דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברים הקטנים לזוגיות ענקית 

מאת    [ 04/01/2010 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 2894 פעמים ]

                                                 

 

הדברים הקטנים לזוגיות ענקית

 חוויתי את שנת 2009 בזוגית מדהימה."זו אהבה מיוחדת" אמר לנו חבר טוב."זכית" אמרה חברה טובה."אבא,השתנת ואני שמחה על כך" אמרה מיכל בתי הבכורה."טוב שמצאת את אהבת חייך" אמרה גרושתי.אלו רק חלק קטן מדברי חברים ומשפחה בשנה האחרונה.שנת האוצר שלי(שנת האוצר- תרגום השם סימה מארמית) כפי שאני נוהג לקרוא לה.זו הייתה זוגיות שהחלה מינואר 2009 .מנסה להבין מדוע הצלחנו כל כך.

אי אפשר לומר וזה בלשון המעטה שהייתי בן זוג טוב בעברי.עברתי הרבה מערכות יחסים ללא מחויבות אמיתית מצידי.רק בשנת 2008 עברתי שינוי תודעתי ומחשבתי שהוביל אותי למערכת זוגית מעולה. חושב שיכול, עתה בראיה רטרוספקטיבית להציג מספר כללים/מושגים ויסודות לקשר זוגי נכון:

 מוכנות-הגענו לקשר הזה מוכנים לזוגיות חיים.גם סימה וגם אני,חווינו בעברנו זוגיות שונה.עתה, הגענו עם נכונות בסיסית ליצור קשר לחיים.לא קשר זמני, לא קשר ארעי,לא קשר מזדמן.נכונים ומוכנים לקשר של תקופת חיים.מוכנות הכוללת את כל בני המשפחה שלה ושלי.מוכנות לקחת התחייבויות ללא פקפוק.מחויבות והבטחה שלנו בצידה.

אהבה- היא החשובה ביותר , היא כה אישית וכה ברורה בהגדרות ובסיבות לה שאין טעם להרחיב את הדבור עליה.(בפשטות- אהבה קיימה או שאינה נמצאת.)כמובן שאנו אוהבים.אהבתי אליה הולכת ומתעצמת מידי יום.כך גם אהבתה אלי.זה הבסיס לחיי הזוגיות.

הבדלים כלכליים- כל אחד ואחת מגיע לקשר עם בסיס כלכלי שונה.ההחלטה לזוגיות חיים מבטלת את ההבדלים הללו.אין זה חשוב למי יש יותר או פחות.אין זה חשוב מי תורם יותר כסף לקשר.חשובה ההחלטה הכלכלית המשותפת והמשתפת.תמיד כדאי ורצוי לערוך הסכם ממון. ההסכם הזה, פרטני ככל שיהיה ,לא יצליח  לכסות על פערים כלכליים ועל אופי ואופן חלוקת המשאבים בחיי היום יום.שם נמצאת הזוגיות הטהורה והויתור ההדדי.שם המבחן לרצינות הכוונות,למימוש החיים הזוגיים.

אמינות-המסד לכל מערכת זוגית. בטח בבת הזוג כפי שאתה בוטח בעצמך.כפי שקורה בינינו.סימה תיתן הכול כדי להגן עלי וכך גם אני לגביה.אין פלירטים,אין בגידות, אין הסתרות ואין משחקי מחבואים למיניהם.הכול פתוח, הכול גלוי.אין מכשירים סלולאריים נוספים, אין תיבות דואר אלקטרוניות עלומות שם,אין אהבה ישנה ואין קשר לא מחייב עם אחרות, אין גלישה לאתרי הכרויות ואין מפגשים חברתיים שעליהם זוגתך אינה יודעת. יש פתיחות, לעיתים גלויה עד כאב וחשיפה עצמית מרבית.מותר, רצוי חשוב ומהותי להתלבט עם בת הזוג על חששות ופחדים,על פנטזיות מיוחדות,על תוכניות עתידיות בעבודה,בחיים ובתחביבים.

עתיד משותף-אינך לבד.אתה עם אישה לחיים משותפים.כך צריך להראות העתיד שאינו רק שלך.זהו עתיד משותף.צריך ללמוד שוב לחשוב בשניים, לקבל החלטות בשניים,להתייעץ,להקשיב,לקבל את דעתה  גם אם היא שונה משלך.כך אנו נוהגים בשנה הזו.מקבלים החלטות כלכליות יחדיו, קונים דירה משותפת ביחד.נשפץ ונרהט אותה ביחד.(מודה שבעניין זה היא תהיה המחליטה הסופית בגלל יכולתה הטובה משלי לעצב,לרהט,להשקיע יופי ותכנון בביתנו החדש.)העתיד כולל את הילדים שלה והילדים שלי. את גרושתי ואת הגרוש שלה.כולל החלטות הקובעות את מסלול החיים העתידי שלהם.לעתים  אנו משתפים את הילדים ומקשיבים להם.זה  גם חשוב להם וזה נכון.

הנמכת האגו-לכולנו יש אגו מפותח.כולנו סבורים שאנו מדהימים ונפלאים והטובים.זה תפקידו של האגו וטוב שכך.בזוגיות קבל את האגו של האישה שאיתך.היא חשובה,היא נבונה, היא אהובתך.לומד לאט אך בטוח לקבל את דעתה, להקשיב לה.לחבק כשהיא מבקשת.לומד ואין זה קל ,לבקש ממנה עזרה ולדעת שהיא תמיד שם עבורי.לומד להיחשף לפניה.לומד שאיני צריך ל"שחק" את הגיבור/היודע/החזק.מרשה לעצמי להיות חלש איתה.(אולי,לא  למרבה ההפתעה זה הסימן המובהק ביותר לזוגיות ענקית).

שותפות/אמון/חברים משותפים/מרחב מחייה/נדיבות/אמונה משותפת וערכים דומים-כול אלו ועוד רבים אחרים הם תוצר של אותם מרכיבים שמניתי.אין זוגיות מושלמת.אין אנשים מושלמים.אין עולם מושלם.יש גבר וישנה אישה,אם שניהם אוהבים ורוצים הרי שיש לנו זוגיות כמעט מושלמת. זוגיות היא לקום בבוקר מוקדם עם חיוך כי אתה רואה מי לצידך במיטה.זה לחשוב עליה במהלך היום ולחוש נזקק ומוגן,נחשק ורצוי,אהוב ואוהב.זה לחפש את קרבתה בכל דרך אפשרית.זה להתקשר ולקבל שיחות כאשר אתם לא יחדיו.זוגיות ענקית באה לידי ביטוי באותם רגעים קטנים של אושר צרוף שאין לו שום מתחרה.זה האושר מרחיב הלב .זה האושר שבו אתה מסתכל בעיניה (במקרה שלי , לסימתי עיניים כחולות מדהימות) ופשוט צולל לתוך גופה ונשמתה ברוחך.נדמה לי שאנו מתקרבים לכך לאותה שלמות נכספת ,במודעות לכשלים שלנו,לטעויות הרבות ולמהמורות  הרבות הנכונות לנו בדרך הזוגיות והיחד שבחרנו בה.

"אין דבר העומד בפני הרצון" אמרו חז"ל ואולי גם התכוונו לזוגיות  הזו, האחרת.

 ד"ר אבי זלבה

ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני http://www.articles.co.il/author/4136" target="_blank">http://www.articles.co.il/images/icons/1blue.gif" />




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב