דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדרום- בזמן המבצע 

מאת    [ 01/01/2009 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2655 פעמים ]

להיות בדרום

יום שלישי למבצע בדרום. יום שלישי של כוננות לספיגת טילים במרחב הנגב של משטרת ישראל.תת ניצב יוסי פריינטה מפקד מרחב נגב היטיב להגדיר: זהו אינו מצב שיגרתי.זהו מצב מיוחד המחייב אותנו בעורף להיות מוכנים לכל משימה או תרחיש אפשרי.זו הסיבה שאנו, השוטרים והמתנדבים הרבים פרוסים בכוחות גדולים ובכוננות שיא ברחבי מרחב הנגב. אנו פרוסים בשלוש גזרות עיקריות:הישובים בעוטף עזה הכוללים את הערים:נתיבות ואופקים.מוכנות להפרות סדר במגזר הבדואי והיהודי ומוכנות באמצעות מחסומים בכניסה לערים ופעילויות נוספות לקיומו של הביטחון השוטף ומניעת טרור.כל זאת כמובן בהמשך לתפקידה העיקרי של המשטרה במצב שגרה של מניעת עבירות ותפיסת עבריינים"?

שוטרי וקציני מרחב הנגב פועלים במסגרת עבודה בת שתים עשרה שעות למשמרת.מתנדבי המשמר האזרחי מסייעים רבות לכוחות המשטרה בתחומים רבים .מפקדי ושוטרי השיטור הקהילתי ממשיכים בפעילות שגרתית כדי לשדר לאוכלוסיה, ככל שניתן, רגיעה ושגרה.

ראש אגף קהילה ומשמר אזרחי, ניצב עוזי רוזן וסגל הפקוד של האגף הגיעו היום למרחב הנגב כדי להתרשם מעבודת המשטרה והמתנדבים ולהציע סיוע ככל שניתן לכוחות הרבים הפועלים בשטח.בהמשך שוחח עם המתנדבים והתרשם מנכונותם הרבה והבלתי פוסקת לתרום, לסייע ולעזור.

נכון לשעה 16:00 אוכנו מאז הפעילות ברצועת עזה 113 יציאות של טילים לכוון האזורים שבתחום אחריות תחנות נתיבות ואופקים.נהרג אזרח אחד בנתיבות ונפצעו ששה עשר אזרחים.

רב סמל בכיר צמח אברהם משמש בשגרה כמפקד מרכז השיטור הקהילתי בנתיבות המצוי במקלט השכונתי.מאז תחילת הפעילות הפך השוטר הוותיק והמנוסה הזה לשמרטף השכונה. מאז מוצאי שבת שוהים במקלט כ- 120 ילדים המבלים את כל זמנם ,כולל לינה, במקלט ובחצר הסמוכה לו.צמח מסביר בענווה : "גם אני אבא לילדים וגר באופקים, כל ילדי השכונה מכירים אותי מפעילותי באזור ובבתי הספר. ברור לילדים שהם חייבים להישמע להוראות שלי בזמן אזעקה והם סומכים עלי לחלוטין".לי ,ברור,שפעילותו המבורכת של צמח ומתנדבי המשמר האזרחי הנמצאים איתו מצילה חיים. פשוטו כמשמעו.

את ליזה מתנדבת אף היא פגשתי בנתיבות . לשאלתי ענתה ליזה : "איני פוחדת, יש לי שלושה ילדים , שניים חיים איתי ובתי הנשואה חיה מזה שלוש שנים בשדרות.אני מוצאת את ההתנדבות כזכות לתרום למדינה ולחברה. איני פוחדת ומשלמה עם המצב הארעי שבו נופלים טילים במקום שבו אני גרה".

במהלך הביקור שמענו, לא אחת, הדי התפוצצויות .הרגיעה שבה קבלו אותם האזרחים והשוטרים ,מצביעה על אמון רב במערכות האיכון והאזעקה הפועלות מיד עם יציאת הטיל ומצביעות על יעדו הסופי. בכל מקרה של אזעקה בעיר כל התושבים וכוחות הביטחון תופסים מחסה מיידי. גם באופקים פגשנו מתנדבים חדורי רצון עז לסייע ולתרום לקהילה בה הם חיים . מתנדבים ושוטרים דוברי שפות זרות כורדים, לאחר קבלת החלטה ,בכל השפות מניידות המשטרה ומנחים את התושבים מה לעשות לאורך פרק הזמן.

התרשמתי בעיקר מהשלווה שבה מתייחסים תושבי שתי הערים הללו למטחי הטילים. רוב רובם של התושבים נשאר בערים וממלא בקפדנות אחר ההוראות של פקוד העורף והמשטרה. כוחות המשטרה ,כוחות ההצלה, המתנדבים וגם עובדי העירייה מגלים מוטיבציה רבה, יעילות ונכונות לסייע לכל תושב בכל בעיה הנדרשת לפתרון.

קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב