דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עליזים מתרוננים עולים על ירושלים 

מאת    [ 09/07/2006 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 4891 פעמים ]

"עליזים מתרוננים" עולים על ל- ירושלים.

מאת: צבי גיל
טוב יהיה אם בעתיד הקהילייה ההומו לסבית תוותר על מצעד בירושלים כמחווה של סובלנות ורצון טוב.

השילוט של מע"ץ (כיום חברה) בדרכים הפך לשם דבר כאשר מדובר בתרגום משובש,עילג,חסר אחידות ומקושקש.אולם דומני שהשיא הוא בשילוט בכניסה לצומת שער הגיא. באותיות לטיניות כתוב ככה: sha'ar ha-gay ה- A כמו בהיגוי פולני וה- Y כמו בהיגוי אנגלי.ואם נתרגם זאת לעברית,מאנגלית, מדובר בשער ש"עליזים" יבואו בו. ואם ככה כתוב מה נלין אם הקהילה ההומו-לסבית רוצה לקיים את מצעד השנה שלה בירושלים.

לי הם לא מפריעים גם אם יהיו לבושים בבגדי המלך החדשים.לא אלך לצפות בהם כשם שאינני הולך לצפות בצעדת ירושלים.הצעדות הללו יחד עם ביקורי אח"מים מחו"ל והלוויות זצ"לים חונקים את העיר הזאת שחנוקה בלאו הכי.וחוץ מזה העיר היפה הזאת אינה מצטיינת בהערכת דמויות אנושיות חריגות. אבנים-זה סיפור אחר.ככה היא ואל תשאלו אותי מדוע.אך ירושלים,חרף היותה עיר תיירותית,בינלאומית,מקום של שכיות חמדה ,שייכת בכל זאת לתושביה,ודומני שהרוב בעיר חומתית זאת אינם להוטים אחר תהלוכת "הגאווה".כל המילים הנעלות,וכל העקרונות שנוגעות לזכויות יסוד ולחופש, -הבעה,תנועה וכו' יפים אם אין בהם כדי לכפות פעולות שהציבור המקומי אינו רוצה בהן. לא מדובר במוסד,כמו מוזיאון,שגם אם הוא ציבורי אפשר להציג בו יצירות שאנשי דת יראו בהם תועבה.איש לא מכריח אותם לצפות בתצוגה.שונה הדבר בעיר וברחובות שבהם הם מסתובבים, ומראות הצועדים ייאלצו אותם להימנע מלהסתובב בסביבה הזאת.

אמת,אם מנסים לראות את הסוגיה במשקפיים תיאולוגיות בכלל והדת היהודית בפרט,הרי הרבה מן הדברים שנכפים עלינו בארץ הזאת, מקורם במיעוט הדתי,שגם הוא מדבר בשם עקרונות אלא של ההלכה.אבל הדת והדתיים מעולם לא הצטיינו בסובלנות כלפי הלא מאמינים או המאמינים מבית מדרש אחר או מ"חצר רבנית" אחרת.

כל ההתלהמות של פרשי הדת,והקואליציות הלא קדושות של שלוש הדתות בנושא של צעדת ה"עליזים" בירושלים דווקא מעוררת בי רצון לתמוך במצעד הזה ולו כדי ל"הכעיס" אותם, שילמדו.לפי ידיעה שמתפרסמת היום, הרב הראשי הרב עמאר אף פנה בעניין זה לאפיפיור, בבקשה שייחלץ לעזרת הרבנים וכלי הקודש למניעת מצעד הגאווה.רעיון עוועים מוזר ביותר .

כאמור, מסגרת ההתייחסות שלי היא העמדה של רוב הציבור בירושלים,ואינני זקוק למשאל כדי לומר במידה סבירה של ודאות, ציבור זה (חרדי,דתי,מסורתי, ואלה הרוב)איננו רוצה במצעד הזה.גם אם היו מיעוט ומבקשים בצורה נאותה שלא לקיים את המצעד בירושלים, אני הייתי נעתר לפנייה.הצעקנים הם,כאמור,הקוזאקים של אלוהים.הרוב הוא דומם,אבל איננו שש למצעד הגאווה.

מאומה לא יקרה לירושלים,שמעודה לא הייתה קוסמופוליטית ופתוחה, אם לא יתקיים בה המצעד הזה.תל אביב תחטוף אותו בשמחה וגם חיפה.אפשר לבקש יפה מן המארגנים שיהיו סובלניים גם כלפי אלה שרחוקים מסובלנות.ואנו נרשום זאת לפנינו כאשר הזועקים לשמיים ירגמו באבנים נוסעי מכוניות בשבת שהם "נורמאליים".

אולם,נראה לי,כי מדובר בלוחמה עקרונית, אידיאית, כאשר כול צד מתחפר ובבוא הזמן הוא ייצא מן החפירות עם כל כלי הזין שברשותו.אולי זה יהיה המחזה שירתק אליו את ההמונים, אפילו הירושלמיים.במקום משחק של ביתר ירושלים באצטדיון טדי. אלא אם כן משטרת ישראל תוציא את ירושלים אל מחוץ לתחום של ההומו- לסביים,מתוך "חשש להפרת הסדר הציבורי".אז אתייצב לצד התומכים בפנייה לבג"ץ.בכל מקרה ,אולי הערך המוסף מכל זה יהיה שמע"ץ ישנה את השילוט בשער הגיא.

* אל ייפול רוחכם- עליזים מתרוננים,באו שכם אחד לעזרת העם" מתוך "ברכת העם" של ח.נ.ביאליק
צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב