דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גנרלים אלמונים- במדים. 

מאת    [ 05/12/2008 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2748 פעמים ]

מנהג קבוע בארצנו, שאותם מפקדים צבאיים, אשר יש להם מה לומר בתחום שבו הם עוסקים, אומרים זאת,ככה אני מניח, למפקדיהם ולא מסתפקים בכך. הם אומרים זאת גם לציבור הרחב. לא בשמם או בתוארם, אלא בהגדרה רחבה של מפקדים בכירים, וגם זאת באמצעות שליחי מצווה- עיתונאים ופרשנים צבאיים.זאת תופעה שיש לבער אותה.מכיוון שיש בה יותר משמץ של הכנסת יד גסה לבית הבליעה המדיני.

עזה נמצאת בחדשות,באופן מתמיד, בין היתר משום שמדי פעם נופלים בה קסמים, וגלעד שליט טרם שוחר.במבט ביום א' ה- 17.11.2008 אמר הפרשן הצבאי של ערוץ 1, יואב לימור, כי מפקדים בכירים בצה"ל אמרו לו כי הם בשום אופן לא היו רוצים להיות חלק מן המשחק הפוליטי לפני הבחירות. כלומר פעילות צבאית מיוחדת בעזה. למחרת היום הופיעה כותרת ראשית על חמישה טורים בעיתון "הארץ":

" בכירים במטכ"ל נגד התלהמות שרים הקוראים לכיבוש הרצועה". כלומר יש כאן תזמור לא מקרי של המטכ"ל בתחפושת זאת או אחרת, אשר משמיע את התרועה- האזהרה מעל לראשי הנהגת המדינה, כמי שקוראים לציבור "עצרו את חמומי המוח". במילים פשוטות, הם נגד איזה מבצע צבאי סמוך לבחירות שמטרתו להעלות את קרנם של פוליטיקאים כמו שר הביטחון אהוד ברק או ציפי לבני שרת החוץ שעומדים בראשות מפלגת העבודה וקדימה. כול זאת כאשר שר הביטחון חוזר ומזכיר השכם והערב כי הרגיעה הקיימת היא חיובית.זה בניגוד לסגנו הדברן.אלוף(מיל) מתן ולינאי. זה לא פופולארי ופופוליסטי , אך אהוד ברק,בניגוד למנהיגים אחרים הוא מנהיג אחראי. יש בו חסרונות למכביר, אך אחריות אישית אינו אחד מהם.

שערו בנפשכם, אם מלחמת לבנון הייתה מסתיימת אחרת, וכילה להסתיים אחרת אילולא התנינו זאת בשחרורו החטופים רגב וגולדוואסר( שלגבי שניהם הייתה סבירות גבוהה שאינם בחיים) ולא הספקנו אותה כעבור שבוע כאשר חיל האוויר חיסל כמעט לגמרי את מערך הטילים ארוכי הטווח של החיזבאללה. המפקדים מן הסתם היו לוקחים לעצמם את רוב הקרדיט, הממשלה והעומד בראשה נתח גדול, ואין זה משנה אם פתיחת המלחמה הייתה שגויה. גם הציבור היה מהנהן בסיפוק. עם הצלחה לא מתווכחים.


אם מקובל עלינו שלצבא יש מדינה ולא להיפך, הרי המדינה היא שקובעת מתי פועל הצבא. והמדינה היא הממשלה, והממשלה מורכבת ממפלגות. אז מה כאן ההתבטאות הצבועה בכול הנוגע לצביעות. מדוע בימים רגילים מותר להיכנס לעזה בכוח קטן וסמוך לבחירות אסור להיכנס אליה בכוח גדול יותר. מה החשש של המפקדים הבכירים. החשש האמיתי שלהם הוא שזה לא יצליח, שכן אם זה יצליח הקרדיט הראשוני יינתן להם. אם זה ייכשל, לפחות יהיו להם שותפים- הממשלה. ממשלה,כול ממשלה, חייבת לשלוט כול הזמן ובכול הנסיבות.גם לפני בחירות. ככה מקובל בכול העולם וככה גם אצלנו בגיבוי בג"ץ. אלא ם כן החלטתה טעונה אישור הכנסת. אם לאופוזיציה מותר להשתמש בכישלונות הממשלה, לקראת בחירות כדי לצאת נשכרת במערכת הבחירות, לממשלה מותר להשתמש בהצלחות, אם יש לה, באותה מערכת בחירות.

צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב