דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עדיפה הבחירה באהבה, על הפחד...בת שבע דור, ייעוץ ואימון לזוגיות ואינטימיות 

מאת    [ 21/03/2010 ]

מילים במאמר: 878   [ נצפה 3473 פעמים ]

עדיפה הבחירה באהבה, על הפחד...

בת שבע דור/ ייעוץ ואימון לזוגיות ואינטימיות

 

מה מונע מאיתנו למצוא אהבה, ככל שאנו רוצים אותה ונכספים אליה?... ישנן סיבות רבות להפרעות בהצלחת  מערכות יחסים. קיימים פחדים ומעצורים, חלקם מודעים וחלקם חבויים בתת-ההכרה, שהשפעתם היא כמו משתקת, מהממת, מבלבלת, ובבסיסם קיים פחד. אם יש בך פחד לאהוב ומכל מה שהאהבה מייצגת, אינך לבד... אבל לא כדאי לתת לפחד לכבול אותך מלחיות את החיים,מלהתנסות ולשעוט קדימה. גם אם לא קל לך לרפא את הבעיות שמציקות לך, עם קצת אומץ תיסלל דרכך אל חיי אהבה מלאים ומספקים יותר.

 הפחד מפני פגיעות

זה יכול להיות מפחיד ביותר לפתוח את עצמך ... למי שרואה את עצמו כרגיש ומאוד אנושי (לפחות לדעתו), זה הרבה  יותר ממפחיד! להוריד את המגננות שלך, אלו השומרות על "בטחונך", ולהראות את הצד הרך שלך, למרות הפחד, יעלה חששות, האם אתפס כחלש? כמי שאיבד את הכוח?... למעשה, זה בדיוק להפך.

 אהבה, לפי הגדרתה, היא ללא תנאי. הרי מערכת יחסים בחלקה היא לצורך תמיכה הדדית, שיש פרטנר  להישען עליו כאשר אנו במצבי חולשה. הרי אף אחד לא יכול להיות חזק כל הזמן. על ידי שמירה של החומות שלך כל הזמן, אתה לא רק גוזל מעצמך קשר עמוק יותר ואינטימי, אלא גם יוצר רושם של אדם קר שאינו נגיש. ככל שאתה מציג חזית קשיחה, רוב הסיכויים הם, שרגשותיך עמוקים ובגלל זה אתה כפוי כל כך לשמור עליהם בקפידה. אבל אם אתה לא יכול להרפות קצת ולתת לחולשות אנושיות שלך להיראות, אתה מסתכן בשמירה על חיצוניות מושלמת ? לבד.

פחד להיפגע

כולנו חווינו חוויות של שברון לב, הסבל הוביל לפחד שהחוויה הכאובה תקרה שוב. יש כאלו שלוקחים את זה כל כך רחוק  עד כדי מניעת הפוטנציאל לאהבה בכל מחיר ובכל דרך, מתוך אמונה כי עדיף לנווט את הקשר בשליטה למקום "בטוח",להישאר בבדידות מאשר להסתכן בכאב. הצרה היא, שהתייחסות כזאת היא בעצם אחראית לשיבוש מערכות יחסים והתוצאה היא, כאב רב. לכן, כדאי לשקול במודעות אם זו התוצאה הרצויה, או לשנות פרספקטיבה.

מערכות יחסים שנכשלו והשתבשו הן יכולות להיות "המפתח" למערכת יחסים אחת חדשה שתלך נכון. זאת באמצעות שינוי נקודת הראות לדרך שמשתמשים בכאב. קיימת דרך אחרת, במקום להשתמש בכאב בתור תירוץ שפוגע באהבה, השתמשו בו כתנופה לגישה חדשה. העיפו מבט לאחור אל העבר וחשפו את השיעורים שלכם. (ומובטח, שיש בהחלט הרבה כאלו). האם בחרתם שלא בחכמה? האם ציפיתם ליותר מדי - או מעט מדי? האם יצרתם או, השתתפתם ביצירת סערה הרסנית? מה קרה?... אם אתם יכולים ליישב את התפקיד שלכם בתוך המשבר שנוצר, התוכלו למנוע את אותו המצב, שלא יקרה שוב?.... איך?... על ידי שינוי בהתנהגותכם ובמודעות שלכם לאחריותכם האישית בכשלון מערכות היחסים בעבר, תוכלו ללכת קדימה ולהתקדם בדרכיכם במערכת היחסים הבאה . האם זה אומר שלעולם לא תיפגעו שוב?... כמובן שלא. אבל כאבכם והצלקות שלכם יעצימו אותכם, ולא ימשיכו להחזיק אותכם בתוך סגירות... והפצעים יגלידו.

פחד ממחויבות

בואו נודה על האמת, להיות אחראי על מישהו אחר בנוסף לעצמך, זה יכול להיות מפחיד, כי זה

 אומר לקחת את הרצונות הרגשות שלהם בחשבון כאשר אתה מקבל החלטה - לפעמים, גם כאשר ההחלטה לא כוללת אותם. זה, כשלעצמו, יכול להיות מספיק כדי להנחיל מפחד ממחויבות כלפי מישהו. במציאות אכן במערכות יחסים נדרשות פשרות. הצד החיובי? - התגמול שווה.

אם אתה מוצא את עצמך משותק על ידי פחד ממחויבות, כדאי לשאול את עצמך, מימה אתה באמת מפחד? - רוב הסיכויים הם זה שתפספס את הדבר הטוב הבא, אלא שהחשש הוא נוגע לשינוי. אם זה המקרה, הרשה לעצמך לקחת את הדברים לאט. שינוי הוא תמיד קל יותר לעשייה בצעדים קטנים, והבונוס הוא, הסתגלות הדרגתית וחיבור הדרגתי ביניכם כך שתוכלו לחוות יחדיו וליהנות מההתנסות והצמיחה.

 

בהצלחה!!!

 

בכתבה הבאה, ידונו דפוסים תת-הכרתיים וקשרים קארמתיים המעיבים על הצלחה במערכות יחסים.

 

 

בת שבע דור ?  יועצת לפרט, לזוגיות, למשפחה ועסקים

 מדריכה רוחנית

 מאמנת אישית, חברת לשכת המאמנים

יועצת ומאבחנת הוליסטית עפ"י כף יד, אסטרו-נומרולוגיה, תדר אישי, תקשור עם התת-מודע וטארות

ריפוי רוחני, הילינג.   

0525435511

http://www.mysticis5r.info//

www.jerusalemdate.com

batsheva@bat-sheva.com

 

  BATSHEVA ? TRANSPERSONAL COUNSELING & LIFE COACHING, HOLISTIC DIAGNOSIS & HEALING


בת שבע-יועצת רוחנית, עפ"י יסודות הפסיכולוגיה הטראנספרסונלית,                          מאבחנת הוליסטית עפ"י כף יד, נומרולוגיה, תדר אישי, טארות,                                  תקשור עם התת-מודע, ריפוי רוחני.                                                                    מאמנת אישית, חברת לשכת המאמנים


0525435511


 http://www.mysticis5r.info/


www.jerusalemdate.com


אימון הינו מקצוע שייעודו השגת שינוי בר-קיימא המוביל למימוש עצמי מיטבי ולהישגים  יוצאי דופן בחייו של המתאמן בהתאם לשאיפותיו ורצונותיו. תהליך האימון מושתת על  מערכת יחסים מתמשכת המאפשרת למתאמן להגדיר את חזונו,ייעודו וערכיו בכל תחום בחייו, לתרגם אותם ליעדים מוגדרים, לבנות תכנית פעולה יישומית להגשמתם  ולהוציאה לפועל.  באמצעות דיאלוג מעצים, כאשר המאמן רואה במתאמן כמומחה בחייו ומאמין כי כל אדם ניחן ביצירתיות, בתושייה והינו ישות שלמה, ממקד ומבהיר המתאמן את רצונותיו, מגדיל את המודעות והגילוי העצמי שלו, משפר את יכולותיו, מחולל מרחב פעולה חדש חופשי מאמונות ותפיסות מקבעות ובוחר את פתרונותיו הוא בדרכו היצירתית. " "אימון "? קשר  מקצועי המשלב מודלים וכלים מ-8 תחומים: ספורט, פילוסופיה,  פסיכולוגיה, אוריינות, סוציולוגיה, ניהול, כלכלה ושיווק, ובו מוגדר חזונו וייעודו של המתאמן, מוגדרים ערכיו האישיים, ונבנית תכנית פעולה יישומית למימושם. מטרתו  העיקרית של האימון היא ליצור בחייו של המתאמן שינוי בר קיימא המוביל למימוש עצמי מיטבי ולהישגים יוצאי דופן בחייו, במסלולי הקריירה ובמסגרות השונות בהן הוא פועל.    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב