דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתרים חובקי עולם-העולם הוירטואלי חובק אותנו 

מאת    [ 16/10/2006 ]

מילים במאמר: 596   [ נצפה 5722 פעמים ]

אתרים חובקי עולם- העולם הוירטואלי חובק אותנו.


האינטרנט- "מעגל המידע" הגלובאלי במלוא מובן המונח.

מאת: צבי גיל.המאמר מתפרסם באתר המחבר "זרקור". www.notes.co.il/zvi

אני נמנה עם "מגלי אמריקה" בכל הקשור לאינטרנט בכלל ולעולם הוירטואלי בפרט.ומכיוון שאני יוצא מתוך הנחה שישנם עוד כמוני,אני רואה עצמי מחויב להעביר את המידע שרכשתי בכיתה א' של מערכת אדירה זאת.זה מתחיל ב-www. הידוע אשר בלעדיו העולם הוירטואלי סגור בפניך, בחזקת האבן לפתחה של המערה הקסומה שדורש את הצופן "פתחי ססאמי". ובכן, שלושת ה- www הם ראשי התיבות של world.wide.websites ובעברית פשוטה:אתרים חובקי עולם.מכאן הסקרנות הוליכה אותי לפענוח המילה blog שאף היא הפכה לשם דבר ובניגוד למוליך- המדיה,מדובר בתכנים.מה גם שאני "בלוגר".ובכן בלוג הוא לא ראשי תיבות.ה- b היא המילה האחרונה של web אותה רשת- קורים שעוטפת תבל ומלואו ואילו log הוא בול עץ אשר בימי השיט הקדמונים השתמשו בו באמצעות חבל ומוט לצורך מדידות מרחקים וזרמים בימים . לימים,היומנים של רבי החובלים באו במקום בולי העץ. והבלוק שבו רושם הקפטן את יומנו נקרא log והרי לכם את ה- blog .אל העולם הווירטואלי הוליכו אותי,הדרדק, שני רבי אלופים של בית "קונספציה" אשר במסגרתה מועברים ה"בלוגים" של "רשימות"- אורי ברוכין הפנומנאלי וירדן לוינסקי מן הטובים שבענף בארץ.

קשה לתאר היום את השפע הבלתי נדלה המצוי ברשת קולוסאלית זאת .קשה לחשוב מה היינו עושים כיום בלעדיה.וודאי מסתדרים כפי שהסתדרנו פעם ללא טלפונים או טלוויזיה.אך זה היה עולם אחר.ניקח לדוגמה רק אלמנט זעיר אחד מתוך המאגר האדיר הזה.את "מעגל המידע"- ביוונית : "אנציקלופדיה".כמה צריך לטרוח כדי לשלוף את הכרך הנכון,לעלעל בדף הנכון ולמצוא את המונח המתאים ולסחוב את המשקל הזה אל המחשב או להעתיק קטע רלוונטי. זאת בשעה שיש לנו למשל ה- wikipedia אנציקלופדיה וירטואלית ראויה למדי.ויש כמובן עוד "פדיות".האנציקלופדיה הכתובה לא סיימה תפקידה .אך היא כמו ספר עתיק יומין,שאליו פונים בדחילו ורחימו, משל הוא לקוח מ"שם הוורד" של אומברטו אקו. לעומת זאת האינטרנט הוא אמצעי התקשורת האולטימטיבי. זאת לא רק מפני שהוא כול כך נפוץ,אלא מפני שהוא כול כך נגיש וכל כך רב סתרי.הוא "פורום" - שוק,שוק תקשורתי עולמי במלוא מובן המילה שבו הציבור הרחב נוטל חלק דומיננטי ברב שיח.בו הוא יכול להביע דעות,מחאה ספונטאנית,תמיכה באישים ובנושאים,מאבק בעוולות ובמעלליהם וכיוצא באלה. אין דומה לו, לא בתקשורת האלקטרונית ולא בתקשורת הכתובה.הוא חוצה גבולות ומשטרים.

גיא אלדן ממקימי אתר אנציקלופדי הפנה תשומת לבי לאתר חדש , הנקרא http://www.wiki.co.il. .להלן תאור של האתר ופרוט יתרונותיו כפי שגיא מתאר אותם.

כמעט אין אדם שאינו מכיר את " ויקיפדיה" - האנציקלופדיה החופשית באינטרנט. עולם שלם של מושגים וערכים שנבנה ע"י גולשים ולמען הגולשים על ידי תוכנת ויקי. האתר www.wiki.co.il מאפשר למשתמש הפשוט מילד ועד מבוגר, ליצור ויקי בו עולם חדש, בדיוק כמו האנציקלופדיה, בנושא שמעניין אותו. וכמובן, בחינם.

ויקי היא טכנולוגיה שמאפשרת לבנות אתר מידע שיתופי באינטרנט, באופן פשוט כשהתוכן נכתב ונערך על ידי כלל הגולשים. לכל גולש יש אפשרות לערוך ולהרחיב את התוכן הקיים, כך שהמידע מתעדכן ומשתנה כל הזמן והיכולת לשנות אינה מרוכזת אצל משתמש מסוים. על מנת לפתוח ויקי יש לבצע הרשמה קצרה. בניית האתר נעשית באופן פשוט למדי, ולאחר כמה ניסיונות ניתן לראות שהתוצאות מרשימות: הדפים בנויים מטקסט, קישורים ואף תמונות שניתן להוסיף. נושא הוויקי יכול להיות בכל עניין ומכל תחום: תחביב, מאגר נתונים, אתר קהילתי כלשהו, התכתבות וכו'. באתר פועלים כבר כמה מיני אתרי ויקי: ויקי עפולה- מקור לחדשות ורכילות עפולאית, , ויקי קידום תחבורה ציבורית ועוד. למעשה האתר מממש את המגמה באינטרנט כיום - שיתוף מידע והעלאת תכנים על-ידי המשתמשים השונים. הוא נותן יד חופשית לכל גולש ליצור אתר ועולם שהוא יכול לחשוף בפני הכול, בפשטות, בצורה ידידותית ובחינם!

עד כאן המסר של גיא אלדן.עוד תרומה לקורים המסתעפים לאורכו, לרוחבו ולעומקו של כדור הארץ שלנו.עלי להוסיף, כמתבקש ,שבמקרה זה אני המדיה שמעביר את המסר ואינו אחראי לתכנים או לתצורות השונות של "היפרמארקט וירטואלי" זה.את אלה ישפטו המשתמשים.
צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב