דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפעת החזירים- היבטים חברתיים 

מאת    [ 06/08/2009 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 2787 פעמים ]

שפעת החזירים-היבטים חברתיים
איני רופא.איני יכול לכתוב על שפעת החזירים מבחינה רפואית. יכול להבין את חומרת או אי חומרת המחלה מקריאת חומר רפואי.הטוב ביותר שמצאתי נמצא באתר קופת חולים כללית. יכול לשאול את זוגתי סימה שטיין שהיא אחות במחלקה לרפואה דחופה בבית חולים השרון.יכול גם להתרשם מהלחץ הגדול שיש בשבועות האחרונים במחלקה הזו.
מרשה לעצמי לצטט חלק מהכתוב באתר קופ"ח כללית:

ד"ר רן בליצר

שפעת החזירים אמנם קיבלה פרסום רב וזכתה לכותרות גדולות בעיתונים, אבל היא אינה מסוכנת כפי שמצטייר מהפרסומים. אמנם מדובר במגפה, אך היא לא בהכרח מסוכנת. נכון לשלישי באוגוסט 2009, נדבקו בנגיף 1,725 בני?אדם ברחבי הארץ.

שלושה ישראלים מתו מהמחלה. האם אין זאת עדות לסכנה?
חד?משמעית לא. השפעת הנוכחית אינה קשה משמעותית משפעת עונתית, המגיעה מדי חורף ושיעורי התמותה ממנה לא שונים משמעותית משפעות חורף רגילות. אין פירושו של דבר שהמחלה נטולת סיבוכים, אך גם השפעת העונתית גורמת מדי חורף לסיבוכים ואף לסיבוכים קשים, בעיקר בקרב אנשים שנמצאים בקבוצות הסיכון ובהם:

? חולים במחלות ריאה כרוניות.
? חולי אסתמה שאינה בשליטה מלאה.
? חולי אסתמה שבשליטה המקבלים טיפול מונע קבוע.
? ילדים שאצלם ידוע על אסתמה המוחמרת על?ידי מחלות נשימה נגיפיות.
? חולי לב במחלות לב משמעותיות כרוניות (לא כולל יתר לחץ דם).
? חולים שמערכת החיסון שלהם פגיעה, כמו חולי סרטן, איידס, נשאי HIV, אנשים המצויים לאחר השתלה, חולים המקבלים טיפול המדכא את מערכת החיסון, חולים המקבלים טיפול בסטרואידים.
? חולי סוכרת ומחלות מטבוליות כרוניות.
? חולי אפילפסיה.
? נשים בשליש השני והשלישי להריון.
? הסובלים מהשמנה קיצונית (BMI מעל 45).
? ילדים (עד גיל 19) המקבלים טיפול ממושך באספירין.

כפי שניתן להבחין מהכתוב (כפי שהוא מופיע באתר קופת חולים כללית) זו אינה שפעת מסוכנת משאר השפעות שעברו עלינו בשנים האחרונות. אני סבור שההילה שניתנה לשפעת הזו מקורה בטפול הכושל ההתחלתי של שלטונות מקסיקו במגיפה.אי יכולתם של שלטונות מקסיקו לבודד את התחלואה ולמצוא הגדרות נכונות למתרחש הכניסו את התקשורת העולמית לתזזית ולעודף פעילות.ההכרזות של ארגון הבריאות העולמי העידו יותר מכל על היותנו "כפר גלובלי קטן" והחדירו את החשש בכל רחבי העולם.כל מדינה טרחה למסור דיווח יומי על מספר החולים החדשים שנדבקו בנגיף.
עיתוי פרוץ המחלה באביב ולא בחורף שימש אף הוא קטליזאטור נוסף לפרסומה של המחלה ולדימוי המעין "סקסי" שלה.כל בית חולים ויסלחו לי הנהלות בתי החולים על הביקורת המרומזת, טרחו לדווח על כל חולה חדש בשפעת חזירים שהגיע לטפול.מותו של החולה הראשון מהמחלה בבית החולים יוספטל( אם הדיווח נכון) הוסיף אף הוא "שמן למדורה".
צורת ההידבקות הקלה של הנגיף באמצעות דרכי הנשימה החדירה מימד נוסף של פחד מיידי וגם נראות מרתקת :זה די מרתק להתקבל בשדה התעופה של מרמרמיס על ידי שוטר טורקי חובש מסכה לפה ולאף.זה נראה מעניין ומפחיד באותה מידה.חלק מאחיות המחלקה לרפואה דחופה חובשות אף הן את אותן מסכות מנתחים כך שהדימוי המצטייר הוא של דחיפות, מיידיות וסכנה ברורה ומוחשית.
לא קל להיות אדם מצונן בימים חמים אלו.הוא נחשד ,מיידית, כחולה בשפעת חזירים והאנשים מתרחקים ממנו.בנימוס ושלא בנימוס.חלק מאותם אנשים שכל חטאם היה שהם הצטננו מהמעבר בין המזגן לחום הכבד בחוץ ובחזרה העדיפו להישאר בביתם ולא לקבל מעין דחייה מהחברה.
סיפרה לי ידידה :"הייתה לי ישיבה חשובה במשרד ממשלתי .אני מעט מצוננת ומתעטשת.אף אחד לא התקרב אלי, שני הכיסאות משמאלי ומימני נותרו מיותמים.לאחר כרבע שעה מתחילת הישבה פנה אלי מנהל הישיבה וביקש בתקיפות רבה שאעזוב את הישיבה. הוא הסביר שהם יסתדרו בלעדי והציע באבירות רבה שאגיע לביתי ואשכב לנוח לבדי." הרמז הובן.
אני יודע שאנשים נמנעים בימים אלו להגיע למקומות הומי קהל.נמנעים מטיסות לחו"ל.בחלק מאתרי התיירות בעת שמאותר תייר זר חולה הוא נשלח מיידית לבידוד כפוי על ידי השלטונות המקומיים.רבים מגיעים לקופות החולים ולחדרי המיון עם תסמינים ראשוניים של חשש לשפעת.הפרוגנוזה שפורסמה לא מכבר ואשר מנבאת 700 מתים במחלה ומחסור של 4500 מיטות בבתי החולים אינה מוסיפה אף היא לשלווה.רמת החרדה המוכללת עולה וכך גם התנהגות האנשים.
הפתרון?-הסברה, הסברה, הסברה וחיזוק המערך הרפואי.
האם זה יקרה?- איני חושב.אבל בהחלט חומר טוב לוועדת חקירה הבאה.
ד"ר (Ph.D) אבי זלבה
ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב