דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שדרות תחת אש 

מאת    [ 06/01/2009 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 2853 פעמים ]

רב סמל צביקה דוד היה עסוק מאוד בבוקר יום א' .בהיותו ראש משרד הניהול של תחנת משטרת שדרות מצאתי אותו שותל פרחים בכניסה לתחנת המשטרה.התפאורה הפסטורלית הזו לוותה בהדי פיצוצים רבים שהוסברו לי מאוחר יותר כרעש תותחי צה"ל. רק שוטרים מנוסים וותיקים בתחנה יכולים למצוא את ההבדלים שבין סוגי הפיצוצים השונים.

לעתים , המציאות עולה על כל דמיון.פגשתי בתחנת המשטרה שני שוטרים מתגברים ממחוז תל אביב.מידי שבוע בשבוע מתגבר מחוז אחר את המחוז הדרומי במאה וחמישים שוטרים המגיעים לתחנות בהם נופלים הטילים.פקד נתנאל אבנר הוא קצין הוצאה לפועל במחוז תל אביב ומשרת שם מזה עשרים וארביע שנים.למרבה ההפתעה פקד אבנר גר בשדרות.גם הוא וגם אני הסכמנו שהיה עדיף לו הייתה ההצבה קורת בנסיבות אחרות משמחות יותר.רב סמל סונגאוקר שלום משמש בחיי השגרה כסייר במחוז תל אביב.אבל הוא גר באשקלון , עיר למודת טילים ומתגבר את העיר שדרות. אך בכך לא תמה הסאגה , אשתו שבשמירת הריון עברה לאשדוד שנחשבה לבטוחה יותר.היום העיר פגיעה כמו אשקלון.מוסיף שלום בחיוך נוגה:"איני בטוח היכן היא צריכה להיות שתי הערים הללו תחת סיכון הטילים ואיני רוצה שאשתי תכנס לחרדה." למרות הנסיבות האישיות עלתה מהשיחה איתם תחושה ברורה של שליחות ."אנחנו קודם כל שוטרים, אנחנו נכונים לכל משימה המוטלת עלינו.כאן בשדרות בא לידי מיצוי עצם היותנו שוטרים המגנים על התושבים, מסייעים להם ותורמים לקהילה באופן ברור ומידיי".

יומן תחנת משטרת שדרות מהווה את המוקד לכל הפעילות בעיר.את כל הדיווחים השונים הכוללת גם טפול באזרחים,קבלת כוחות התגבור, קשר עם כוחות ההצלה, פיקוד העורף והכיבוי מנהלת ביד רמה רב סמל בכיר ציפי טייר.לא נדיר לראות אותה מדברת בו זמנית במכשיר טלפון ובמכשיר הקשר ועדיין מספיקה לחייך ולהקדים בברכה את האזרחים המגיעים לתחנת המשטרה לקבל שרות.

מידי פעם נשמעה אזעקת צבע אדום בתחנה.התרגולת ברורה: תופסים מחסה עם קסדות על הראשים וברגע שמיעת הפיצוץ יוצאים למקום ומדווחים מיידית על הקורה. זו שגרה הנתפסת ,לפחות בעיני, כבלתי סבירה בעליל בעיקר בשל המצב הקשה של הבלתי נודע. בכל רגע נתון עלול לנחות טיל קאסם כך שתושבי שדרות והמשרתים בה ( משטרה, פקוד העורף וגופי ההצלה והכיבוי) נמצאים כמו ברט "צייד הצבאים" במעין רולטה רוסית בלתי נגמרת.אני הרגשתי במהלך השהות שלי ובעצם בכל פעם שבה אני באזור הדרום כמשתתף במטווח ברווזים כאשר איני בצד הנכון של המטווח.

בהיותי מחוץ לתחנה נשמעה התראת צבע אדום.שניות מעטות לאחריה נשמע כל נפץ אדיר בקרבת המקום. ברחוב חבצלת נפגע בית מפגיעה ישירה של טיל קאסם .הגעתי למקום בתוך דקות ספורות.הנזק שנגרם לבית היה הרסני ביותר.כל השמשות בבית ובבתים סמוכים נופצו,חלק מהדברים בבית עלה באש,קירות התמוטטו או בשלבי קריסה שונים והבית נראה כמו לאחר סופת טורנאדו דרגה חמש המכסימלית. תושבי השכונה הסתובבו המומים ומבועתים. כח המשטרה בפקודו של מפקד התחנה הגיע למקום והחל להסדיר את המצב.

הרגעת התושבים, פינוי הבית מיושביו,הוצאת הקאסם מהמקום על ידי צוות חבלה, חבירה לכוחות מגן דוד אדום וכיבוי אש.במלים אחרות ניהול יעיל של אירוע כאוס והחזרתו מהר ככל שניתן לנורמאליות יחסית בעיר מוכת הקסאמים.

רב סמל ששון חן תושב שדרות המשרת בתחנה פועל במיומנות וביעילות רבה בשל הניסיון הרב שנרכש לצערו ולצערנו בתחנת משטרת שדרות. "זו כוחה של תרגולת" הוא אומר. "פשוט התרגלנו, הוא מוסיף.רס"ב חן הוא אב לארבעה ילדים ונשוי לאשתו המחויבת לעבוד מידי יום.הוא חרד לעיר אותה הוא אוהב , הוא חרד לידיו לאשתו .אולם כל אותן חרדות מצטברות אינן מונעות ממנו לתפקד ביעילות מרשימה ולנמסות מעט בטחון בקרב התושבים בשכונה שחוותה את נפלת הטיל.

משדרות המשכתי במסעי על כביש 232 ,כביש עוקף עזה עד לכרם שלום.על כך אפרט מחר בכתבה אחרת מאחר והעיר שדרות ראויה לכך שאכתוב עליה ורק עליה בכתבה אחת.

קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב