דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מריחואנה - התירוץ הרפואי 

מאת    [ 17/10/2010 ]

מילים במאמר: 863   [ נצפה 2324 פעמים ]

 

אמור לא לסמים      אמור כן לחיים

Foundation for a Drug-Free World

________________________________________________________________

 

מריחואנה - התירוץ הרפואי

 

 מומחים אמריקאים מתריעים- "מריחואנה רפואית" מאיצה את התפשטות השימוש בסמים.

 

תומכי המריחואנה מנסים מזה שנים רבות לקדם את השימוש בה ולהופכו לחוקי. בארה"ב קושרים בין העליה החדה בשימוש במריחואנה וסמים לא חוקיים אחרים לבין העליה בשימוש ב- "מריחואנה הרפואית" וקידום הלגליזציה שלה.

 

סקר שפורסם לאחרונה על ידי המנהל הפדרלי לטיפול בהתמכרות לסמים ואלכוהול ולטיפול נפשי (SAMHSA  ) מראה כי השימוש בסמים לא חוקיים, בשנה שעברה,בארה"ב, עלה לרמות הגבוהות ביותר מזה עשור כמעט. השימוש במריחואנה היה הנפוץ ביותר אך גם אקסטזי, ומתאמפטמינים היו בשימוש נרחב, כך על פי כתבה של אלן גריינבלט ב- NPR.

 

מומחים לקביעת מדיניות בנושא הסמים אומרים כי העלייה בצריכת הסמים משקפת את השינוי המחשבתי שחל בחברה כלפי הסכנות שבשימוש בהם – הן הסכנה שתיתפס על אחזקת סמים והן הסכנה שתתקל בדחייה מצד החברה.

 

"לובי המריחואנה דוחף אותה בכוח רב על מנת לרכך את הציבור" אומר אריק ווט, רופא העומד בראש המכון למדיניות כלל עולמית בנושא המאבק בסמים והברית נגד סמים של רופאים, מדענים ועורכי דין. " תפיסת הנזק של השימוש בסמים פחתה. בהתחלה, זה מתבטא בעליה בשימוש במריחואנה ולאחר מכן רואים את זה בעליה בשימוש באקסטזי ומת'.

 

"מריחואנה רפואית" הפכה לעסק גדול. האמריקאים מוציאים 25 מיליארד דולר בשנה על מריחואנה, כך על פי הכלכלן ג'פרי מירון מאוניברסיטת הרווארד. מספר החולים והרשיונות המופקים הכפיל את עצמו בשנה החולפת, רק ברוד איילנד לבד. "זה הרבה מעבר ללגליזציה" אומר ווט, " התרוץ הרפואי פתח את הדלת".

 

ווט ולוחמים ותיקים בנגע הסמים אומרים כי הם ראו את זה לפני כולם. במהלך שנות ה-70 כתריסר מדינות הפכו את המריחואנה לחוקית אך בסופו של דבר, תחת ממשל רייגן  ולחץ של תנועת ההורים קודמו חוקים נוקשים יותר אשר כפו נקיטת צעדים וסנקציות

 

שימוש במריחואנה וסמים לא חוקיים אחרים הגיעו לשיאם בשנות ה-70 המאוחרות. בשנת 1979 אחד מתוך שלושה בוגרי תיכון עישן מריחואנה על בסיס קבוע על פי הרברט קלבר, פסיכיאטר של אוניברסיטת קולומביה, אשר שימש כסגן של "צאר" הסמים, תחת הנשיא ג'ורג' בוש האב. מספר זה ירד באופן ניכר במהלך תחילת 1990. כמות האנשים שחלו בעקבות שימוש בסמים פחתה ונראה היה שניתן להרגע. כמות השימוש בסמים כיום עדיין לא קרובה לרמות של  שנות ה- 70 אך הנתונים האחרונים מראים על שינו במגמה.

 

" זה לא רק שהעליה בשימוש בסמים היא כל כך גדולה, אלא שזה גם בניגוד משמעותי למה שהיה עד כה ולאחר תקופה כל כך ארוכה של ירידה" אומר לויד ג'ונסון פסיכולוג חברתי מאוניברסיטת מישיגן " אין ספק שמגמת השיפור נעצרה בעשור הזה".

 

מהי מריחואנה ?

 

צמח ההמפ, המוכר יותר כקנביס, מכיל מעל 400 כימיקלים שונים. המרכיב העיקרי, הגורם להזיות, הוא חומר ה- THC . חומר זה קיים בכל מוצרי ההמפ (קיימים שמות שונים ומגוונים לסמים המופקים מההמפ כמו - חשיש, מריחואנה, גראס, שוקולטה, האש, באנג ועוד.) באמצעים טכניים של חקלאות מודרנית מגדלי ההמפ פיתחו סוג של קנביס שיש בו רמות הרבה יותר גבוהות של-  THC מאשר בעבר. רמת THC ממוצעת שהשתמשו בה  בשנת 1974 היתה אחוז אחד, אולם עד 1994 זה עלה ל- 4 אחוזים. באחת הצורות של הקנביס- הנקראת Sinsemilla  (בספרדית "ללא זרעים") – יש רמת THC  מ- 7.5 אחוז ועד 24 אחוז. (מתוך "האמת על ג'וינט", ארגון "עולם ללא סמים").

 

הבאת ידע לילדים ובני נוער תמנע את השימוש באלכוהול וסמים. חיוני להגיע לאנשים צעירים בטרם יתחילו לקחת סמים. ממחקרים עולה כי אם אדם צעיר מגיע לגיל 21 מבלי להשתמש בסמים לא חוקיים, יש סבירות גבוהה שלא יעשה זאת לעולם. המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועליםעל מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסנטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

 

 

קישורים

 Rise In Drug Use Tied To Relaxed View Toward Pot"Alan Greenblatt

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=129930970

 

מריחואנה בחסות הממשל:

http://www.flickr.com/photos/notionscapital/4539304634/sizes/m/in/photostream/

תודות ל mike licht. ניתן לשימוש חוזר

 

federal Substance Abuse and Mental Health Services Administration

המנהל הפדרלי לטיפול בתמכרות לסמים ואלכוהול ולטיפול נפשי

http://oas.samhsa.gov/nsduhLatest.

המתנדבים של "עולם ללא סמים" פועלים על מנת להביא את "האמת על הסמים והאלכוהול" אל בני הנוער, בכל מקום שבו הם נמצאים. הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.

 

http://il.drugfreeworld.org

http://drugfreeisrael.org

notodrugs.yestolife@gmail.com

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"- © Foundation for a Drug-Free World

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב