דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמציות פרחי ארץ-ישראל -פרח חבצלת החוף 

מאת    [ 05/07/2010 ]

מילים במאמר: 724   [ נצפה 3950 פעמים ]

חבצלת החוף
Pancratium maritimum
צדקנות, אוטודידקטיות ושליטה

כאשר מטיילים בין יולי לאוקטובר לאורך מישור החוף ניתן לראות על רכסי הכורכר שלו החוף פרח לבן גדול הפורח בקבוצות ונקרא חבצלת החוף. בשיא החום של הקיץ בעונה שמעט מאוד פרחים מעיזים לפרוח הוא שולח אל אויר העולם פרח לבן צחור גדול. הוא פורח ממש קרוב לים, ולכן פיתח לעצמו כושר הישרדות מרשים, הוא מסוגל לצמוח בקרקעות מלוחות ולעמוד באומץ מול רסיסי המיים המלוחים הניתזים עליו מהגלים מבלי לקמול. זרעיו מכוסים בעטיפת שעם המאפשרת להם לצוף על מי הים ולהפיץ את עצמם למרחקים מבלי להיפגע.

חבצלת החוף מתעמת עם כמה מהכוחות החזקים ביותר שקיימים בטבע חום ויובש הקיץ ומליחות הים והוא מצליח לשרוד.

בהתבוננות מקרוב של הפרח ניתן לראות כי חלקו הפנימי יותר נראה כמו כתר מלכות אותו מניחים על ראש המלך. יכולת ההישרדות המרשימים של הפרח וצורת הכתר שלו מרמזים על שיטת ההישרדות שאימץ לו בן האדם בשימוש ביכולותיו השכליות. לפרח זה מגיבים אנשים המאמינים שאם יאספו יותר מידע הם ישרדו יותר טוב מאנשים אחרים. יש להם תשוקה מאוד גדולה ללמוד ותמיד תוכל למצוא ספר באמתחתם, אם הם אינם יכולים לקרוא כאשר הם נוהגים למשל תמצא נגן של MP3 תחוב באוזניהם והמכונית שלהם תהיה מלאה בקלטות של חומר שהם לא הצליחו לקרוא בלילה שעבר.

השאיפה שלהם לידע גורמת להם לדרוש הרבה מעצמם. לעיתים ברדיפה אחרי מידע והשגתו, הם יכולים להפוך לפנאטים, לנציגיה של האמת האחת והיחידה עלי אדמות.

לאיסוף המידע והגדלת הידע האישי יש מטרה. מצד אחד זו הדרך שהם מאמינים שהם יכולים לשפר את עצמם, ומצד שני הם חושבים שעל ידי איסוף המידע הם יוצרים לעצמם יתרון על הזולת בכך שבעזרת המידע הם הופכים לנעלים עליו.

היישום עבורם אינו חשוב, אלה צבירת המידע והוא אכן מרשים ביותר. יש להם ידע על כל הקורסים והסדנאות שבעולם, חלקם אלופי הטריוויה, אבל זה הוא ידע אינטלקטואלי בלבד, בגלל שהוא אינו מגיע יחד עם התנסות, הם לא מרגישים את הידע אלא הם רק יודעים אותו. התוצאה: המון מידע על המון נושאים אבל המידע הזה לעיתים רבות אינו רלוונטי להתמודדות עם החיים. בתהליך צבירת המידע החבצלת יהפוך להיות כמו טכנאי מחשבים שמעולם לא תיקן מחשב ורופא שמעולם לא טיפל בחולה אמיתי.

מכיוון שהמידע הוא מקור הכוח שלהם, אסור להם להפסיד בויכוח, טיפוס חבצלת החוף מאמין כי רק מה שהוא חושב זה הנכון והצודק. התוצאה שתלטנות, קיבעון, ראיית החיים רק בגוונים של שחור ולבן, ויכוח לשם ויכוח ולא לשם דיאלוג, תקשורת, חיבור או החלפת מידע. עליונות הידע האישי זה שדה הקרב של טיפוס חבצלת החוף ואסור לו להפסיד בזה הוא מאמין תלויה הישרדותו.

בבסיסם אנשים אלה הם צדקנים, צדקנות זו תחושת שכנוע פנימית ללא ערעור שאני צודק לא רק עכשיו ברגע הזה אלא, בגלל המידע שצברתי, שיש לי וטבועה בי האמת, לכן אני לא יכול לטעות, להיות לא מוסרי, או לא נכון.

צדקנות איננה מאפשרת דיאלוג, וכרוכה בווכחנות אין סופית והיא תמיד שלילית במהותה, אמונתו של הצדקן שהוא צודק לאורך כל הדרך מעבירה באופן אוטומטי את נטל האשמה, נטל האי- דיוק, נטל השקר ונטל האחריות לצד השני.

דוגמא טובה לטיפוס החבצלת החוף, התרחשה בסרט וייל הנטינג, בו סופר על נער פנומן במתמטיקה שלא היו לו שום כישורים להתמודד עם בחורה שהתאהבה בו. האהבה לא היה שטח ההתמודדות שלו אלא המתמטיקה. לכן כשנדרש ממנו להתמודד עם הלב שלו, עם רגשותיו, ולא היה זה מגרש המשחקים בו הוא הרגיש נעלה על כולם, הוא ברח מהתמודדות עם רגשותיו כמו מאש עלי ידי זה שהוא הרחיק את הבחורה ממנו.

בסופו של דבר טיפוס חבצלת החוף מגיע לייעוץ בגלל בדידות.
תמצית של חבצלת החוף מלמדת את האדם שאיסוף המידע, והעליונות שהוא חש על אחרים היא מדומה. איסוף המידע מלכתחילה החל בגלל שהוא חש נחיתות מאנשים אחרים. צבירת מידע נועדה כדי ליצור מצבים בהם הוא הויכוח יעזור לו להרחיק ממנו אנשים היכולים להכיר אותו. זה קרב ההישרדות האמיתי שלו. הוא מאמין שאם יקרב אליו אנשים הוא לא יוכל לעמוד בכאב של ליבו הכמהה לאיחוד עם הזולת.

תמצית של חבצלת החוף באה לעזור לאדם לחבר בין הראש שלו ללב. התמצית מלמדת את האדם שמידע בעל ערך הוא רק זה שהאדם יצר בו שילוב בין מידע שהשיג לבין התנסות שהתנסה בה במציאות עם אנשים אחרים.רק אם האדם יהיה מוכן להתקרב אל הזולת לא מעמדה של עליונות, רק אז האדם טיפוס חבצלת החוף יוכל להשיג איזון בחייו.

כאשר האדם הזה יוצר קשרים עם הזולת האיזון מושג,רמת המתח של האדם יורדת ולמרות שתמציות הפרחים של ארץ-ישראל לא מטפלות בתסמינים פיזיים, לעיתים סימפטומים של קשיחות וחוסר גמישות של הפרקים בגו העליון ועמוד השדרה העליון נעלמים.
נתן אמסטר

תמציות פרחי ארץ-ישראל www.holylandessences.com
נתן אמסטר  בעלים ומיסד של תמציות פרחי ארץ-ישראל .http://www.holylandessences.com                                                           טל:03-6043242 begin_of_the_skype_highlighting              03-6043242      end_of_the_skype_highlighting



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב