דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנייה לסטף וורטהיימר 

מאת    [ 13/05/2006 ]

מילים במאמר: 311   [ נצפה 4712 פעמים ]


פנייה לסטף וורהיימר.


תן לשמש יד.

מאז היותנו צעירים,בני דור תש"ח, השם סטף ורטהיימר,היה לנו לסמל של אידיאליזם, חלוציות,מסירות, דבקות במטרה וחזון פיתוח הגליל.גם גדול המנהיגים שלנו ,דוד בן גוריון, ראה בך מופת.

והנה בגרנו,וזקנו וזכינו לראות את פרי עמלך ששמעו ושמו יצאו לפניהם בעולם,כאשר החברה שהקימות ואשר פותחה על ידי בנך, ופרשה כנפיה ברחבי העולם,זכתה לא רק להכרה מצד גדול המשקיעים אלא גם לרכישתה על ידו כחברה ישראלית. בכך זכינו כולנו גם לשם טוב וגם ל"שמן" טוב. זהו " גביע עולמי" שאין דומה לו לגבי עתידה ושגשוגה של מדינת ישראל,על כל הקשור במוניטין שיצאו למדינה בגין מפעל חייך.

הבטחת להמשיך באתגר של פיתוח הגליל,ואין זה דבר של מה בכך לחבל ארץ יפהפה אשר זה זמן משווע לפיתוח כלכלי מואץ לרווחת תושביו,אזרחי ישראל,ללא יוצא מן הכלל .

אולם כגודל ההישג גודל הציפייה ואנו מצפים ליותר מזה.אנו מייחלים למשהו שיהווה פסגת מעשיך,אתגר שהוא,בלא להפריז,גדול האתגרים של ימינו.יזום מפעל עולמי לקידום אנרגיה חלופית ובראש וראשונה אנרגיה סולרית, אשר בסיסה בישראל, ארץ ברוכת שמש. איש בעל חזון כמוך יכול ליזום קונסורציום עולמי לפיתוח מואץ של כוח סולארי.חלופה אנרגית זאת ?במקום ניצול אנרגיה מבטן האדמה,שהולכת ואוזלת-במעבר לאנרגיה במרומים שמאירה את עולמנו -תהיה לה השפעה גיאופוליטית מכרעת.שכן, בצד הברכה היא גם תשים קץ לסחטנות של אילי הנפט ומדינות אשר לופתים את הצוואר של העולם ומעמידים בסכנה את רווחתו ובמידה רבה את קיומו.

זאת תהיה המהפכה הגדולה והבשורה האולטימטיבית למדינת ישראל ולעולם כולו.אולי זה נשמע נאיבי.אבל בימים אלה כאשר חוגגים את הולדת חוזה המדינה,תיאודור הרצל,אפשר גם להיזכר באמירה שמיוחסת לאחד מחכמי הדור,חיים וייצמן, הנשיא הראשון של ישראל.הרצל- אמר וייצמן- היה נאיבי.אילו ידע במה כרוכה הקמת המדינה היה מן הסתם מסתלק מן הרעיון.

אתה לא נאיבי,אבל אתה חולם גדול ומגשים גדול לא פחות.אני יודע כי השאיפה עצמה היא יומרנית,אך אני משוכנע שאתה נמנה עם אלה שהמנטרה שלהם היא: צריך לשאוף להשיג את המוגדר כבלתי ניתן להשגה.מפעל כזה ראוי לך ואתה ראוי לו.

בהוקרה

צבי גיל- ירושלים


צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב