דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליגת העל בכדורגל 

מאת    [ 03/01/2010 ]

מילים במאמר: 657   [ נצפה 4304 פעמים ]

                                     ליגת העל בכדורגל

רבות נכתב ודובר על ליגת העל בכדורגל.רבות נכתב ונאמר על הכדורגל הישראלי, נבחרת ישראל בכדורגל,ההתאחדות הישראלית לכדורגל, השופטים, השחקנים והקהל המועט המגיע למשחקי הכדורגל בליגות השונות בישראל.

 רובם של הדברים הם שליליים.אין בכוונתי לכתוב על סוגיית הכדורגל הישראלי מאחר ואיני מבין בתחום הזה.ברצוני להתייחס מנקודת מבטו של צופה ואהד על הרכב ליגת העל ועל מספר הקבוצות המשחקות בה.שש עשרה קבוצות למען הדיוק.

 השנה הזו הפכתי להיות אוהב קבוצת הפועל פתח תקוה.כן, רק עתה ובשל סיבה פרוזאית שאין בכוונתי להיכנס אליה.הייתי  יחד עם סימתי/בנה יאיר בכל משחקי הבית של הקבוצה ובמשחק החוץ שבו ספגה הפועל פתח תקוה שבעה שערים מהפועל תל אביב.(לפחות הובקע שער אחד לרשתה של הפועל תל אביב).

 אני צופה בהכנות לקראת המשחק.מסתכל על הקהל.רובו של הקהל הוא צעיר.רוב האוהדים הם בני נוער או בגיל השרות הצבאי.חלק קטן מהאוהדים הם אנשים מבוגרים למדי.אותו קהל נאמן המלווה את הקבוצה שנים ארוכות.

 רואה את השמחה של האוהדים לפני המשחק, את התקווה, את הצפייה הדרוכה.שומע את שירי העידוד את הלבוש למשק- צעיפים, חולצות כחולות. גם השוטרים בפתח תקוה אדיבים ומסבירי פנים לקהל.זהו קהל שבא ליהנות, זה קהל של אנשים הבאים לאירוע תרבותי.כן, זו תרבות כמו כל סוג אחר.לצפות ולעודד את קבוצת הכדורגל שלך עדיף מצפייה ברט או הצגה. כאן אתה גם השחקן. יש הקוראים לקהל "השחקן ה-12" ולדעתי בצדק רב.

 ההיבט החינוכי הוא משמעותי.אותו קהל צופים יקרא את עיתון הספורט למחרת.יגלוש לאתרי ספורט, אוהד דבר נכון ולא תרבות קלוקלת.חלקם מקימים פורומים הדנים בנושאי קבוצת הכדורגל ולא דברים שליליים.חלקם מתכונן כבר עתה ביום ראשון למשחק הבא בשבת..אלו אנשים הלומדים להעריך את חשיבות הספורט.את חשיבות ההצלחה.את חשיבות הניצחון.אלו בני נוער המסוגלים להגיע ל high  מושלם רק מגול לרשת היריבה.איני בטוח אך מעניין יהיה לערוך מחקר בנושא.לעניות דעתי, בני נוער  אוהדי קבוצה ישתמשו פחות בסמים מנוער משועמם וחסר מטרות או ריגושי אהדה לקבוצת ספורט אהודה.

 בכל קבוצות הכדורגל , להוציא את בית"ר ירושלים  יש שילוב שחקנים: נוצרים, מוסלמים מחו"ל, ערבים מקומיים ויהודים.כאן השחקן נמדד על סמך תרומתו לקבוצה ולא על סמך דתו או מוצאו.הלוואי וזה היה בכל מישורי החברה הישראלית.פגשתי אמש את אוהדי נצרת. הם היו אדיבים, נעימים ושוחרי שלום.כך צריך להיות.כך קורה.

ליגת העל בכדורגל הישראלי בהחלט חיובית ובהחלט חשובה.

ד"ר אבי זלבה

 

ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני http://www.articles.co.il/author/4136" target="_blank">http://www.articles.co.il/images/icons/1blue.gif" />




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב