דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצח סידרתי מול אוהב סידרתי 

מאת    [ 23/10/2009 ]

מילים במאמר: 679   [ נצפה 2822 פעמים ]

אוהב סידרתי
קל לזהות רוצח סידרתי.הגופות הנשארות לאחר הרצח.סגנון הפעולה הדומה.נקודות הדמיון בין הקורבנות,האזורים בהם מתרחשים מקרי הרצח.כל אלו ועוד מאפיינים רבים מסייעים לנו לזהות את העובדה שיש במדינה רוצח סידרתי.המפורסם בניהם הוא ללא ספק ג'ק המרטש אשר פעל בלונדון ולא נתפס,טד בנדי, סאם ברקוביץ,ג'פרי דאהמר ואחרים.
כל רווק/ה,גרוש/ה,אלמן/ה,נשוי/ה הוא בפוטנציאל אוהב סידרתי.עובדתית יש הרבה יותר גברים מנשים (כמו בקרב הרוצחים) שהם בחזקת אוהב סידרתי.לכן אתייחס במאמרי אל הגברים כאל הצד האוהב והפוגע.במאמר הזה אתייחס לאוכלוסיה מגיל שלושים ומעלה בהנחה שאותם אנשים חוו את חווית האהבה, הם בוגרים מספיק, בעלי ניסיון מצטבר ואינם ילדותיים יתר על המידה.חלקם הגדול במצב כלכלי סביר ומעלה ממנו, רובם המכריע אחר שרות צבאי (חלקם הגדול, למרבה ההפתעה ,היו קצינים או בשרות קרבי ממושך).במלים אחרות: אדם נורמטיבי,מבוסס ובעל רקע נכון שקל להתאהב בו. זו הבעיה.
בקרב אוכלוסיית הפנויים מסתובבים להם "אוהבים סידרתים". לא ניתן, חלילה , להאשימם ברצח והם אינם משאירים גופות אחריהם.אך, הם רוצחי לבבות ומשאירים אחריהם שובל ארוך של נשים שבורות לב.
כמו בקרב הרוצחים הסדרתיים קשה למצוא מאפיינים דומים בינהם.גם בין "הקורבנות" לא נמצא מאפיינים דומים.ייתכן ואם נתאמץ ,נוכל למצוא מאפייני אישיות דומים ומספר סימנים העשויים לסייע בידנו לאתר אותם לפני שהם גורמים את הנזק הכה קשה לתיקון לאחר מכן.
המאמר הזה אינו מבוסס על מחקר מדעי.הוא מבוסס על שיחות רבות עם נשים וגברים, קריאת ספרות ענפה בנושא הזה,ידע אישי ובחינת מצבים משתנים. קשה לשרטט את פרופיל המתאהב הסידרתי.קשה לקבוע לגביו עובדות מוצקות.אך יש מספר מאפיינים היכולים להצביע על מובהקות מסוימת באיתורו של אדם מסוג זה.
זה יהיה אדם גרוש אשר יש לו ילדים בוגרים והוא מחפש את "אהבת חייו".מבחינתו הוא "שילם" את חובו לחברה ולציווי האלוהי של המשך הדור.אדם זה יחליט בין אם במודע ובין אם בתת מודע שהוא אינו רוצה "קשר רציני" היכול למנוע ממנו את הסיכוי לאתר את "האחת והיחידה" כפי שהוא חלם עליה,כפי שראה בסרטים כפי שהוא חושב שהיא קיימת. זה אדם שיתאהב מהר במושג האהבה, אך גם יתאכזב מהר מאפרוריות המציאות .
זה אדם שיקפיד על לבושו והתנהגותו בחברה.ינסה תמיד להרשים. להרשים את הסובבים אותו, להרשים את עצמו.בדרך כלל הוא יתהדר בכמה תארים אקדמאיים ,ינפנף ביכולתו הכספית.הוא יהיה אדם רהוט דבור או, לפחות יחשוב שהוא ניחן בתכונה הזו.זה אדם שידבר על עצמו וישמע אותך.לא יקשיב רק ישמע.זה אדם שיהיה קשור לחפץ או לכלי כתחליף לאהבה המתמדת שאינו יכול למצוא אותה. זה יכול להיות:תחביב רב רושם, כלי נגינה שבעזרתו הוא יראה את יכולותיו המוסיקליות. זה יכול להיות ובדרך כלל זה המצב כלי תחבורה מרשים : רכב אספנים, מכונית מפוארת,מטוס קל החונה לו בשדה תעופה בחו"ל, אופנוע אימתני, יאכטה העוגנת לה בנמל עלום שם.
זה אדם המובל על ידי האגו שלו ולא המוביל את האגו שלו.אין לו מקום לאישה אחרת. הוא יכול לדבר שעות על אהבה נשגבת, על חוקי האהבה,על דרכים לאהבה,כללים וחוקים שונים בזוגיות המתגבשת.הוא יתאהב באישה שאיתו בפגישה הראשונה או השנייה.הוא אוהב אותה כל עוד היא עונה על כלל החלומות והפנטזיות שלו.הוא תמיד ישאיר את האפשרות לאותה אהבה אמיתית וחמקמקה שאינה שם. להרגשתו,הוא לא יבגוד באישה שאיתו בכך שיקיים קשרים עם נשים אחרות.הוא לעולם לא יהיה מסופק.תמיד בהרגשה שאהבת חייו נמצאת מעבר לפינה והיא עלולה לחמוק ממנו.הוא יחפש אחריה ללא לאות ובהתמדה גם כשיהיה בקשר עם אישה אחרת אשר לה נשבע והצהיר אהבה.
בסופו של דבר זה אדם מסכן. אדם הנשבה במילותיו שלו.הוא משוכנע שהוא מתת האל לכל אישה ,הוא הגבר החושב, הרציני והמבין.הוא משוכנע שאם רק ימצא את "אהבת חייו" הוא יישאר איתה לנצח והם יחיו "באושר ובעושר כל ימי חייהם" כמו באותן אגדות עליהן הוא התחנך.לו רק יימצא את אותה אחת המיועדת לו.אחת שאינה קיימת למעשה.היא אינה קיימת ,אלא, כדמות קרטון.הוא חושב שהוא יודע איך היא אמורה להיראות.(בלונדינית תכולת עיניים ,אפשר לנחש).הוא יודע אילו תכונות טרומיות יש לה.הוא יכול גם לדעת מה הריח האהוב עליו שיש לה.הוא אינו מוכן למורכבותה, לאישיותה, לתכונותיה הרבות.הוא אינו מוכן לאהבת אמת עם אישה.הוא מוכן לאהבת "אמת" עם הפנטזיה שלו והדמיון שלו.
הוא, לעולם, לא יימצא אותה.בצוק העתים וברבות הימים ייחשפו התכונות הפחות "טובות" של האישה הנבחרת. האהבה תתפוגג לה.יחלו ריגושים חדשים, ציפיות חדשות, התחלות חדשות בחיפוש הבלתי נגמר אחר אותה אהבה בלתי מושגת ובלתי קיימת.
איני חושב שיש רבים כאלו וטוב שכך.אותם אוהבים סידרתים מצליחים להפוך את כל פרק הזוגיות השני לדבר רע וחבל על כך.
ד"ר אבי זלבה
ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב