דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליכים שחשוב ליזם לעבור כשמבצעים פיתוח מוצר ופיתוח פטנט 

מאת    [ 31/10/2010 ]

מילים במאמר: 950   [ נצפה 3163 פעמים ]

שלום לכולם.

שמי אמיר - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus.

ברצוני להעלות מספר נושאים רלוונטים הקשורים בפיתוח מוצר ופיתוח פטנט עד לשלב של מכירתו למשקיע כספי/ משקיע אסטרטגי או עד מכירתו וביצוע Exit.

יזמים רבים פונים אלינו כדי לבדוק אפשרויות של פיתוח פטנט ורעיון שיש להם ואחד הבעיות המרכזיות שהצלחתי לאבחן אצל אותם יזמים הוא חוסר הידע המקצועי הדרוש כדי להבין איך בונים ערך כספי לרעיון. את המאמר הזה אני כותב כדי לתת (על קצה המזלג) אינפורמציה בסיסית שקשורה לעולם היזמות העסקית ושתעזור לכל היזמים בניינו להבין טוב יותר מול מה הם עומדים ומה הפעולות הדרושות מהם על מנת להגיע לנקודה שבה הם יוכלו לגייס כסף (משהו מוחשי) בתמורה לאחוזים (משהו וירטואלי).

אני ממליץ לקרוא את המאמר במקביל לסכמה האמצעית בקישור המצורף.

http://www.b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

אז מהם התהליכים הרלוונטיים (בכותרות) לבניית ערך כספי לרעיון.

התהליך הראשון: בניית אסטרטגיה עסקית למיזם וליזם - מה היעדים של היזם (האם מעוניין להגיע לאב טיפוס + פטנט + תכנית עסקית ואז למכור למשקיע/ לגייס כסף, או לחילופין האם לפתח עד למוצר סופי ואז לייצר ולמכור למשווקים, או לחילופין להגיע למוצר ולייצור עצמאי ולבצע את השיווק וההפצה בצורה עצמאית).

חיפוש פטנטים: חיפוש פטנטים במאגרים בין לאומיים וניתוח הפטנטים שנמצאו כדי שניתן יהיה לפתח מוצר חדשני שניתן יהיה להגן עליו בפטנט. את המסקנות מדוח הפטנטים יש להעביר למחלקת הפיתוח כדי שיאבחנו מה קיים ויפתחו מוצר משודרג/ מוצר שניתן יהיה לרשום עליו פטנט.

פיתוח מוצר: תהליך הפיתוח חייב להכיל בתוכו מספר שלבים: הרחבת אופקים וחשיבה על מספר קונספטים עיצוביים בעלי התכנות הנדסית ובסנכרון עם שוק היעד ויעד המחירים לצרכן. לשם דוגמא: אין טעם שמחלקת הפיתוח תעצב קונספט שלא ניתן יהיה ליצר אותו בייצור המוני!!!. לאחר תהליך הרחבת האופקים וניתוח כל קונספט בנפרד (הן בפן הפיתוחי עם דגשים לגבי עלויות ייצור צפויות והן בפן העסקי לגבי נגזרות השוק, קהל היעד ואפשרויות החדירה הקיימות). לאחר ניתוח הקונספטים יש להתקדם עם הקונספט העיצוב שנבחר לשלב הבא שהוא פיתוח הקונספט לשלב בו ניתן לייצר אב טיפוס או דגם התכנות, בתור מינימום.

רישום פטנט: בהתאם לפיתוח שנעשה יש צורך להגן על אותו מוצר שפותח בפטנט וזאת כדי להציג בפני המשקיע הפוטנציאלי את אב הטיפוס והוכחת ההתכנות שלו ובמקביל להציג בפני המשקיע את הנושא שהמוצר מוגן בפטנט ומגובה בתכנית עסקית.

סקרי שוק: תוך כדי תהליך הפיתוח ורישום הפטנט על המוצר החדשני שפותח יש צורך לבצע סקרי שוק ולקבל חוות דעת קהל לגבי המוצר במספר אספקטים חיוניים. את סקרי השוק יש לבנות בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה וזאת כדי לתת מענה על תשובות רלוונטיות שאותם ישאל המשקיע והתשובות שהוא מצפה להם צריכות להיות אובייקטיביות עד כמה שניתן (זה שאתם בתור יזמים חושבים שהמוצר/ שהפטנט הוא משהו מיוחד זה טוב ויפה, אבל אתם לא אובייקטיבים!!).

כתיבת תכנית עסקית לגיבוי הפיתוח של המוצר/ הפיתוח של הפטנט. במקביל לכל התהליכים המתוארים למעלה יש כמובן לכתוב תכנית עסקית שתציג בפני היזם ומאוחר יותר בפני המשקיע את הפוטנציאל הגלום מוצר/ בפטנט שפותח. התכנית העסקית חייבת לקחת בחשבון נתונים כמו: עלויות ייצור משוערות (נתון שיהיה נגזרת של הפיתוח שנעשה), יעדים ואבני דרך (שיהיה ניתן להעריך לאחר פיתוח אב הטיפוס), גובה השקעה דרוש (בהתאם לשלבים, ליעדים, לכמויות ייצור צפויות), צפי להחזר השקעה (בהתאם לאחוזי חדירה לשוק, שווקי יעד, עלויות ייצור צפויות, עלויות מכירה למשווק/ לצרכן הסופי, וכו). בנוסף התכנית העסקית חייבת להכיל נתונים על סקרי השוק וחוות דעת קהל, נתונים על מתחרים, נתונים לגבי יעדים עסקיים ואסטרטגיים, נתונים לגבי סיכונים צפויים, וכ"ו.

לאחר סיום כל התהליכים וסנכרון בין הנתונים והתוצרים של כל התהליכים היזם מוכן לשלב בו הוא יכול לפנות למשקיעים פונציאליים ולהציג בפניהם את המיזם וההזדמנות העסקית הקיימת בו.

חשוב מאוד: אם כל התהליכים והנתונים לא מסונכרנים סבירות גבוהה שהמשקיע יאבחן את החוסר באינפורמציה/ בידע והדבר עלול להשאיר רושם לא מקצועי שיוביל לרוב לתשובה שלילית מאותו גורם.

לפני שאני מסכם את הנושא ברצוני לתת סקירה כללית עלינו ב B-focus.

בי פוקוס הוקמה למטרת פיתוח מוצרים ופיתוח פטנטים ליזמים וחברות הזנק. בהתאם, החברה בנויה משתי מחלקות שמסונכרנות בכל השלבים הדרושים לבניית ערך לרעיון אותו מביא היזם. חברת B-focus בנויה משתי מחלקות:

מחלקת עיצוב ופיתוח: מספקת שירותים משלב הרעיון ועד לייצור המוצר בסדרות ומשלוח לבית הלקוח. המחלקה מספקת עיצוב ופיתוח של אבי טיפוס, ייצור אבי טיפוס, פיתוח למוצר סופי, הפקת תבניות ועד ייצור סדרתי.

מחלקה עסקית (אותה אני מנהל): מספקת שירותים של בניית אסטרטגיה עסקית ליזם, חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק וכתיבת תכנית עסקית לגיבוי המיזם והמוצר שפותח. בנוסף אנו מספקים ליווי והכנה למשאי ומתן ועד סגירת עסקאות עם המשקיע הפוטנציאלי.

בגדול - אנו מספקים ליזם מענה כולל משלב הרעיון ועד שהוא במצב של גיוס השקעה/ מכירת הנכס לשותף אסטרטגי. הליווי מתבצע ע"י יועצים עסקיים מוכרים ע"י הלשכה ליועצים עסקיים של ישראל ובעלי ניסיון בתחום היזמות וגיוסי ההשקעות.

אשמח להערות ושאלות בנוגע למה שכתבתי ואני מקווה כי תרמתי לכם מניסיוני.

שיהיה לכולם בהצלחה, נשמח לשמוע מכם.

בכבוד רב

אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית- B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525449558

0775008737

התמדה!!!
אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus
amir@b-focus.com
www.b-focus.com
0525449558
0775508737



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב