דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון הריון 

מאת    [ 21/12/2009 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 4113 פעמים ]

 

מה עוד אפשר לומר על הריון ולידה שלא נאמר כבר קודם. אם כן, אפשר לעשות קצת סדר בדברים ולחלק את התקופה למספר "שלבים". השלב הראשוני ביותר הוא שלב תכנון ההריון, ובו נדון במאמר זה. השלבים הבאים: הריון, הכנה ללידה, לידה, וגידול תינוקות, כל אלו יידונו במאמרי ההמשך.

אם כן, מהו תכנון הריון? זוהי התקופה המתחילה למעשה מהרגע בו קיבלנו את ההחלטה שאנו רוצים להכנס להריון ועד הריון בפועל. "אנו" פירושו שני בני הזוג, הגבר והאישה. מרגע קבלת ההחלטה ועד רגע הכניסה להריון או ההתעברות לעתים לוקח קצת זמן, או יש שיאמרו הרבה זמן.

בתחילה ניוועץ ברופא, אשר ידריך אותנו להפסיק להשתמש באמצעי מניעה ובפרט גלולות, לקחת תוספי מזון מסויימים שיפחיתו סיכונים אצל האמא ואצל העובר שבריחמה. כמו כן, ודאי נקבל הדרכה מפורטת על מה אסור ומה מותר בזמן הריון ובתקופה שלפני ההריון. בפרט, זה הזמן להתחיל לאכול בריא, לפי תפריט הריון מסודר ומאוזן המכיל את כל אבות המזון, ויטמינים ומינרלים וסיבים תזונתיים. אם אנו מעשנים, כמובן שמומלץ ביותר להפסיק לעשן, שכן זהו נזק לעובר לטווח הארוך. יתכן ונונחה לעבור סידרת בדיקות לוודא את מצבנו הבריאותי והגופני.

אחרי שקיבלנו את כל ההנחיות, קראנו קצת בכל מיני פורטלים ברשת ושאלנו את השכנה ואת הדודה מה ואיך ולמה, עכשיו מחכה לנו תקופה לא קלה של נסיונות כניסה להריון. לעתים, נגלה שלמרות התאמה גנטית בינינו הזוג, ולמרות שאין לנו בעיות פוריות, כפי שאמר הגניקולוג שלי והאורולוג שלו, עדין זה לא כזה פשוט להכנס להריון.

במידה וזהו הילד הראשון המתוכנן, סביר שלא כל כך ישנה לנו אם יהיה זה בן או בת. אך אם כבר יש לנו היסטוריה בהבאת בנים לעולם, סביר שנרצה הפעם בת ולהיפך. גם לכך, מסתבר, יש "מתכון" שלפיו ניתן "לבשל" ילד או ילדה. הכל מתחיל בזמני קיום היחסים, כמות קיום היחסים, תפריט ההריון ואפילו התנוחה. אך על כך נדון בכתבה נפרדת. מתכונים אלו מסתבר שמעלים את הסיכוי בבחירת מין הילוד באחוזים רבים והוכחו מדעית כיעילים.

אז מנסים שוב ושוב להכנס להריון. מחכים כבר לצבע שישתנה בבדיקת ההריון הבייתית ולרופא שיאשר שאנו אכן בהריון. מחשבים את מועד הביוץ, מנסים ככה ומנסים אחרת. אם התמזל מזלנו, בתוך שנה נכנס להריון ונתחיל לספור את שבועות ההריון, משבוע הריון 1 ועד שבוע הריון 40. אם לא הצלחנו להתעבר, בתוך שנה נחזור אל הרופא לבדיקה אישית מקיפה והנחיות נוספות. יתכן שנאלץ לשנות הרגלים, יתכן שנשנה תפריט תזונה או פעילות זו או אחרת, וגם סביר להניח שיחלו בדיקות מקיפות שיכניסו אותנו קצת לחששות ומתחים.

בסופו של דבר, הצלחנו ואנו בהריון. עכשיו נותר למלא אחר ההנחיות, לשמור על הבריאות ואחרי ששיננו היטב מה אסור ומה מותר בזמן הריון, כל שנותר הוא להתאזר בסבלנות 40 שבועות הריון, לעבור את הבדיקות המתאימות בזמנים המתאימים, והוא יגיע: תינוק חדש שיצטרף למשפחה.

קרוסלה - פורטל הריון, לידה, תינוקות. בפורטל כל מה שחשוב לדעת בנושאי תכנון הריון, הכנה ללידה, לידה וגידול תינוקות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב