דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ישראל 2010: ילדות בנות 11 לוקחות סמים ונכנסות לעולם הזנות 

מאת    [ 10/08/2010 ]

מילים במאמר: 723   [ נצפה 3402 פעמים ]

 

אמור לא לסמים    אמור כן לחיים

Foundation for a Drug-Free World

________________________________________________________________

 

 

ישראל 2010: ילדות בנות 11 לוקחות סמים ונכנסות לעולם הזנות

 

שרונה (שם בדוי)- "היה מאוד קשה למכור את הגוף שלי בלי סמים. הייתי כבר נגעלת מכל גבר שהיה נוגע בי. שמרימים ידיים עלי?.כשהתחלתי להיות בזנות אז כאילו כבר העדפתי להשתמש בסמים בשביל לא להרגיש או לראות אף אחד, לברוח מהרגשות שלי."ורד (שם בדוי) נשאלת מאיפה היה לה כסף לקנות סמים- "בהתחלה זה לא היה כסף. בהתחלה נותנים לך את זה כאילו בחינם, חברות, חברים?הלאה אתם כבר מתארים לעצמכם." עדותן של שתי נשים בועדת משנה למאבק בסחר בנשים של הכנסת.

 

סמים- גורם או סימפטום

רוב הנשים קורבנות הזנות מתחילות לעסוק בזנות בגיל צעיר מאוד. יתר על כן, עם השנים גיל הכניסה לזנות הולך ויורד. במחקרים בארץ ובעולם נמצא כי גיל הכניסה לזנות נע בין 11 ל 19- . הגיל הממוצע הוא בין 13 ל- 14, כלומר מתחת לגיל ההסכמה לקיום יחסי מין על- פי חוק.-על פי מסמך של הכנסת מרכז המחקר והמידע- 16 למאי 2010.

 

בקרב אנשי מקצוע יש הסכמה שלתופעת הזנות בקרב צעירים יש קשר הדוק להתעללות מינית, הזנחה, בעיות בבית-הספר, מעמד חברתי נמוך, חברות בקבוצות שוליים עברינות, אבטלה, העדר מקלט בטוח וחיים ברחוב. רבות מהעוסקות בזנות מכורות לחומרים פסיכו-אקטיביים - סמים ואלכוהול.

 

קיימות שתי גישות בדבר שימוש בסמים בקרב צעירות העוסקות בזנות. על-פי גישה אחת, השימוש בסמים קדם לכניסה לזנות. רבות מהנשים המכורות הן חסרות אמצעים והן אינן מסוגלות להשתלב בשוק העבודה, והזנות היא האמצעי העיקרי לממן רכישת סמים. על-פי הגישה השנייה, הכניסה לזנות קודמת לשימוש בסמים. יש "מעגל סגור" שבו עיסוק בזנות והתמכרות לחומרים פסיכו-אקטיביים קשורים בקשר הדוק.את המצב הזה מנצלים סרסורים ועבריינים, הערים היטב לרגישות של נערות המתמודדות עם בעיות התעללות ואלימות במשפחה, עם בעיות כלכליות, עם מעמד חברתי נמוך ועוד.

 

על- פי נתונים של משרד הרווחה, מדי שנה מטופלים כ- 15,000 אנשים הסובלים מהתמכרויות לסמים, לאלכוהול ולהימורים. 9,000 מהם מכורים לסמים, 2,400 מהם נשים ו- 6,000 מכורים לאלכוהול, 1,500 מהם נשים. על פי גורמי טיפול, רוב הנשים המכורות לסמים עסקו בזנות בשלב זה או אחר בחייהן.

 

אפשר להבחין בדפוסים שונים של שימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים בקרב נשים העוסקות בזנות בישראל:

 

נשים ישראליות העוסקות בזנות, אשר נכנסות לתחום זה באמצעות עבריינים וסרסורים שמנצלים אותן וגורמים להן להתמכרות, משתמשות בעיקר בסמים קשים.

 

נשים שעוסקות בזנות במכוני בריאות, מכוני עיסוי וכדומה נוטות להשתמש בסמים קלים וב"סמים חוקיים" (תרופות למיניהן, כגון תרופות הרגעה).

 

נשים זרות שנקלעו למעגל הזנות נגד רצונן מייד לאחר הגעתן לישראל, שעל- פי רוב לא נהגו להשתמש בסמים בארץ מוצאן, נוטות להתמכר לאלכוהול, שכן האלכוהול נגיש וחוקי.   הנשים הזרות נוטות להתמכר גם לחומרים ממריצים, שהן מקבלות מסרסורים כדי להחזיק מעמד כאשר הן נאלצות לקבל לקוחות יותר מ- 12 שעות ביממה. ככל שעיסוקן בזנות מתמשך, הן נוטות לעבור לסמים קשים יותר.

 

"שותלים שתילים"- יוצרים שינוי

 

דבריה של ורד, שנפגעה מהתדרדרות לסמים וזנות,  בסיום ישיבת הועדה מלאים תקוה- "נזכרתי בסיפור ילדות שלי, כשהייתי בכיתה ח' בבית ספר יסודי, עוד לא סיימתי, והיה ט"ו בשבט. ביקשו מאיתנו להביא כסף לקנות שתיל. כל אחד קיבל שתיל והיה צריך לטעת אותו בחג. לי לא היה אומץ לבוא ולהגיד למורה, לי אין כסף להביא לקנות שתיל ובמקום זה התמרדתי. אמרתי לה, למה אני צריכה לשתול שתיל? ממילא בסוף השנה אני עוזבת ועוברת לתיכון? ואז היא אמרה לי דבר שאני הולכת איתו כל החיים ועכשיו אני מחוברת אליו יותר מאי פעם. היא אמרה לי, את תשתלי את השתיל היום ויהיו מחזורים בבית ספר שיהנו מהצל שלו. זה מה שאני מרגישה שאני עושה פה היום. אולי לא אני אשב תחת אותו עץ ואיהנה מהצל שלו אבל אני אהיה חלק מאותו שתיל שכרוך במאמץ לשתול אותו. "

 

אילת מליס כהן, מובילת "עולם ללא סמים"-  "הסיפור של ורד מרגש מאוד. כדי שסיפורים כמו של ורד לא יתרחשו יותר במדינת ישראל, וכדי שנערות לא תתדרדרנה לסמים, אנחנו פועלים להביא ידע על סמים ואלכוהול לילדים ונוער."

מתנדבים של "עולם ללא סמים" (הוקם על ידי ארגון הסנטולוגיה) מעבירים הרצאות ומחלקים חוברות בכל רחבי הארץ כחלק מקמפיין עולמי - "אמור לא לסמים, אמור כן לחיים"- אשר מקודם ב-125 מדינות.

 

קישור לישיבת וועדת המשנה למאבק בסחר בנשים - זנות וסחר בנשים, הפרת זכויות אדם בחסות המדינה

 

ליציאה מהרשימה נא רשום יציאה בנושא. תודה.

______________________________________________________

www.DrugFreeIsrael.org WWW.DrugFreeWorld.org

notodrugs@drugfreeisrael.org

כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

©   כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"-        Foundation for a Drug-Free World


www.drugfreeisrael.org
notodrugs@drugfreeisrael.org
למידע נוסף, הזמנת הרצאות וחוברות והצטרפות לפעילות כמתנדבים
אילת מליס כהן, אחראית תוכנית ?אמור לא לסמים אמור כן לחיים? , 054-4558123




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב