דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להילחם נכון בפשיעה 

מאת    [ 26/03/2009 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 2842 פעמים ]

להילחם בפשיעה

ירידה של 40 אחוזים בעבירות הפע"ר (פשיעה ועבריינות רחוב) בשנת 2008לעומת שנת 2006 וצמצום של 27 אחוז במספר תאונות הדרכים בשנת 2008 .אלו הנתונים המרשימים המוצגים במש"ק דרום העיר פתח תקווה.
המתנדב מנצור שמריהו מהמתנדבים הוותיקים במקום מציין בגאווה:"לפני כעשר שנים הייתה כאן תחושה של עיר ללא רחמים.היו הרבה התפרצויות לרכב ולדירה והאלימות בשכונות חגגה ללא מפריע.מאז שהוקם בסיס המשמר האזרחי ולאחריו נרכז השיטור הקהילתי ירדה הפשיעה באופן דרסטי.גם התושבים חשים כך וחלקם גם מביע נכונות להתנדב איתנו."
רב פקד שי ודהבקר ראש משרד קהילה ומשמר אזרחי בתחנת פתח תקווה מסביר את השינוי הדרמטי: אני האחראי והמפקד על שמונה מש"קים ועל 1600 מתנדבי המשמר האזרחי הפועלים הן בתחום המש"קים המשולבים והן כיחידות עצמאיות או מתגברות במשרדי התחנה השונים.
מפקד מחוז מרכז קבע תיקני מתנדבים לכל מש"ק .במש"ק דרום העיר נקבע תקן של 150 מתנדבים שיפעלו במסגרת המש"ק, לעומת 70 מתנדבים באותה עת.הקפדנו ואנו ממשיכים להקפיד שהמתנדבים יעברו את כל ההכשרות על מנת שיהיו מקצועיים ויעילים יותר בכל המשימות הנדרשות מהן שהעיקרית שבהן היא לחימה אפקטיבית בפשיעה.
"שלוב זרועות"-הוא הדגם החדש הפועל בעיר פתח תקווה ובכל מש"ק.כל מפקד מש"ק מכין תוכנית עבודה שנתית הנגזרת לתוכנית חודשית ,שבועית ויומית.בתוכנית הזו הוא רשאי לדרוש סיוע של מתנדבים בכל רחבי העיר וכוחות משטרה נוספים.לא נדיר המצב שבו המש"ק הוא מפקד מבצע לוחמה בפשיעה הכרוך בסגירת אזור ובפקוד על כוחות רבים של שוטרים, בלשים, סיירים ומתנדבי המשמר האזרחי. לכולם ברור שהמש"ק המקומי הוא השוטר המכיר טוב מכולם את האזור עליו הוא אחראי.
רפ"ק ודהבקר התמנה לתפקיד ראש משרד הסיור בתחנת כפר סבא. לשאלתי "האם תיעזר במתנדבי המשמר האזרחי בתפקידך החדש? השיב הקצין בפשטות: "כמובן והרבה.אני הולך להשקיע רבות בתחום מתנדבי המשמר האזרחי הפועלים במשרד הסיור, כי לדעתי ההבדל בין משרד סיור רגיל למשרד סיור טוב הוא השימוש המושכל במתנדבים איכותיים ומקצועיים בתחום הסיור. לקצין ברורה גם הדרך:"אני כראש משרד ואין זה חשוב באם זה משרד תנועה, אק"מ , סיור או אח"מ אפתח ואצור תמיד דרכים חדשות להילחם בפשיעה ולשפר את איכות החיים של התושבים.כל יוזמה תהיה ברוכה. אם אתה רק מגיב אינך מצליח ואינך קובע את הכללים.רק יוזמה מתמדת מראה שיש משטרה הקובעת ומראה נוכחות במקומות בהם נזקקים לה.
מפקד מרכז השיטור הקהילתי בדרום פתח תקווה.במהלך חמש עשרה שנות שרותו במשטרה הוא הצליח לשרת כסייר, ראש צוות בילוש,בלש נוער וחוקר.בסוף שנת 2007 החל את תפקידו כמפקד המש"ק.
"הגעתי למבנה ישן ולפעילות מתנדבים שאינה הולמת את דרישות המשטרה בשל הכמות המעטה שלהם" מספר המש"ק ומוסיף:"מיד נקטתי בשתי פעולות ראשונות וחשובות. האחת, שיפוץ המבנה בסיוע היעיל של עיריית פתח תקווה והשני במבצעי גיוס בכל רחבי העיר כדי להעלות את מצבת המתנדבים. כל זאת מבלי לזנוח את הפעילות המבצעית הנדרשת באזור". אכן ,אין זה מפתיע לגלות במש"ק מתנדבים מערים הסמוכות לפתח תקווה ומכל רחבי העיר .
כל מש"ק חייב לשמר יחסי הערכה וגומלין עם כל משרדי התחנה והמוסדות החשובים המצויים בתחומו. כל מש"ק צריך, גם ללמוד ולעבוד איתם בהרמוניה כאשר ההדדיות היא החשובה. התוכנית השנתית שממנה נגזרת התוכנית החודשית מתחילה מהיכרות אישית של המש"ק עם האזור עליו הוא אחראי.הכרת בעיות האמת, מוקדי החיכוך והקונפליקט ואיתור מוקדם של מקומות המועדים לפורענות.כל זאת בנוסף למיפוי נכון תוך שימוש בתוכנות מחשב משטרתיות כמו פארטו ותמונת נוף.
עבודתו היעילה והטובה של רס"מ זריהם לא הייתה יכולה להצליח ללא הסיוע הצמוד משוטרת המש"ק סמ"ש מור בושארי,המש"קים האחרים וסגל האק"מ שבתחנה. בשנת 2008 זכה להיות המש"ק שבפקודו למש"ק מחוזי מצטיין לאחר שנבחן בחמישה עשר קריטריונים שונים וזכה לציון הגבוה ממאה.
הצלחתו של המש"ק היא גדולה בכל קנה מידה. באזור עליו הוא אחראי מתגוררים 40,000 תושבים.במקום 15 בתי ספר, שני בתי חולים גריאטריים, שלושה מתנסים וקניון גדול מאוד.מוזר ואולי נכון לציין את חלומו הגדול של רס"מ מרדכי זריהם: "אני רוצה שכל תושב באזור שלי יכיר בעל פה את מספר הטלפון של המש"ק ואת המספר הסלולארי שלי." לסנ"צ אבי זלבה נדמה שהוא בדרך הנכונה להגשמת חלומו.

קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב