דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אונס בתל אביב 

מאת    [ 07/03/2010 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 5443 פעמים ]

אונס בתל אביב

 לקרוא ולא להאמין.לצפות בתמונות הקשות.לקרוא את חלק מהעדויות.להבין ולהפנים שהאונס היה כאן.בישראל.בתל אביב.להבין שהיו מקרי אונס כה רבים לאורך תקופה כה ארוכה.להבין ולהפנים עד כמה אנו במצב קשה.

  בסוף השבוע,בתזמון מדויק ולעניות דעתי מאוד לא מקרי קראנו במוספים השונים את התייחסותו של אחד מהחשודים באונס המזוויע הזה.בין השורות ניסו לצייר לנו את דמותו של ילד מבולבל,חסר אישיות שאינו מודע לחומרת המעשים. לא התייחסו שם לפגיעה הנוראית באותה ילדה/נערה אומללה שכל חטאה היה אהבתה לאותו א' עלום שם.זה יהיה, גם מאבק על דעת הקהל.אסור לעולם לשכוח את הנאנסת.היא תשאר עם זה לכל ימי חייה.תמיד.היא ומשפחתה.

 כמובן שנדרשת חובת הזהירות.הכול הוא במסגרת של לכאורה.המשטרה חוקרת וחוקרת היטב את המקרה.מתחילת חשיפתה והבאתה לידיעת משטרת צפון תל אביב.שם, בתחנת המשטרה המקומית החליטו בתבונה רבה שבשל מורכבות וחומרת החשדות יש להעביר את החקירה ליחידה המרכזית של מחוז תל אביב.

 החקירה,העיקוב,האמצעים הטכניים, החריצות ונחישות החוקרים הביאה לכדי פענוח ומעצר החשודים במקרה האונס הברוטאלי והנוראי הזה.ארבעה עשר חשודים נעצרו עד כה ואיני יודע או בטוח שזה יהיה המספר הסופי.

 היכן טעינו? חלפו שנים רבות מאז ה"אונס בשומרת" ולא למדנו.לא הפקנו לקחים.לא הצלחנו להבין את חומרת הכאוס בחברה המודרנית. כאשר ילדים נחשפים באינטרנט, בסרטים,במצלמות הסלולאריות שלהם לדברים מזוויעים בל נלין על עצמינו. אנו חברה חשופה, חברה שבה איבדנו את הסמכות ההורית, סמכות המורים.חברה שבה ילד בן עשר איבד את תום הנעורים וחושב שהוא איש גדול. חברה שמשילה את ערכי המוסר הראשוניים והבסיסיים של כבוד האדם ושלמות גופו.

 כל מה שכתבתי עד עתה אינו בא להוריד מחומרת המעשה ומהאחריות האישית של כל ילד/נער שלקח חלק באונס.כל מי שיימצא אשם יושת עליו גזר הדין.אין ולא יכולה להיות הגדרה של בן טובים.זה אינו חשוב או נכון.כל מי שיימצא אשם על ידי בית המשפט אינו יכול, לעולם, להסתופף תחת הגדרת בן טובים , נורמטיבי, ילד טוב ועוד קלישאות מעין אלו.

 הפגיעה באותה ילדה /נערה היא בלתי נסלחת.עוצמתה בלתי נתפסת.זה מצב שילווה אותה כל חייה.איני חושב שאני מסוגל להעריך את עוצמת הכאב נוראי שלה או את סלידתי ממבצעי האונס הממושך הזה.

 אנחנו כהורים צריכים לעצור לרגע.להתבונן סביבנו.להגדיר שוב ושוב את הגבולות של המותר והאסור לנו ולהם. להחזיר לנו את הסמכות שאבדה.

למענם.

 ד"ר אבי זלבה

ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני http://www.articles.co.il/author/4136" target="_blank">http://www.articles.co.il/images/icons/1blue.gif" />




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב