דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הריון ולידה - ברית מילה 

מאת    [ 13/12/2009 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3811 פעמים ]

להורים יהודים אשר הביאו בן חדש לעולם, יש עוד דבר אחד לדאוג לו ולחשוב עליו, מעבר לסידורים ההכרחיים הכרוכים בהבאת תינוק חדש לעולם וזהו טקס הברית מילה. על פי היהדות ברית מילה היא מצווה שבה ביום השמיני לחייו של בן זכר חותכים את העורלה מהפין והיא מסמלת את הברית שנערכה בין אברהם אבינו שהיה הנימול הראשון לבין לאלוהים. את הברית חייבים לערוך ביום השמיני, גם אם הוא חל ביום חג, שבת וכדומה.

ישנם מקרים מסוימים בהם טקס ברית מילה יבוצע ביום התשיעי: בדרך כלל אם התינוק נולד בניתוח קיסרי, תינוק שנולד בנסיבות רפואיות לא רגילות וגם תינוק שנולד בין שישי לשבת ואז מועד לידתו אינו ברור. כיום נהוג לבצע את טקס ברית המילה באירוע חגיגי אליו מזמינים בני משפחה וחברים. את חגיגת הברית אפשר לערוך באולם אירועים, בבית כנסת או לערוך אירוע פרטי יותר בבית. כיום ניתן לבחור האם מעוניינים במוהל או ברופא מוסמך, שיבצע את המילה ואת החיתוך עצמו.

חיתוך המילה על פי היהדות אינו מספיק וטקס המילה צריך לכלול גם תפילות והקזת טיפת דם מאיבר המין של התינוק. גם ברחבי העולם המנהג ברית מילה הפך נפוץ בקרב לא יהודים, שכן מאמינים כי לברית המילה ישנן סגולות רפואיות כמו מניעת סרטן או הקטנת הסיכוי לדלקות. לטקס עצמו ישנה רשימת דברים שצריך להביא כמו טיטולי בד, כמה חיתולים, שמן תינוקות, טליתות, יין קידוש ועוד. מומלץ להתייעץ עם מוהל או עורך הטקס שיכין להורים רשימה מסודרת.

חשוב לדאוג להאכיל את התינוק כשעה לפני הטקס, כך שלא יהיה רעב ולדאוג למרוח משחה מאלחשת על איבר המין של התינוק טרם הברית, על מנת לצמצם עד כמה שניתן את הכאב. משחה כזו ניתן להשיג בכל בית מרקחת ללא מרשם רופא. רצוי להלביש את התינוק במכנסיים וחולצה ולא באוברול וכמו כן לדאוג לבגדים להחלפה על כל מקרה בו הבגדים יוכתמו. על פי המסורת על ההורים לבחור את שם התינוק לפני הטקס ולהכריז עליו במהלכו וכמו כן לבחור סנדק אשר יחזיק את התינוק לפני ואחר הברית.

לאחר ביצוע הברית ניתן לצפות לשינויים קלים בצבע הפין בקצה, אך זה נורמאלי לחלוטין ובדרך כלל עובר תוך כמה ימים. ייתכן גם ותיווצר מעט נפיחות ויהיו מעט הפרשות מאזור החיתוך. גם זה נורמאלי לחלוטין ובדרך כלל עובר תוך כמה ימים. אחוז הסיבוכים בברית מילה בדרך כלל נמוך והתופעות הנפוצות הן בדרך כלל דימום או זיהום שהטיפול בהם קל יחסית. במקרים מסוימים מסירים רק חלק קטן מן העורלה ואז מבקשים לחזור שוב על התהליך, בשביל לתקן את הבעיה קוסמטית ואז מסירים את כל העורלה, בדרך כלל כחודש לאחר הברית הראשונה.

חשוב להבין כי ביצוע או אי ביצוע ברית מילה והדרך שבה בוחרים לערוך את הטקס, היא בחירה חופשית של ההורים והמשפחה. כדאי ללמוד קצת את האפשרויות העומדות בפניכם עוד בתקופת הריון, כך שתוכלו לעשות את הסידורים הנדרשים לכל דרך בה תבחרו.

קרוסלה - פורטל הריון, לידה, תינוקות. הכל על דולה, הכנה ללידה, דם טבורי, ברית מילה, צילום הריון וכל מה שרלוונטי לתחום הריון ולידה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב