דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות נטולת בגידה 

מאת    [ 20/03/2010 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 3370 פעמים ]

זוגיות נטולת בגידות

 

 השבוע התפרסמה כתבה בעיתון הארץ. כותרת הכתבה הייתה שונה מהמקובל : "בגידה טובה לזוגיות".כך קבעה אסתר פוגל יועצת זוגיות מהטובות בעולם.אסתר פרל היא המחברת של הספר "אינטליגנציה ארוטית" אשר הפך לרב מכר בכל רחבי העולם.בספר הזה יצאה המחברת כנגד הפמיניזם והשיווין בין המינים כגורם מדכא תשוקה, חיזור והתלהבות מינית.

 השבוע שהתה, כך לדברי העיתון ,גבר פרל בארץ והנחתה סדנא על בגידות של בני זוג בפני למעלה מאלף פסיכולוגים,עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים ומטפלי זוגיות.עיקר דבריה היו בהתייחסות לבגידה כאל דבר שאינו בהכרח שלילי.לדעתה,"לפעמים יוצאים מהרומן (שאינו בין בני הזוג הנשואים זה לזה)דברים טובים שיכולים לשפר את הזוגיות...בהרבה מקרים זה יכול להיות הדבר הכי טוב שיכול לקרות לזוג" (הארץ ,19/3/2010, עמוד 12).

 איני מסכים לדעה הזו.כאדם שמאז גירושיו היה בשלוש מערכות יחסים ארוכות טווח מלבד האחרונה,אני יודע היום שהנזק כתוצאה מבגידה הוא הרסני בכמה רמות.הוא הרסני כיוון שהוא שומט את הקרקע מהאמון והאמינות שבין בני הזוג.הבוגד(ולדאבוני ,הייתי בוגד עד למערכת הזוגית הנוכחית שלי) מצוי במערכת הולכת ומתפתלת של שקרים,הסתרות, טיפוח מצג שקרי בפני בת הזוג שלו והנורא מהכול ניסיונות התחמקות מבת הזוג כדי למצוא את אותו זמן שאול של "מים גנובים ימתקו".

 הבוגד מוצא את כול הדרכים לשכלל את דרכי הבגידה שלו ומגדיש לכך אנרגיה רבה.מפתיחת תיבות דואר אלקטרוני עלומות שם, המשך בטלפונים סלולאריים נוספים, עבור דרך שקרים קטנים וגדולים על ישיבות בערב שנהגו במוחו הקודח ועוד דרכים רבות ומגוונות.

 הקשר האינטימי עם אישה אחרת שאינה בת זוגך הוא מלכתחילה מתכון בדוק לכישלון המערכת הזוגית. המחשבה שאת/ה חשים רגש נוסף לאדם אחר פוגעת בזוגיות.  הידיעה שאתה חולק עם אחרת קשר אינטימי ,גופני ,רגשי וחברותי אינה יכולה לאפשר זוגיות במקביל וגורמת לבוגד לחיות בשקר ולנבגדת לחיות במציאות שאינה קיימת.הפגיעה היא בלתי אפשרית לכימות והבנה.זו פגיעה במערכת האמון הבסיסי שבין בני הזוג.זו פגיעה בהסכם הבסיסי והבלתי כתוב שבין בני הזוג.הייתי שם, אני יודע זאת.

 שומע ,לעתים, שיחות של גברים.גם שיחות של נשים על בגידה ונאמנות, על אינטימיות ומשיכה, על חברות וקשר אחר.שומע ואיני מתערב.יודע היום,שמבחינתי זה מצב שלא יהיה.מצב שלא יקרה.הזוגיות, כיום מבחינתי היא כוללנית לחלוטין.היא כוללת את החברה הטובה ביותר שלי (משני המינים) ,את כוללת את השותפות, האהבה, המשיכה , החיבה,הקשר האינטימי רק עם אישה אחת.רק עם בת הזוג שלי.

 רק קשר מעין זה, של הכול ,אבל הכול ביחד הוא הדבר הנכון.רק שם אתה מגיע לשיא הפתיחות שלך, לשיא השיתוף, לשיאו של ביטחון מלא בה ובך.לשיתוף של שמחות אבל בעיקר לשיתוף של פחדים וחששות ,לחשיפת  ה ego וגם הid  שלך.לשיחות קטנות של אמצע הלילה ובוקר מוקדם.לקימה עם חיוך וזמר בלב.

 יש הקוראים לזה אהבה.יש הקוראים לזה זוגיות אמיתית .יש הקוראים לזה בשמות שונים.

 אני קורא לזה אושר. אני חי אותו ומודה לאלוהים על כך.

 ד"ר אבי זלבה

 

ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני http://www.articles.co.il/author/4136" target="_blank">http://www.articles.co.il/images/icons/1blue.gif" />




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב