דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אשקלון - תחת הטילים 

מאת    [ 01/01/2009 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 2941 פעמים ]

אשקלון-תחת טילים


ארבע שעות שינה ביממה אמורות להספיק לסגן ניצב חיים בלמנפלד מפקד תחנת משטרת אשקלון. שאר עשרים השעות ביממה מוקדשות לפעילות נמרצת שכל תכליתה היא הגנה ובטחון לתושבי העיר אשקלון המצויים תחת מטחי טילים . לדבריו:"תושבי אשקלון הפנימו את המסר שחייהם בסכנה ונשמעים לכוחות פקוד העורף והמשטרה ".
שמים קודרים גשם שאינו מפסיק לרדת קבלו את פני בבוקרו של היום בכניסה לאשקלון.דלילות התנועה ומעוט הולכי הרגל יכלו לטעת בי את ההרגשה שאני בבוקרו של יום שבת. זהו היום החמישי למלחמה ובעיר אין לימודים לאחר חופשת חנוכה . חלק מהתושבים, חלק קטן בשלב זה,
עזב את העיר לכוון המרכז.חלקם מרגישים את החובה ואת הצורך להישאר עם הילדים חסרי המעש.
המקום הסואן ביותר בעיר בשעה זו הוא תחנת המשטרה המקומית.קצינים ,שוטרים,חיילים ומתנדבי המשמר האזרחי מאיישים את התחנה נכונים לקריאה וליציאה בעת הצורך. בישיבת הבוקר שהחלה בשעה 07:15 נמסר הדוח היומי. כמעשה שגרה נמנו כל נפילות הטילים ומצב הנפגעים והנזק לרכוש. לא נפקד מקומם של העבירות הפליליות , המעצרים, חיפוש אחר שוהים בלתי חוקיים ומצב שוטרי התגבור. הכול תחת המתווה של תחנת משטרה הפועלת במצבי קיצון ובשגרה בכפיפות אחת.
עד כה נחתו באשקלון עשרות רקטות מסוג גראד או קאסמים 90 מ"מ מסוגים שונים . את המטרה הגדיר מפקד התחנה : אנו חייבים לפעול בעיר אשקלון כבדרך שגרה ובכך לשדר את המסר החשוב לתושבים שהם במעטה בטוח של כוחות משטרה וצבא הפועלים לסייע להם. "זו שעתם היפה של מתנדבי המשמר האזרחי ,יש לנו עשרות מתנדבים במשך כל שעות היום והלילה. זו גם שעתם היפה של תושבי אשקלון המגלים בגרות ומשמעת עצמית" אמר מפקד התחנה בתדרוך לקציניו.
המשכתי למשרדי אגף הקהילה והמשמר האזרחי הצמוד לתחנת המשטרה.רב פקד מייק כהן ראש המשרד מציג בגאווה לא מוסתרת (ובצדק רב לדעתי) את הערכות המשרד לטפול באוכלוסייה. במרץ 2008 נחת טיל הגראד הראשון באשקלון. מאותו פרק זמן הקדישו השוטרים והמתנדבים את עיקר זמנם לטפול בחלקי אוכלוסיה החלשה: עיוורים,חרשים,זקנים,נכי נפש ונכים. היום, האוכלוסייה הזו מוכנה ורגועה יותר.האנשים יודעים גם למי לפנות במקרה של מצוקה. כל השוטרים הקהילתיים ממשיכים בפעילותם השגרתית בשכונות והמתנדבים מסייעים ככל שהם נדרשים לכך.
כאשר אנו מדברים על ישראל יפה, אי אפשר שלא להזכיר את ארביב שמעון ,קצין בשרות בתי הסוהר לשעבר והיום מתנדב פעיל במשמר האזרחי יחד עם בתו איניס. במשך ארבע שנים מנהל שמעון גמ"ח ומחלק אוכל מידי יום לנזקקי העיר. "חונכתי על נתינה עוד מבית אבא.חיפשתי את האפיק הטוב ביותר שבו אוכל לתרום מניסיוני בצורה הטובה והיעילה ביותר.ההתנדבות למשמר האזרחי וסיוע לאנשים במצוקה באה מתוך ציונות לשמה וזו אינה קלישאה" כך אמר שמעון ארביב בתשובה לשאלתי והסכמתי עם כל מילה שאמר.
השעה 09:30 את השקט הפסטורלי מחרידה אזעקה .אין לי מושג היכן ייפול הטיל. זה גם נכון לכל משתמשי הדרך בשעה הזו.חלק מהנהגים עצרו את כלי הרכב ונשכבו למרגלות הרכב. חלק עצרו את כלי הרכב וחלק פשוט נסעו. רולטה רוסית במיטבה וסליחה על הציניות. את רעש הפגיעה שמענו כולנו. זה היה קרוב, אנחת הרווחה המשותפת של כולנו נשמעה למרחוק.
בדרכי לעיר אשדוד פניתי לניצן, שכונת המגורים של מפוני גוש קטיף.רב סמל בכיר יעקב אמנו
השוטר הקהילתי פועל במקום במשמרות בנות12 שעות מידי יום השוטר הקהילתי נמצא במקום כדי להעביר את המסר העובר כחוט השני בתחנת אשקלון: השגרה נשמרת גם במצבי קיצון של נחיתת רקטות. "זו אוכלוסיה איכותית, מלח הארץ. הם מבינים שאני כשוטר בא לסייע להם ולכן אני מקבל את כל הסיוע הנדרש מתוך כבוד הדדי" אומר רס"ב אמנו.יוסי דפנה תושב הישוב מוסיף : "עברנו תקופה קשה בפינוי גוש קטיף,אני תושב הישוב בדולח .שוטרים סימלו עבורי את האסון שעברנו. אמנון הצליח להחזיר לי את האמון במשטרה ובשוטרים ואיני היחיד החושב כך".
בדרך לאשדוד נמשכו אזעקות האמת.גם בעיר אשדוד נשמעה אזעקה ולאחריה רעש הנפילה של הטיל בעוצמה רבה. אשדוד עיר בת 24,000 תושבים לערך ,נכנסה למעגל הסיכון.


קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב