דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרצית לדעת על תוספי תזונה 

מאת    [ 03/10/2010 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 2560 פעמים ]

תוספי תזונה תופסים להם מקום של כבוד בעולמנו, מדובר על חומרים הנאכלים בנוסף למזון ומטרתם היא לספק לגוף חומרים שחסרים לו כגון חומצות שומן, מינראלים, ויטמינים, חומצות אמינו ועוד. התוספים מגיעים בצורה של נוזל, כמוסות, טבליות או אבקה וניתן למצוא אותם כיום בכל בית מרקחת ובית טבע.

 

ההגדרה למונח תוספי תזונה היא כל דבר שהוא חלק ממזון או מזון שמספק השפעה רפואית או בריאותית ואף בצורה של מניעת מחלה הוא תוסף תזונה, הגדרה זו מאשרת את העובדה כי למרות שמדובר על רכיבים טבעיים יש להם השפעה ביוכימית על הגוף ומכאן אנו למדים שלמרות שהם נמכרים ללא מרשם אין זה אומר שהשימוש בהם צריך להיות חופשי וללא ביקורת.

 

במקרים רבים תוספי תזונה יכולים לשנות גורלות, קחו לדוגמא את האוכלוסייה המבוגרת, תוחלת החיים בכל רחבי העולם נמצאת בעלייה ושמירה על בריאות תקינה מהווה חלק בלתי נפרד מכך, נטילת תוספי תזונה באופן יום יומי משפרת את היכולת להתמודד עם דיכאון, מצבי לחץ, היא מגבירה את הערנות אך היא בעיקר מהווה את התמיכה החשובה כל כך בשמירה על הבריאות בגילאים מבוגרים.

 

אצל ספורטאים התמונה לא שונה כל כך, כדי שהגוף שלהם יוכל לעמוד בעומסים הנדרשים כשהוא מבצע פעילות גופנית יש לדאוג לו לאספקת אנרגיה נאותה. יש כיום מוצרים רבים לספורטאים ובניהם תוכלו למצוא תוספים לשיקום מפציעות ספורט, למניעת דילול השריר בעת משטר דיאטה להפחתת משקל, לפיתוח מסת שריר, לזירוז התאוששות לאחר אימון סיבולת ועוד.

 

אצל ילדים יש חשיבות גדולה במיוחד לשמירה על התזונה, מדובר על מימוש פוטנציאל הגדילה ועל הבריאות התקינה של הילד, בעולם בו תזונת הילדים הולכת ונעשית מעובדת ומהירה יותר אנו מגלים צורך הולך וגובר בתוספי תזונה. לטווח הארוך ולטווח הקצר התזונה עלולה לפגוע בילד, הוא פגיע יותר, ההתאוששות שלו ממחלות ארוכה יותר, מערכת החיסון שלו חלשה יותר ולכן הוא נדבק ביותר מחלות וכדומה.

 

עוד אוכלוסייה שמוצאת את עצמה ברשימה היא אוכלוסיית הנשים, האישה של היום היא לא מה שהייתה פעם, היא נמצאת במעגל יום יומי שדורש ממנה המון כוחות נפש וגוף ואנו עדים לא מעט לתוצאות ההרסניות של אורח חיים זה על הגוף.

בריאות האישה מורכבת מאוד, יש המון תוספי תזונה לסיוע בעומס ובלחץ הרבים אך גם בתחום ההיריון וההנקה יש חידושים רבים ואין ספק שהאפשרות לתת תוספי תזונה מסייעת הן לאם והן לעובר.

 

אז מה חשוב שתדעו לפני שאתם לוקחים תוספי תזונה -

 

קודם כל חשוב להבין שתוספי תזונה הם לא תרופות אך יש להם השפעה ולכן לפני שאתם מתחילי לקחת אותם רצוי שתתייעצו עם גורם מוסמך. שנית, מומלץ להתרחק ממוצרים עליהם אין תווית שמפרטת מה יש בתוך התוסף, כמו כן רצוי לציין כי תמיד עדיף לרכוש מוצר מוכר או מחברה מוכרת וזאת משום שתחום זה פרוץ.



 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב