דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוטר קהילתי באשדוד 

מאת    [ 01/06/2010 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 3510 פעמים ]

מש"ק של תקווה רס"ר יורי קוגן הוא מש"ק דרום אשדוד השוטר חולש על שני רובעים בעיר (ט' ו-יג' ) שבהם גרים 26.000 תושבים. יורי בן ה-37 משרת במשטרה מאז שנת 1997 בתפקידים: ר' משמרת סיור ולאחר מכן נבחר להיות מש"ק דרום אשדוד ולסירוגין משמש בתפקיד שמונה וחצי שנים.

 מה תפקידך?

 יש לי אחריות על שטח טריטוריאלי ברור ומוגדר. כל פעולה הקשורה למשטרה באזור זה היא תחת אחריותי המלאה. כל גניבה או התפרצות "נרשמת לחובתי" של גילוי או מניעה נזקפת לזכותי.

 כל זה לבדך?

כמובן שלא , אני רוצה להדגיש ולזמן שאחריותי היא לגלות תופעות פשיעה או תופעות הקשורות לפשיעה ולטפל בהן לפני התפרצותן. בכל עת שבו מובא לידיעת: בין אם בצורה יזומה אי אקראיות אני בוחן את התופעה, ממפה ת כלל המרכיבים ונערך באופן מושכל למגר את תופעת הפשיעה, רצוי לפני התהוותה בפועל. אני נעזר במתנדבי המשמר האזרחי שברובע, מש"קים אחרים בהתאם להקצאת הרמק"מ רפ"ק זאב ליברמן הקשוב לדרכי השטח ותופעות הפשיעה בעיר. עובדי הרווחה ברובע משתפים איתי פעולה בכל שאני מבקש וגם ככל שהם מבקשים. גוף חשוב נוסף איתו אנחנו עובדים בשותפות מלאה זו האגודה לתרבות הדיור. כיוון שחלק משמעותי מעבודתי זה טיפול בסכסוך שכנים העשוי בקלות להפוך לאירוע אלים במיוחד. וועד הרובע בראשותו של מר קאבו הוא גם גורם חשוב ומשפיע בכל הקשור לאריכות החיים ברובע.

לעיתים, בעת שאני מזהה צורך מיידי לטיפול שורש בתופעת פשיעה אני נעזר בשיטור המשולב ובשוטרי התחנה מהמשרדים השונים. פעולה זו מוכיחה את עצמה כיעילה ביותר כיוון שכך אני עוקרים מהשורש את הבעיה ולא נותנים לה טיפול חלקי. ומה לגבי מניעה? לענות, דעתי מניעה נכונה היא החשובה ביותר כאשר הגיעה תלונה למשטרה זה כבר מאוחר מידי. הנזק נגרם, העבירה נעברה, נגרם סבל לקורבן ואנחנו עוברים למוד של אכיפה וטיפול בתוצאה. אני מייחס חשיבות רבה ביותר למניעה על שלל הגוונים שבתוכה. אני רוצה להגדיר את זה בפשטות: אם אני נכנס למוסדות חינוך ולמתנסים ומקיים שיחה פתחוה וגלויה עם בני הנוער שבמטרתה הסבר על אלימות, עבירות במים ומסוכנות דומים. אני משוכנע שבחלק ממפגשים אלו דברי לא נופלים על אוזניים ערלות. בכל מפגש שכזה, מנעו לדעתי את העבירה והעבריין העתידי.

ומה עם הזקנים?

חשוב מאוד להתייחס לאוכלוסייה הזו. היא חלשה ונזקקת להגנה שלנו, של החברה ושל המשטרה, הם ולעיתים טרף קל לעבריינים ותפקידנו/ תפקידו להגן עליהם. בתחום שלי יש מועדון בית אבות והוסטל לקשישים, בשניהם אני אורח קבוע. מספר הטלפון שלי נמצא בידי ההנהלה ומבחינתי אגיע לסייע בכל שעה וכשאדרש. כאשר אני אמור להגן, אני מתכוון למנוע זו ההגנה הכי טובה ונכונה. אני מסביר להם את הדרכים והפעולות הנדרשות למנוע את הפשיעה כנגדם ומחלק להם חומר הסבר. לאוכלוסייה הדוברת שפות אחרות אני מביא מרצות דובר השפה. לגבי רוסית אין לי בעיה כפי שאתה יכול לשמוע מהמבט שלי.

 ואכיפה?

 מבחינתי היא מקור לא קטן לבעיות לעבירות. כל פיצוציה החורגת מהאישורים שניתנו ע"י העירייה מטופלת מיידית. חבורת בני נוער המתגודדת באזור ושותות שתייה חריפה אינן נשארות כך. אני מגיע, פועל בהתאם לחוק החדש המאפשר לי להחתים בקבוק אלכוהול ולשפוך את תוכנו ואיני מוותר על כך. אני מבקר באופן קבוע את סיכונים הדואר במקומית ואת העסקים הרבים ומוצא שהם פועלים בהתאם לחוק מצד אחד ומוגנים מספיק מהצד השני.

שאלתי את רינת גרינפלד מנהלת בית אביב על המש"ק: אני רואה ביורי איש קשר חשוב מאוד מתחשב עבורי כדי לשמור על רווחת וביטחון הלקוחות שלנו שהם אנשים זקנים ומוגבלים . בכל מקרה של אירוע חריג אני מתקשרת אליו ולא למשטרה. הזמינות, הנכונות והרצון לסייע שווים את משקלם בזהב. יורי גם יוזם הדרכות שונות ובכל מצליח לענות לדעתי, להגביר את ביטחונם, מודעותם ובעיקר את ההבנה שיש למי לפנות במקרה צרה.

 היה לי נעים להכיר שוטר צנוע אשר מעשיו ופעילותיו מעידים על מסירות ומחויבות לקהילה. זה שוטר שחרט על דגלו את האמירה הכה בנאלית "להגן ולשרת". הוא פשוט פועל ברוח זו.

ד"ר אבי זלבה

ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני http://www.articles.co.il/author/4136" target="_blank">http://www.articles.co.il/images/icons/1blue.gif" />




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב