דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפשר גם אחרת 

מאת    [ 12/05/2009 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 3018 פעמים ]

אפשר גם אחרת-הטלפון הסלולארי כמשל
לפעמים, אפשר גם אחרת. משפט מעט מבולבל ,אינו נכון מבחינה תחבירית.אבל, משפט שמשקף את שאני חש ויודע עתה.
החיים הם מסכת חוויות והתנסות של פריטים בודדים, או הליכים מתמשכים.בדרך כלל אנו מקובעים בצורת החשיבה וההתייחסות שלנו. זהו תוצר של העבר בין אם הוא היה טוב או רע. כולנו מכירים , כמובן את המשפט הידוע :"אל תדאג יש לי ניסיון ואני יודע מה אני עושה".אבל, מה קורה אם הניסיון שלך הוא רע,לא נכון,לא מתאים והביא לתוצאות קשות ועגומות לך ולסביבתך.לעתים, אינך מודע לכך,בדרך כלל אתה סומך את ניסיונך אשר הביאך עד הלום. טוב, רע, בינוני? איני בטוח שיש לנו את הכלים למדוד ולבדוק זאת בדרך נכונה ואובייקטיבית.
הפעם אני רוצה להתייחס ל"אפשר גם אחרת" במהות הקשר שלי עם סימה. סימה שטיין.אמש ניהלנו שיחה מעניינת על מפגשים עם אחרים ,על אמון,על קשר ועל מהות הזוגיות.זו הייתה שיחה מרתקת ,כמו שהיא תמיד איתה.זו הייתה שיחה מעניינת,כרגיל.זו הייתה שיחה גלויה ואמיתית שבה אתה נחשף לפני האחרת עד כמה שניתן ועוד.
למען ההגינות ולמען הסר ספק .במערכת הזוגית המשמעותית האחרונה שלי (עם אישה בשם אלמונית) הייתי לא נאמן נקודה.בלי תירוצים, בלי להסתובב סביב הסברים שאין בהם ממש.זו הייתה מערכת של אי אמון במובן הרע של המילה.מערכת שבה הוסתרו מיילים לנשים אחרות. מערכת שבה הייתי מוחק מידי ערב את כל המידע בטלפון הסלולארי שלי.( מיסרונים יוצאים ונכנסים, שיחות יוצאות ונכנסות). מערכת שבה הייתי "נעלם" לפגישות עלומות שם, ריקות מתוכן ממשי אך מלאות ריגוש פנימי חסר תוחלת או עניין ממשי.
היום, זה כה שונה שקשה לי להאמין שאכן זה אני. לפתע, איני חש שאני צריך להחביא ,להסתתר, להתנצל, להסביר,לתרץ והחשוב מכל לשקר. הסלולארי שלי נמצא איתי וכשאני מגיע לבית הוא שם.לאו דווקא לידי, לא צמוד.יודע שבאם יצלצל אני אענה או שהיא תענה. כן, כמה זה פשוט שהיא יכולה לענות לסלולארי שלי.אני מבין את התמיהה של מי שקורא זאת.אם את/ה תמה על כך זה אומר שאין לך מה להסתיר.אני חושש שלא רבים יכולים לומר זאת בפה מלא.מכיר לא מעט אנשים עם יותר ממכשיר סלולארי אחד."הטובים" והמתוחכמים מחזיקים שני מכשירים סלולאריים זהים לחלוטין ( מלבד המספר השונה).
מסתבר שאפשר גם אחרת- מערכת יחסים המבוססת על אמון מוחלט.מערכת המבוססת על יכולת לדבר על כל נושא. מערכת שבה אתה יכול להיחשף בחולשותיך מבלי חשש.מערכת שבה אתה יכול גם לבקש מהאחרת ולא רק לתת. מערכת של שיתוף ושותפות מלאה. מערכת של רצון לתת ולקבל. מערכת המושתת על אהבה ולא על דימוי חיוור שלה.
זה כל כך טוב, כה נפלא- איך לא חשבתי על זה לפני כן? אולי הייתי חייב לעבור דרך קשה ומייסרת כדי להגיע לתובנה כה פשוטה. אולי?
ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב