דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חטיבת ביניים רשיש בעיר פתח תקוה 

מאת    [ 11/09/2009 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 5790 פעמים ]

חטיבת ביניים רשיש בפתח תקוה
מיה שטיין עלתה השנה לכיתה ח'. לכאורה, הליך פשוט שבו תלמידה ממשיכה במסלול הלימודים הקבוע שלה מכיתה א' ועד לגמר התיכון. מיה שטיין בתה של סימה שטיין עוברת מסלול שונה.כבר לפני כניסתה לכיתה ז' ביקשה מיה מאימה לעבור לחטיבת ביניים רגילה במקום בית הספר הדתי בו היא שהתה מאז כיתה א'." איני דתייה" היא אמרה, "איני יכולה לעמוד בלחץ שבו אני נמדדת לפי אורך החצאית שלי.נמדדת באם נסעתי בשבת ובאם לאו' היא הוסיפה.
סימה שטיין נענתה, כמובן לבקשתה של ביתה.מסתבר, שכמו כל דבר בחיים ולפי חוקי מרפי "היכן שאפשר לעשות דברים בקלות וברוגע יהיה מי שידאג לסבך אותם עד אין קץ". למרות הסיבוכים הלא פשוטים החלה מיה ללמוד השנה בחטיבת הביניים רשיש שבעיר פתח תקוה.
חששות לא קלים ליוו את הבת ואת האימא. איך תתאקלם ילדה עדינה שלמדה עד כה במוסדות דתיים בבית ספר חילוני?,חשיבה לכתות מעורבות, דגש גדול יותר על לימודים מעשיים ופחות על לימודי הדת.יציאה ממסגרת מוגנת של אולפנא לבנות שבה אין ,לכאורה, חשש ממתחים שונים.אולפנא שבה הבנות תחת מעטה קשוח ובלתי מתפשר של כללי מוסר, לבוש, דת ובקרה הנמשכת גם לתוך החיים הפרטיים בבית התלמידה.
היום הראשון ללימודים החל טוב.מנהלת בית הספר, שתי מחנכות הכיתה ( כן, יש שתי מחנכות לכיתה הזו) קיבלו בחמימות רבה את סימה ואת מיה.כבר ביום הראשון ישבה מיה ביחד עם תלמידה חדשה נוספת שאימה היא מורה באותה חטיבה.
לא היה לה קל בימים הראשונים.היו געגועים למסגרת הישנה והמוכרת שבאולפנא. היה "הלם תרבותי" ,הייתה יציאה מבועה לעולם האמיתי.
אמש הגענו לאסיפת הורים ראשונה. סימה ואני.התבוננתי במחנכות הכיתה ,שמענו את מנהלת החטיבה הצעירה והנמרצת. ראיתי את ההורים משתפי הפעולה( מסתבר שלכיתה זו נוספו שלושה תלמידים חדשים ), שמעתי את התוכניות הבית ספריות, את שיטת המעקב אחר הישגי התלמידים.ראיתי את ניקיון בית הספר, את ניקיון הכיתה, את תחזוקת השולחנות והכיסאות.ראיתי את האכפתיות הבלתי נגמרת של המחנכות.נרגעתי .אני חושב שיש לחטיבת הביניים רשיש בפתח תקוה במה להתגאות.
יש למיה תמיכה רבה מבית הספר, ארגנו פול הסעות שמונעים מבעדה את הצורך להיגרר באוטובוסים הלוך וחזור מבית הספר.היא קיבלה תמיכה וחיזוק משני אחיה הבוגרים : יאיר ואסף. גם אני וסימה עודדנו אותה.שילוב כל הדברים הללו ובעיקר הפתיחות בבית הספר מובילים לשביעות רצון הולכת וגדלה של מיה מהמסגרת הטובה שבה היא נמצאת.
איני אביה,אני בן זוגה של סימה. חשוב לי שהיא תצליח.
יודע שהיא תצליח.
ד"ר אבי זלבה
ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב