דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלם כאן ועכשיו-מעשייה בשלג ,שלא ירד בק ק ירושלים 

מאת    [ 16/02/2006 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 4198 פעמים ]

חלם כאן ועכשיו,מעשייה על שלג של היה בק"ק ירושלים

מאת:צבי גיל הרשימה מופיעה בעת ובעונה אחת באתר המחבר "זרקור"

לשם רענון נזכיר את הסיפור המפורסם מתוך "חכמי חלם". שליח הציבור החלמאי נמנע מלסובב בבתים ולהקיץ את הישנים למען יקומו לעבודת הבורא כדי שלא לקלקל שלג פריך ויפה שכיסה את העיירה באותו לילה. הפתרון שנמצא היה שארבעה מאנשי חלם נשאו אותו על שולחן.

במעשיה שלנו השלג לא היה והחלמאיים,כמדי שנה בשנה מייחלים לו,שכן לא מתקבל על הדעת שהחרמון מקבל עשרה קבין של שלג והרי ירושלים מאומה.משום כך כאשר האצטגנינים מכתריליבקה בישרו על שלג בק"ק ירושלים, כפי שהם מבשרים מדי שנה,העיירה נכנסה למצב הכן.סופרי "הצפירה" "הלבנון" וכיו"ב ז'ורלנלים,וכתבי הראי נוע,התרוצצו בעיירה כדי לדובב תושבים איך הם מתכוננים לאירוע.שוק מחנה יהודה- "הפורום רומאנו" של העיירה,המה,וליד כל דוכן היו יותר כתבים מאשר קונים.אבל הסוחרים של השוק מזמן קבעו להם עיקרון.עניני הקהילה קודמים למסחר.על פי המסורת מכיוון שאת השלג של מחר אי אפשר לראות עדיין ,מרכזים בשטח מסוים דחפורים שנראים כמו עדר הפילים מתוך "ספר הג'ונגל" ובראשם "קולונל האטי" המפורסם בדמות דחפור שמרים את החדק שהוא כף החפירה הענקית. זאת לכבוד הכתבים,שהגיעו מערי הסביבה יהופעץ,כתרילבקה ושאר עיירות הפלך.

כל החלמאיים כולם ירדו מן הגגות,לרבות הכנר, וכאשר ברקע עומדים בטור מסודר הדחפורים שאמורים להוציא את ירושלים מהררי השלג,מגיח מאי שם יו"ר הקהילה אוריאל לופולינאסקי ומודיע בשמחה לתלמידים שכאשר הלובן יכסה את העיירה הם פטורים מלכת אל החדר,והשמחה רבה.אמנם אדר לא נכנס עדיין אך בית שמאי מסתפק בשלהי שבט שמבשר על אדר ו"משנכנס אדר מרבים בשמחה".

למחרת בבוקר השמש זרחה,השקדייה פרחה,וירושלים דחלם חזרה לשגרה.

אני אינני חובב שלגים במיוחד,אבל מזה זמן רב,בייחוד מאז שטדי קולק פסק להיות ראש העיר,אני מייחל לשלג שלפחות יגיע למחצית מגובה השלג שנערם בימים אלה בניו יורק.שלג כזה אפילו אם יחזיק מעמד יממה או שניים יכסה את הכיעור ואת הזוהמה בבירת ישראל.בתקופת טדי הייתה מחלקה "לשיפור פני העיר" .כיום אם זאת קיימת מן הסתם הוסב שמה ל"מחלקה לכיעור פני העיר".עיר מלוכלכת,תושבים מלכלכים, ושלג במנה רצינית היה מכסה את הלכלוך ואולי עם הימסותו היה גם שוטף קצת את הכבישים.אולם הבעיה כאן היא ששלג נמס חושף גם את הכבישים המתפוררים,בעיר שחוברה לה יחדיו,אשר נשארו עדיין מן השלג של 2004 .אז ירד שלג ממש.
צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב