דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אין לפרק את רשות השידור-צריך להחליף את בעל הבית- הממשלה 

מאת    [ 25/04/2006 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 3278 פעמים ]

אין לפרק את רשות השידור-צריך להחליף את בעל הבית-הממשלה.

רשות השידור זקוקה לשיקום ולא לחיסול.


מאת: צבי גיל.המאמר מופיע בעת ובעונה אחת באתר המחבר "זרקור".

לרשות השידור קורה מה שקורה בדרך כלל ליצור מסכן בעיירה.כל אחד,מן המסד ועד לטפחות, כל רם יחש וכל זב חוטם,רואה לנכון להתעלל בו ,בשלומיאל הזה.ומי הפך אותו ל"שלמזל" כזה אם לא אלה שמתעללים בו.על אלה אפשר לומר מהרסייך ,מחריבייך ומסריחייך,מראשך ייצאו.כל זאת כדי שהקבלנים יוכלו לבנות, כביכול, על תילה של הרשות, מבנה חדש בעל חזות מרשימה ומושכת כזאת שתשדר חידוש ומודרנה ,"כמו מסחרי".ושמענו כבר,בעיתון "הארץ"- מקור המידע ,שישנם יזמים פנויים שמוכנים ומזומנים להקים מבנה לתלפיות על ההריסות,אבל לא בכספים שהם עשו בשוק השידור החופשי,אלא בכספים שהם רוצים לקבל, הפעם כספי הציבור, למחזור החומרים.

אלה שעוקבים אחר מאמרי,המעטים יחסית,על רשות השידור,מכירים את דעתי על מוסד זה שהתרוקן מתכנים ומאנשים טובים ומצבו קשה ומעורר דאגה.אך מי הביא את המכות הרצופות על מוסד זה אם לא ממשלת ישראל וראשיה.האחרון שבהם היה אריאל שרון במינוי מנכ"ל שחבל להכביר מילים על תפקודו ועל מה שהוא גרם למוסד.ומי שאמור להיות ראש הממשלה אהוד אולמרט צריך היה להיעזר ביועץ המשפטי לממשלה כדי לשים קץ לניהול האנכרוניסטי,שערורייתי ,קמאי זה.עכשיו הוא מצוטט כמי שמצדד בפרוק הרשות והקמת חלופה ציבורית במקומה.נו באמת? זה רציני זה? להרוג חולה כדי להשתיל בו את אבריו? לקבל איזה "מוטאנט"- עובר מוטציה.

דבר אחד נעלה מעבר לכל ספק:אם הרשות תפורק,לא תקום רשות ציבורית במקומה.יקומו עוד וועדות,פוליטיות וא-פוליטיות,גופי יעוץ,מנגנוני הקמה,אבל רשות שידור ציבורית לא תוקם.ומה שגרוע עוד יותר,מביך יותר,עצוב יותר,שהציבור לא ירגיש בחסרונה.אבל החברה,הדמוקרטיה, ולבסוף, בשורה התחתונה- הציבור הזה-ישלם,ביוקר.לא בכסף,שכן הוא יחסוך מעצמו את האגרה,אלא בנכס ציבורי בעל חשיבות עליונה, עוד נכס שגזלו ממנו.

כל זה ועוד.כאילו שבאחוזות הברונים הממוסחרות הכול בסדר.שכן את מי זה מעניין אם ההוצאות לא באות במישרין מן הכיס הציבורי.הרי בניגוד לבנקים הלקוח לא משלם עמלה בעד צפייה. בעקיפין הוא משלם ועוד איך.וצריך למסמר זאת בתודעת הציבור שוב ושוב- הפרסומת בטלוויזיה נכללת בעלות המוצר על המדף.זאת,אם הלקוח צופה בערוצים 2 ו- 10 או לא צופה בהם.

כמה וועדות ישבו כבר על המדוכה,במרוצת 40 שנות קיום הרשות,וכמה המלצות הומלצו, האחרונה שבהם של מי שאמור להיות המנכ"ל הבא של משרד ראש הממשלה, רענן דינור. בהמלצות שלו הוא לא מציע לפרק את הרשות.הוא מציע,כמו כל הוועדות לפניו, להפוך אותה לציבורית באמת.אין כל ספק שמי שיושבים מעל לצמרות העצים פרושי כנפיים ומוכנים לזינוק הם העטים של השידורים המסחריים.הם מחכים זה זמן רב לטרף כדי לחסל אחת ולתמיד מה שנותר מן השידור הציבורי. במציאות גם אם לא נותר ממנו הרבה לפחות קיימים העור והגידים שאפשר להפיח בהם חיים,בטיפול נכון.ישנם גם אי אלה תאים בריאים שמחזיקים מעמד.זאת אם הבעל הבית יוחלף,והגוף שיועמד בראשו ייצג נאמנה את הציבור וימנה אנשים בעלי יכולת מקצועית במישור המנהלי והעיתונאי ובעלי יושרה ואחריות ציבורית, שדרים בעלי מעוף,מיומנות,ושיקול דעת. כה פשוט, וכה מסובך כאשר מדובר בפוליטיקה ישראלית.

בעצם זה שוב עורבא פרח,ביצה של דינוזאורוס שלא נולדה ולא תיוולד.העובדה ש"הארץ" ראה לנכון לייחד לה מקום בולט בעמודו הראשון, לא הופכת את הידיעה רצינית או מבוססת יותר. למצער היא משדרגת את העיתון לפופוליסטי יותר.מלבד זאת היכן שמענו שלקראת כינון ממשלה חדשה, כאשר מדובר שלא מפלגת "קדימה" תהיה אחראית על השידור הציבורי אלא מישהו מטעם "העבודה", מפריחים בלון כזה שגם אם רק יתפוצץ באוויר יעשה רעש מיותר. יו"ר האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל יכול להירגע.הוא לא צריך לאיים בנקיטת צעדים אם יפוטרו 1000 עובדי הרשות.לא שכולם דרושים שם.הם לא יפוטרו כי איש לא יפטר אותם.הם לא יפוטרו כי רשות השידור לא תפורק.הגשמת החזון לשיקומה עדיין רחוקה מאוד בנסיבות הקיימות.בינתיים אלה רעשנים לקראת יום העצמאות. חשבתי שגמרנו איתם.
צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב