי הטווח בדרך כלל " לא טועים" אך הם דורשים מרחב עבודה וסבלנות רבה וקשה מאוד לתזמן טריידים על בסיס גרפים אלו. מדוע קשה? לא מכיוון שאין את הכלים הנכונים אלה מכיוון שרבים יוצאים לעיסוקם הראשי וכן רוצים להיות בטרייד ארוך טווח אותו ניתחו אך לא יכולים להמתין לתזמון הנכון מכיוון שלא בהכרח תהיה להם אפשרות מעקב ותהיה היכן שהו אולי התחושה של פספוס הזדמנות מסחר, הזדמנות שהמתנתם לה זמן רב.

מי שנמצא ליד הגרפים יכול לתזמן עם הכלים אשר ברשותו אך מכיוון שגם כך הוא ליד מערכת המסחר אז מדוע צריך למקם סטופ? כאשר יש החלטת סגירה סוגרים.

  מסחר ארוך טווח עם סטופים רחבים או ללא סטופים מחייב לטעמי עבודה עם מינוף קטן יחסית וחיפוש נקודות הגדלה לעסקה. נקודות ההגדלה מחייבות מיקום נקודות סטופ ושם החשיבה על אי מיקום נקודות סטופ היא שגויה. ברגע שעסקת הגדלה מופעלת רמת החשיפה שלכם גדלה ואת זאת אתם לא רוצים.

  נחשוב על כך מנקודת השקפה מעט שונה. מירב הסוחרים בעצמאיים בעולם הנם סוחרים טכניים. ברגע שיש החלטה על טרייד על בסיס טכני זוהי סוג של החלטה שרבים אחרים יכולים גם לראות. זאת אומרת שרבים יכולים לראות את אותו הביסוס הטכני לאותו הטרייד ולפעול בכיוון זהה על אותו צמד רק עם פרמטרים מעט שונים מבחינת תיזמון הכניסה ומיקום הסטופ. ההנחה היא שכל סוחר ממקם סטופ בצורה שונה אך גם כאן בדרך כלל מיקום הסטופ בין הסוחרים יהיה די קרוב ועם הבדלים בטווח של 50 פיפס אולי.

  לכן קורה לא פעם שתהליך " ניקוי" העסקה פוגע ברבים למרות בחירת כיוון נכון.

שוב הנחת העבודה הנה ראית שוק ארוכת טווח על בסיס כלים שמוכרים לכם ושסטטיסטית שירתו אתכם נאמנה במירב הפעמים. ההחלטה מתי טרייד כבר לא תקין ומתי כבר לא כדאי להתעקש עם הטרייד ולדעת לסגור בהפסד היא שלכם והיא החלטה חשובה מאוד ובוגרת מאוד לסוחר.

הדגש חוזר להיות על עבודה מבוססת מינוף סביר והגיוני, החלטה על סטופ פסיכולוגי סביר וידיעה שחייבים לשמור על משמעת. עבודה עם סטופ פסיכולוגי ומינוף סביר וקטן יחסית תאפשר לכם מרחב עבודה גדול מאוד ותשחרר לא מעט לחץ וצורך להיות צמוד למסכים.

בברכה והצלחה

 

אלבריה = מסחר במט"ח ו- שוק ההון.

ELBARIA FOREX
הכשרת סוחרי מט"ח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב