דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משק צפון השומרון חלק א 

מאת    [ 26/07/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 3206 פעמים ]

 

             ישובי צפון השומרון (חלק א')

 

 הדרך לישוב שקד מפותלת ושונה מנוף שאנו רגילים לו בישראל. זוהי דרך שבה אינך מבין או יודע באם אתה בתחומי הקו הירוק או, שמא הינך מעברו המזרחי. זוהי דרך שמצידה אתה רואה את גדר ההפרדה ומימינך אתה רואה ישובים שונים שחלקם ערבים. דרך יפה להפליא המתפתלת בינות למטעים וחורש טבעי. דרך שמצידיה מחסומים, מידי פעם, בסיסי צבא וישובים כפריים יהודים וערבים המעורבים להם יחדיו. ישובים שונים שעל חלקם לא שמעתי מעולם.

 

 על סך הפעילות המורכבת והלא פשוטה אחראי מפקד מרכז השיטור הקהילתי רס"מ אליאב לוי בסיוע של שני שוטרים נוספים. המש"ק אחראי על שישה ישובים: שקד, חיננית, טל מנשה, ריחן, חרמש ומבוא דותן. שני הישובים האחרונים מצויים מעבר לגדר ההפרדה. ארבעת הישובים נמצאים בתוך גדר ההפרדה אך למעבר לקו הירוק. בתווך בין הישובים הללו מצויים מובלעות של כפרים ערבים נושאי תעודת זהות ירוקה. כפרים שבתוכם אנו נוסעים במהלך הביקור. זו הסיבה שהמש"ק מצוי במוז ש"י ומוגדר כאחראי על  ישובי צפון השומרון. שתי הערים הקרובות הן חדרה ועפולה במרחק של חצי שעה נסיעה. המרחק לתחנת קדומים האחראית הוא שעה נסיעה שאינה קלה.

 

 רס"מ לוי הוא השריף המקומי לכל נושא ועניין. מגוריו בישוב שקד הופכים אותו לשוטר הפועל 24 שעות ביממה במהלך כל השנה. שוטר בסגנון של פעם ושל השוטר הכפרי באנגליה. שוטר מצטיין הנותן פתרון לכל בעיה מעבר ליוזמות רבות וברוכות אותן הוא מבצע במהלך היממה.

 

 לפני כשנה וחצי נסגרה תחנת סאלם אשר הייתה אחראית על צפון השומרון. סגירת התחנה שמנתה חמישה עשר שוטרים בפיקוד קצין והפיכתה בפועל למרכז שיטור קהילתי לא צמצמה את פעילות המשטרה. להיפך, המש"ק ועוזרו ובסיוע מתנדבי המשמר האזרחי השכיל להרחיב את תחומי הפעילות והעשייה במישורי המניעה, האכיפה, הקהילה והסיוע לצבא.

 

 כך כתב אלוף משנה רון וייסל מפקד חטיבת מנשה :" תעודת הערכה מוענקת ל: רס"ר אליאב לוי על אופי ביצוע תפקידכם בהפעלת הכוח המשטרתי במרחב מנשה. הנחישות,היוזמה והאחריות האישית אשר הינכם מפגינים בעת ביצוע המשימה, תורמת רבות בהגנה על תושבי מדינת ישראל."

 לא נדירים המקרים בהם מוצא עצמו רס"מ לוי מסייע באופן ממשי לצבא. זו גם הסיבה שהצבא מקצה באופן קבע חייל המצטרף לסיורים היומיים. רס"מ לוי מנחה ומסביר על החוק, סמכות ומשטרה תוך מתן דגש מיוחד על כללי התנהגות נכונה עם האוכלוסייה המקומית, לחיילי המשטרה הצבאית, את פלוגות הסיוע המתחלפות תדיר ומהווה מעין עוגן ואי של יציבות בסביבה המשתנה תדיר.

 

ד"ר אבי זלבה

ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני http://www.articles.co.il/author/4136" target="_blank">http://www.articles.co.il/images/icons/1blue.gif" />




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב