דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנת תקשורת בדייטים 

מאת    [ 19/07/2009 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 4863 פעמים ]

במסגרת פעילותי ההתנדבותית אני פעיל בגוף שהקמנו ושמו "לפנויים ופנויות - התגלית" שנועד לסייע לפנויים ופנויות ליצירת זוגיות. במסגרת פעילותי ב"תגלית" אני מנחה סדנאות של פנויים ופנויות, מדי פעם אפרסם קצת הגיגים מסדנאות אלה.

את הסדנא האחרונה ייחדתי לעניין הדיבור והתקשורת בדייט.

שלושה שלבים בהוצאה מהכוח אל הפועל - מחשבה, דיבור ומעשה. כאשר אנו עוסקים בהכרויות, המחשבה הינה העניין הפנימי הראשוני, קרי השאלה האם בן/ת הזוג המיועד מצא חן בעיני ("מבחן המראה") ואני מוכן/ה לעבור לשלב ב' - שלב הדיבור. בשלב זה "חיים ומוות ביד הלשון" והכל תלוי בצורת הדיבור, התוכן, המימיקה וכו'. כך, גם אם בן הזוג המיועד עבר בהצלחה את מבחן המחשבה (המראה) הוא יכול להיכשל, ובגדול, במבחן הדיבור. ומאידך, גם עם "עבר בקושי" את מבחן המראה, הוא יכול לתקן את הרושם הראשוני במבחן הדיבור. מכאן חשיבותו הרבה.

אגב, נושא הדיבור והתקשורת הבין אישית תופס מקום חשוב מאין כמוהו דווקא בעידן הנוכחי, בו התקשורת הבין אישית הישירה הולכת ופוחתת, ונעשית באמצעות מסכי מחשב ותוכנות מסרים כאלה ואחרות.

בסדנה האחרונה ביקשתי מהפנויים והפנויות שיתנו עצות אחד לשניה ואחת לשני, כיצד יש לעבור את משוכת הדיבור. אני חייב לציין לטובה את הכנות של המשתתפים, ואני מבקש לשתף אתכם בחלק מהעצות שקיבלנו.

העצה העיקרית והחשובה ביותר הינה - שתפו פעולה! עזרו אחת לשניה לפתח את השיחה! אם "נתקעתם" לפגישה בת שעתיים, לפחות נסו להעביר אותה ברוח טובה. הבנים, בכנות מפתיעה, בקשו מהבנות לסייע להם ולכוון אותם במקרה שהם מפליגים למחוזות לא מעניינים. בת או בן שמסייעים לפגישה להיות כיפית - לא מחייב אותם הלאה, זה פשוט יחסי אנוש מינימליים.

בהמשך לכך, עצה נוספת מצד הבנות היתה: "היו עצמכם!" נהגו בטבעיות, אל תנסו ליצור רושם של מישהו אחר - הדבר מיד עולה ורק גורע.

עצה נוספת לחבר'ה עם "הראש הגדול": גם אם אתם מאוד חכמים ולומדים מקצועות מרשימים ביותר אל תהפכו את הדייט להרצאה בנושאים אלה. אפשר להרשים גם על ידי תופעת הקרחון, קרי לזרוק כמה טיפים, ורק אם אתם מקבלים פידבק של עניין אמיתי, אפשר להרחיב.

מה עושים במקרה של "דממת אלחוט" (קטעים שבהם נתקעים בלי לדבר)? כעיקרון, דממת אלחוט נובעת לעתים מהתרגשות. גם הבנים וגם הבנות ראו את ההתרגשות כעניין מובן ואף חיובי. אלה שמגיעים ואינם מתרגשים, לעתים מבשרים על כך שאינם רציניים. על כן כאן בדיוק צריך לזרום בשיחה. עם זאת, אם הדממה הופכת להיות יותר ויותר ארוכה, זה כנראה סימן לשניהם שצריך לבקש חשבון... עצה נוספת לבנים היתה לא רק לדבר על עצמם אלא גם להתעניין בצד השני, בו במשפחתו, בעיסוקיו. למרות שלעתים קצת מביך בנים לשאול איך זה אצל בת הזוג לפגישה, צריך גם את זה.

מהי משמעות המלים "נדבר?" בתום השיחה? כולם אמרו כאחד - זה קוד לומר שיותר לא נדבר... רק פשוט לא רוצים לפגוע...
רבים הביעו דעתם על הצורך להמשיך ולעסוק בפיתוח מיומנויות לשיחה ואכן נראה לנו הדבר ראוי.

לאחר שיחה ארוכה בנושאים אלה, החלטתי לעבור למשחק בין המשתתפים, משחק הדיבור - ביקשתי מהם ליישם את כל העצות האלה ולנסות להגיע לשיחה זורמת. על מנת שלא יווצר מצב של דחייה, חוקי המשחק היו שכל הבנים חייבים לשוחח עם כל הבנות. השיחה אינה מחייבת הלאה ואף אחד או אחת לא חייבים לבחור. מכאן שהיתה זו שיחה משוחררת בת 5 דקות בסבבים, והדבר היה מאוד מעניין, המשתתפים היו פתוחים והשיחה זרמה. הם הצליחו להיות הם עצמם בקלות. מעניין היה לראות את שפת הגוף שלהם. התגובות של מרבית המשתתפים היו מצויינות.

אגב המשחק הזה טעון היה מחשבה - נניח שבחורה שישבה בסדנה מעוניינת באחד מן הבחורים - האם תבחר בו בסבב הראשון? השני? האמצעי? האחרון? על כך צריך להרחיב פעם אחרת.

בתום הסדנה ביקשתי מהם לשמר את הכיפיות וההרגשה הטובה, והשחרור, ביקשתי מהם לשמר תחושות חיוביות אלה לדייטים הבאים שלהם, מה שלבטח יעלה את הסיכויים להצלחתם.

ד"ר שי שגב, עו"ד ונוטריון
לתגובות / שאלות: dr.shay.segev@gmail.com
לאתר הסדנאות שלי: http://sites.google.com/site/mysadna/
לבלוג שלי: http://segevlaw.blogspot.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב