דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חודש יוני יולי 2010 בבית פסיכודהרמה 

מאת    [ 06/06/2010 ]

מילים במאמר: 1260   [ נצפה 3144 פעמים ]

פסיכו-דהרמה הנו מרכז ללימוד ואימון בודהיסטי, המשלב לימוד תיאורטי עם אימון מעשי שכולל חקירה אישית, התנסות וגילוי. פסיכו-דהרמה דבק ברוח המשותפת למסורות הבודהיזם השונות ועם זאת מחפש ומחדש דרכי הוראה מתאימות ללומד המודרני.

תכנית הלימודים של פסיכו-דהרמה מיועדת לקהל הרחב, למטפלים ואנשי ייעוץ, הרוצים ללמוד עקרונות רלבנטיים של תורת הנפש הבודהיסטית ולאמצם כחלק מאורח חיים.
פסיכו-דהרמה נוסדה בשנת 1998 על ידי פרופ' יעקב רז ונחי אלון - מורי ותלמידי הבודהיזם מזה שנים רבות, במטרה ללמד את הדהרמה (תורת הנפש הבודהיסטית) וליישמה בחיי היומיום.

 

 

 

 

 

סיפורי טבע הבודהה 7.6.10 6 מפגשים בימי שני  18:00-20:00

 

סיפורי טבע הבודהה :נחי אלון, יובל אידו טל, אלון מרק ופרופ' יעקב רז

לפתוח את התודעה והלב למרחבים חדשים של תובנה, באמצעות הסיפורים המופלאים מהעולם הבודהיסטי: סיפורי אהבה וחמלה,מסע וגילוי, התבגרות והתגברות, אובדן ואומץ לב.

 

מורה משליך לתלמיד תלמיד ושואל, מה זה? התלמיד עונה, מניפה.

הוא משליך לתלמיד שני ושואל, מה זה? התלמיד פותח את המניפה ומנפנף.

הוא משליך לתלמיד שלישי וזה סוגר את המניפה ומגרד בגבו.

התלמיד הרביעי פותח ואתה, מניח עליה עוגיה ומגיש למורה [או לתלמיד אחר]

 

מה אומר הסיפור על האופנים בהם אנחנו רואים את המציאות ומתנהלים בה? אילו אופני תודעה מייצגים ארבעת התלמידים? מי 'תקוע' שם ומי 'משוחרר'? איזו צורת הוראה זו מצד המורה? האם מדובר כאן רק על 'יצירתיות' או גם על אופן יותר עמוק של קיום בעולם?

 

כמו במסורות רוחניות ודתיות רבות, העולם הבודהיסטי גדוש בסיפורים מופלאים: חלקם עוסקים בתודעה, חלקם סיפורים 'טיפוליים' בהם מדגים הסיפור עזרה במצוקה נפשית גדולה, חלקם מדגימים ומאמנים חמלה, חלקם עוזרים לצלילות הדעת, האחרים מצביעים על המקומות בהם אנחנו נאחזים, תקועים, נצמדים.

כולם פותחים את התודעה והלב למרחב תובנה חדש.

הקורס יעסוק ברעיונות הבודהיסטיים כפי שהם משתקפים בסיפורים הרבים במסורות הבודהיסטיות השונות: הבודהיזם ההודי, הבודהיזם הטיבטי, עולם הזן בודהיזם הסיני והיפני, ועוד.

 

השיעורים יהיו בנויים משלושה חלקים: הראשון, מדיטציה קצרה. השני, הצגת סיפור או סיפורים מן העולם הבודהיסטי. השלישי, דיון בסיפורים כמאירים את המחשבה הבודהיסטית וכחלק מן האימון הרוחני הבודהיסטי. 

 

 

 

מרכז ליאונרדו, בית הקיבוץ הארצי, ת"א, מחיר 626 ש"ח. פרטים נוספים באתר.

 וגם הקורס שנפתח ב7 ביוני על סיפורי טבע הבודהה

מרכז ליאונרדו " בית הקיבוץ הארצי – תל אביב

http://pdharma.co.il/budha-nature.htm

חשיבה אקולוגית – מרחב בלתי מוכר

תרגיל בהקשבה

בהנחיית לימור אלוף (חשיבה אקולוגית) ודפנה מיתר (רפואה פליאטיבית)

שבת, 19 ביוני, שעות 09.00-14.00, בית פסיכו-דהרמה, ת"א

 

תובנות אקולוגיות דוגמת התחממות אקלימית, הרס מערכות טבעיות והצטברות מזהמים בסביבה חושפות ראייה חלקית שלנו את המציאות ומעלות צורך דחוף בשינויים חברתיים וכלכליים גדולים. תהליכי שינוי אלה יצטרכו להידחס למסגרת זמן של דור אחד. מדובר בשינויים מערכתיים, המטלטלים את תמונת העולם הפנימית ומעוררים מגוון קולות. מטרת המפגש היא לחדד את המודעות לאתגר האקולוגי וליצור מרחב של הקשבה ודיאלוג המתמקד בהזדמנות המונחת לפתחנו.

מנחות המפגש לימור אלוף (חשיבה אקולוגית) ודר' דפנה מיתר (רפואה פליאטיבית) נפגשות בצומת ההזדמנות שמולידה המצוקה. הן המשבר האקולוגי והן המחלה הקשה  יכולים לפתוח ולייצר בנו מרחב המאפשר לנו נגישות לרגישות ותובנות חדשות.

המפגש יכלול שיח בקבוצות, הרצאה קצרה ומדיטציה.

פרטים נוספים והרשמה :

עולמות מתחברים: מיינדפולנס והגישה ההתנהגותית-קוגניטיבית (CBT)

בהנחיית יעקב סיני

שבת, 26 ביוני, שעות 10.00-15.00, בבית פסיכו-דהרמה, ת"א

 

במפגש זה, שייערך במתכונת של שיחה והרצאה, יוצגו העקרונות הבסיסים של הגישה הטיפולית הקוגניטיבית התנהגותית: Cognitive Behavioral Therapy (CBT).

בסדנה תוצג העבודה הנעשית בגישה הטיפולית התנהגותית הקוגניטיבית בארץ, וכן יוצגו הקשרים המשמעותיים המתפתחים בינה לבין גישות טיפוליות בתחום המיינדפולנס.

במסגרת זו, יוצגו תוכניות טיפול מהחשובות והמשפיעות כיום בעולם, המשלבות כלים טיפוליים מתחום הCBT יחד עם אסטרטגיות מתחום המיינדפולנס. גישות אלה תופסות תאוצה גם בארץ:

Dialectical Behavior Therapy – DBT – תוכנית טיפולית מקפת שפותחה על ידי מרשה לינהאן, המסייעת לאלה המתמודדות עם הפרעת אישיות גבולית. MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction – תוכנית טיפולית קבוצתית וקצרת מועד שפותחה על ידי ג'ון קבט-זין, להתמודדות עם חרדה ועם כאבים כרוניים. MBCT –Cognitive  Therapy Mindfulness Based – תוכנית טיפולית קבוצתית וקצרת מועד, שפותחה על ידי מארק וויליאמס, זינדל ואחרים, להתמודדות עם מצבי דיכאון חוזרים ונשנים.

ACTAcceptance and Commitment Therapy – גישה טיפולית שפותחה על ידי סטיבן הייז, המלמדת אסטרטגיות להגדלת הגמישות הפסיכולוגית.

בסדנה נדון בנושאים מעניינים הקשורים בשדה המתפתח של גישות הCBT, ובמיוחד נעסוק בשאלות ובסוגיות מרתקות העולות בשילוב בין גישות CBT לבין גישות בודהיסטיות.

 בנוסף תוצג בקצרה את התוכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי, אותה מנהל יעקב סיני.

 

 

 

 

בראד וורנר- בראד וורנר, נגן פאנק, מחבר הספרים "הארד קור זן", ו"שב ושתוק" יתן הרצאה על זן, החיים, המוות, המין וכל מה שביניהם. 26.6.10

"האמת היא המציאות, אלוהים הוא המציאות ולידיעתך: גם אם תרוץ ותברח לעד, אינך יכול להתחמק מהמציאות. את היכול להכחיש את קיום האלוהים או האמת האחת, אבל המציאות תמיד שם, מתבוננת בך בפרצוף. אתה יכול לעד לחפש את ההארה. כל מה שתקבל הוא את המציאות. " מתוך הספר הארד קור זן

פרטים נוספים והרשמה: 03-7440998/9 באתר פסיכודהרמה.

 

 

 

הביטחון העמוק שבחוסר הוודאות – בהנחיית פרופסור יעקב רז 16-17.7.2010

 

מול הכמיהה לביטחון, קביעות וודאות, החיים מזמנים מצבים שבהם אין לדעת מה יהיה, וכיצד נכון לנהוג. האם אפשר להתייחס את אי הוודאות כאל מקור של חוכמה, העמקה ושפע?

עלות : 828 ש"ח  פרטים נוספים באתר פסיכו- דהרמה . קיבוץ תובל

 

 

אמנות הטיפול של הבודהה בהנחיית נחי אלון וד"ר אסתר אליצור  20-21.7.2010

 

מהו הלוך הרוח בו שרוי המטפל בבואו לסייע? כיצד מביאים את הסובלים לקבל בשלמות את הכאב הנובע ממכות חיים בלתי נמנעות? כיצד ניתן לצמצם את הסבל? נביא סיפורי סיוע של מורה רוח ורופא נפש דגול – הבודהה. עלות : 930 ש"ח בית פסיכודהרמה החדש

 

פרטים נוספים על  בי"ס פסיכו-דהרמה

03-7440998/9

info@pdharma.co.il

http://pdharma.co.il/index.asp

 

לילה בן הרוש - מפיקה ויח"צנית, בעלת רקע אקדמאי בפסיכולוגיה ויוצרת בתחומי ציור,צילום כתיבה. כותבת טור קבוע במעריב-nrg ומסקרת סדנאות ופסטיבלים מעולם המודעות והצמיחה האישית. ליצירת קשר: lilabh7@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב